25 آوریل, 2024
راهنمای خرید رنگ مو

کامل ترین راهنمای خرید رنگ مو

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

وقتی برای اولین بار تصمیم دارید موی خود را رنگ کنید و با اصول اولیه خرید رنگ مو آشنا نیستید، به احتمال زیاد این کار شما را با چالش های زیادی مواجه می کند. اما جای نگرانی وجود ندارد. چرا که ما در این نوشتار بنا داریم شما را با بهترین راهنمای خرید رنگ مو آشنا نماییم. بنابراین از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

خرید رنگ موی مناسب چه اصولی دارد؟

کارکرد رنگ مو برای بسیاری از خانم ها و آقایان ، ایجاد تغییر و تنوع در ظاهر موها و چهره شان است. اما انجام این کار هم مانند هر کار دیگری اگر با اصول درست و صحیحی همراه نباشد می تواند عوارض و عواقبی را برای فرد به همراه داشته باشد.

رنگ مو فانتزی

در ادامه شما را با مهم ترین اصول خرید رنگ مو آشنا می نماییم:

رنگ موی ضد حساسیت بخرید

این روزها اگر گشت کوتاهی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی بزنید با انواع و اقسام رنگ موهای ضد حساسیت مواجه خواهید شد. این رنگ موها از این جهت طرفداران زیادی دارند که اجازه نمی دهند پوست سر در هنگام رنگ گرفتن موها دچار التهاب شدید شود. علاوه بر این بوی رنگ مو هم باعث ایجاد اشک و آبریزش بینی در فرد نمی شود.

 

اما چگونه می توان از ضد حساسیت بودن رنگ موهای موجود در بازار مطمئن شد؟ معمولا در راهنمای خرید رنگ مو به افراد توصیه می شود که پیش از خرید هر رنگ مویی، مقدار کوچکی از آن را در قسمت داخلی بازو و یا پشت گوششان امتحان کنند. اگر بعد از چند دقیقه احساس خارش و یا سوزش به آن ها دست نداد این به آن معناست که رنگ مویی که انتخاب کرده اند، ضد حساسیت است.

 انتخاب رنگ متناسب با رنگ موی طبیعی

اگر برای اولین بار است که تصمیم گرفته اید موهایتان را رنگ کنید، پیشنهاد می کنیم که رنگ مویی تهیه کنید که با رنگ طبیعی موهایتان هماهنگی بیشتری دارد. به عنوان مثال اگر موهای طبیعی خودتان مشکی است، پیشنهاد می کنیم یکی از رنگ های قهوه ای تیره را انتخاب نمایید.

اما اگر موهای خودتان قهوه ای است، می توان درجه های روشن تری از قهوه ای را انتخاب نمایید. معمولا در راهنمای خرید رنگ مو که فروشنده در اختیارتان قرار می دهد، نمونه هایی از موهای رنگ شده توسط رنگ های مختلف وجود دارد. این کار انتخاب رنگ را برایتان راحت تر خواهد کرد.

بدون آگاهی به سراغ رنگ های قرمز نروید

یک اصل مهم در راهنمای انتخاب رنگ مو این است که اگر برای بار اول قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، به سراغ رنگ های قرمز نظیر شرابی، ماهگونی و یا به طور کل رنگ هایی که تناژ قرمز دارند نروید. دلیل این توصیه آن است که این گونه رنگ ها اگرچه معمولا ظاهری زیبا و جذاب به فرد می بخشد اما مانع از آن می شود که بتوانید در انتخاب های بعدی تان، به راحتی رنگ موی تان را عوض کنید.

حتما شما هم این عبارت را شنیده اید که برخی از موها به خوبی رنگ باز نمی کنند و یا رنگ نمی گیرند. یکی از اصلی ترین دلایل رنگ باز نکردن تارهای مو، استفاده از رنگ های خانواده قرمز برای رنگ کردن مو است.

 رنگ مو را متناسب با رنگ پوست تان انتخاب کنید

بر طبق راهنمای انتخاب رنگ مو ، از آنجاییکه موها در نزدیکترین فاصله به پوست صورت قرار دارند، بنابراین بسیار مهم است که رنگ مویی را انتخاب نمایید که با پوست صورتتان بیشترین هماهنگی را داشته باشد. به عنوان مثال رنگ موی بلوند برای هر صورتی مناسب نیست یا رنگ موهای بسیار تیره برای پوست هایی که تقریبا تیره هستند گزینه های مناسبی نیستند.

راهنمای خرید انواع رنگ مو

انواع رنگ مو کدام اند؟

حالا که تا اینجا با اصول مهم در راهنمای خرید رنگ مو آشنا شدیم، نوبت به آن رسیده است که آشنایی مختصری با انواع رنگ مو نیز پیدا کنیم.

رنگ موهای موجود در بازار به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

رنگ موی موقت

رنگ موهای موقت معمولا از خانواده رنگ موهای فانتزی هستند و شامل رنگ های غیر طبیعی مو نظیر سبز، آبی، صورتی  و … می شوند. از این رنگ موها معمولا زمانی می توان استفاده کرد که رنگ موی فرد پس از فرآیند اکسیداسیون به پایه رسیده باشد. در واقع این رنگ ها به لحاظ ترکیب و ساختارشان این امکان را ندارند که بر روی رنگ موی طبیعی فرد خودشان را نشان دهند.

نکته ی قابل توجه در مورد این نوع از رنگ موها این است که درصد مواد شیمیایی موجود در آن ها بالا بوده و در نتیجه استفاده طولانی مدت از آن ها باعث تخریب ساقه ی موها می شود.

رنگ های موقت دوام زیادی نداشته و پس از 3 الی 4 مرتبه استحمام از بین می روند.

رنگ موی دائمی

رنگ موهای دائم همان رنگ هایی هستند که طرفداران زیادی در بازار داشته و افراد معمولا ترجیح می دهند که برای تغییر رنگ موهای خود از آن ها استفاده کنند. رنگ موهای دائم طیف وسیعی از رنگ ها را که شامل رنگ های روشن تا رنگ های تیره می شود را شامل می شوند.

رنگ موهای دائم آسیب کمتری به مو وارد کرده و برای مدت زمان قابل توجهی بر روی موی فرد باقی می مانند.

رنگ موی نیمه دائمی

رنگ موهای نیمه دائمی از خانواده رنگ های ژله ای هستند که نسبت به رنگ موهای موقت دوام و ماندگاری بیشتری داشته و تا 14 الی 15 مرتبه استحمام بر روی موی فرد باقی می ماند. در میان رنگ موهای نیمه دائمی هم می توان طیف رنگ های فانتزی را پیدا کرد و هم رنگ های طبیعی را.

بنابراین اگر شما طرفدار رنگ های فانتزی برای موهایتان هستید، پیشنهاد می کنیم که به جای رنگ های موقت از رنگ های نیمه دائمی استفاده نمایید.

رنگ های بدون آمونیاک

رنگ های بدون آمونیاک از خانواده رنگ های ضد حساسیت هستند که معمولا به افراد دارای پوست های حساس و خانم های باردار توصیه می شود که برای رنگ کردن موهای خود از این رنگ ها استفاده کنند.

رنگ های فاقد آمونیاک کمترین عوارض را برای موهای فرد به همراه داشته و بنابراین می توان با خیالی آسوده از آن ها استفاده نمود.

رنگ موهای شامپویی

رنگ های شامپویی گروه دیگری از رنگ موهای فانتزی هستند که کارکرد آن ها بیشتر برای افرادی است که دارای موهای سفید در لابه لای موهایشان هستند. خانم ها و آقایانی که همواره از سفید شدن زود هنگام موهایشان رنج می برند و احساس می کنند که این موضوع باعث آشفتگی ظاهری در موهایشان می شود، می توانند پیش از استحمام از این شامپوها استفاده کرده و پس از چند دقیقه اقدام به شستشو و آبکشی موها نمایند.

از نظر ماندگاری، می توان این نوع رنگ ها را در دسته رنگ های نیمه موقت قرار داد.

انواع رنگ مو فانتزی

مهم ترین نکات در رنگ کردن موها چیست؟

حالا که با راهنمای خرید رنگ مو تا حد زیادی آشنا شدیم، نوبت به آن می رسد که برخی نکات مهم را در این خصوص با شما در میان بگذاریم:

1 – بیش از زمان قید شده داخل راهنمای رنگ مو، رنگ را روی موهایتان قرار ندهید.

2 –  پس از رنگ کردن موها، پوست سرتان را دو مرتبه با آب و کف بشویید.

3 – موقع گذاشتن رنگ روی موهایتان حتما از دستکش استفاده کنید.

4 – تمامی دستورات قید شده داخل راهنمای رنگ مو را رعایت نمایید.

5 – بنا به صلاحدید خودتان فرآورده های مختلف رنگ مو را با هم ترکیب نکنید.

سخن پایانی

در این نوشتار تلاش کردیم که شما را با راهنمای خرید رنگ مو و اصول و قواعدی که بایستی در حین خرید رنگ مو به آن ها توجه کنید آشنا نماییم. امیدواریم مجموع این مطالب توانسته باشد به شما در انتخاب بهترین انواع رنگ مو کمک نماید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *