27 آوریل, 2024

مهم‌ترین ویژگی‌های یک لباس خوب و باکیفیت

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

پوشاک از گزینه‌های ضروری و غیرقابل حذف لیست خرید به شمار می‌آید که متاسفانه امروزه با شرایط اقتصادی به وجود آمده، تغییراتی در سبد خرید خانواده‌ها اعمال شده، و همه ما با انتخاب لباس خوب و کم‌هزینه از هدر رفتن وقت و حوصله‌مان جلوگیری می‌کنیم.

از مسائلی که اکثریت در هنگام خرید با آن مواجه هستیم، زیبایی‌های لحظه‌ای لباس‌هاییست که پشت ویترین بوتیک قرار گرفته و ما را با تمام وجود جذب می‌کنند و همین امر گاهاً منجر به بی‌توجهی ما خریداران به کیفیت لباس می‌شود.

لباس خوب

توجه داشته باشید که خرید لباس خوب و باکیفیت به معنی ولخرجی و پرداخت هزینه‌های بالا نیست. بسیاری مواقع ممکن است شما از یک مغازه ارزان قیمت و حراجی، پوشاک باکیفیت و مطابق سلیقه خود را بیابید، و بالعکس زمان‌هایی هم تجربه کرده‌ایم که با قیمت گزاف از بوتیک‌های که با اعتماد به نفس بالا محصولی را به ما فروخته‌اند و ما خرسند و مطمئن از خریدمان، بعد مدت کوتاهی استفاده و شستشو، کیفیت خود را از دست داده‌اند. بنابراین قیمت بالا به معنی تضمین کیفیت محصول نمی‌تواند باشد.

در حقیقت این روزها خرید لباس با کیفیت، نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می آید. در چنین شرایطی تهیه لباس انگشت شمار اما باکیفیت به مراتب بهتر و معقول‌تر از لباس‌های بی‌شمار بی‌کیفیت است، چرا که لباس باکیفیت قابلیت استفاده برای چندین سال متوالی را خواهد داشت.

لباس خوب؛ با پارچه‌ طبیعی

برای داشتن ظاهری تمیز و شیک به هنگام خرید لباس سعی کنید حتما پارچه‌هایی از جنس الیاف طبیعی مانند نخ، پشم، کشمیر، لینن و ابریشم انتخاب کنید تا نه تنها با شست‌وشوهای مداوم و مکرر، عمر لباس‌هایتان کوتاه نشود. بلکه فارغ از نگرانی‌هایی چون، گلوله‌گلوله شدن و بی‌کیفیتی پارچه‌های مصنوعی به راحتی بتوانید از لباس‌هایتان تا مدت‌ها استفاده کنید.

پارچه سبز

از دیگر آزمایش‌ها برای مشخص کردن کیفیت پارچه، مچاله کردن آن برای چند ثانیه است. اگر پس از این کار حالت خود را حفظ کرده و تغییر خاصی در آن دیده نشد، جنس لباس خوب است، اما در صورتی که پارچه مانند کاغذ مچاله شده باقی بماند، لباس مورد نظر کیفیت مطلوبی ندارد و به زودی حالت اولیه خود را از دست خواهد داد. سعی کنید برای لباس‌های ۱۰۰ درصد پنبه که به راحتی چروک می‌خورند، از نمونه‌های ضدچروک استفاده کنید.

لباس خوب؛ با برش لباس مناسب

برای اینکه فضای کم شانه‌ها، تنگ بودن درز لباس‌ها، کوتاه بودن آستین و پارچه‌ها از جمله مشکلاتی که برندهای ارزان قیمت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده کمتر از پارچه استفاده می‌کنند برخورد نداشته باشید، بهتر است از همان ابتدا لباس را با دقت بیشتر و حوصله پرو کرده و با ایده‌آل‌هایتان مقایسه کنید و ببینید در تن شما هم به همان خوبی که روی آویز به نظر می‌آید است یا نه. در غیر اینصورت خرید نکردن بهتر از انتخاب لباسی است که به زودی از داشتن آن پشیمان خواهید شد.

لباس خوب؛ با دوخت مناسب

دوخت با کیفیت

برای لباسی که در حال خرید هستید، بهتر است قسمت‌های چرخ‌شده‌ لباس به لحاظ گره‌خوردگی، دوخت ناصاف و ناقص، نشانه‌هایی از باز شدن درزها، چروک‌خورده یا بی‌نظم دوخته شده و در نهایت با دو دست، دو سمت دوخت را کشیده میزان محکمی دوخت، را چک کنید، همچنین لباس را پشت‌‌و ‌‌رو کرده و دوخت‌های داخلی لباس را هم ببینید. در صورتی که دوخت ناتمام در لبه‌های داخلی لباس مشاهده کردید از خرید آن صرف‌نظر کنید.

لباس خوب؛ با نقوش و الگوی منظم پارچه

هماهنگی و ظریف کاری‌های الگوی لباس نشانگر سلیقه و دقت تولیدکننده است. بنابراین برای خرید لباس با پارچه‌های طرحدار به هماهنگ بودن الگو و نقوش روی پارچه در محل درزها و جهت قرارگیری خطوط در قسمت‌های مختلف لباس در طرح‌های برجسته‌ توجه کنید، و در صورت هماهنگ نبودن الگو و درزها بهتر است عجله نکنید.

لباس خوب؛ با رنگ مناسب لباس

رنگ مناسب لباس

جذابت‌ترین قسمت انتخاب یک لباس، رنگ آن است. برای همه ما این اتفاق افتاده است که عاشق لباسی شده باشیم که طرح به خصوصی نداشته اما رنگ فوق‌العاده آن جذبمان کرده باشد. رنگ و تاثیرات روانی آن حتی ممکن است تصمیم‌گیری ما را به هنگام خرید نیز تحت تاثیر قراد دهد.

بنابراین زمانی که لباسی را برای خرید زیرنظر گرفته‌اید، اگر ذره‌ای تغییر و نامنظمی بر روی بندها، دستگیره‌ها و یا بدنه لباس مشاهده کردید به فکر خرید آن لباس بی‌کیفیت نباشید.

لباس خوب؛ با جنس نخ مناسب

نخ مناسب لباس

جنس و کیفیت نخ استفاده شده برای دوخت لباس را بررسی کنید و ببینید توانایی نگهداری برش‌های پارچه در طولانی مدت را دارد یا نه. در صورت بی‌کیفیت بودن نخ، جوابتان قطعا نه است و نه تنها در دراز مدت بلکه بعد از مدت بسیار کوتاه استحکام خود را از دست داده و قابل استفاده نخواهد بود.

لباس خوب؛ با زیپ فلزی

بهتر است جنس زیپ لباستان فلزی باشد تا مشکلات خرابی و تعویض زیپ مانند زیپ‌های پلاستیکی که به سختی باز و بسته می‌شوند و در مدت زمان کوتاه مشکلاتی زیاد به وجود می‌آوردند نداشته باشید.

لباس خوب؛ با دکمه و جادکمه‌ای باکیفیت

معمولا تولیدکنندگان برای عرضه لباس‌های بی‌کیفیت و جعلی به جزئیات توجه نمی‌کنند و حتی برایشان مهم هم نیست. به همین دلیل قبل از خرید محصول تمام دکمه‌ها و جادکمه‌های لباس را به لحاظ اندازه، جنس و دوخت بررسی کرده و تک تک دکمه‌ها را ببندید و باز کنید تا از اندازه آن مطمئن شوید، در صورت مشخص شدن کیفیت آن اقدام به خریداری کنید.

 لباس خوب؛ با دکمه اضافی داخل لباس

طراح لباس

یکی از نشانه‌های خوب برای اطمینان داشتن از جنس لباس، داشتن دکمه اضافی داخل لباس است، چرا که طراح آن به قدری از خود و محصول ارائه شده‌ خود مطمئن است که انتظار دارد شما لباس را در طولانی‎مدت به تن داشته باشید و در آینده به جای تعویض به برخی تعمیرات جزئی نیاز پیدا کنید. سعی کنید قسمت‌های یدکی و راهنمای شستشوی لباس را که به لباس وصل هستند نگه دارید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *