27 آوریل, 2024
لوازم آرایشی با کیفیت

جامع ترین راهنمای خرید لوازم آرایشی

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

انتخاب لوازم آرایش یکی از آن دسته کارهای لذت بخشی است که بسیاری از خانم ها برای آن وقت و زمان زیادی را صرف می کنند. لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر تاثیراتی که در زیبایی ظاهری پوست انسان دارند تا حد قابل توجهی هم می توانند باعث مراقبت از سلامتی و شادابی پوست شوند.

بنابراین بسیار مهم است که کدام یک از انواع لوازم آرایشی را برای پوست خود انتخاب می کنیم. به دلیل همین اهمیت است که در این نوشتار قصد داریم شما را با جامع ترین راهنمای خرید لوازم آرایشی آشنا نماییم.

بنابراین اگر قصد خرید لوازم آرایش برای خودتان را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

لوازم آرایش مرغوب را چگونه بشناسیم؟

در حال حاضر که بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در کشورمان پر شده از محصولات مختلف و متنوع، انتخاب کردن لوازم آرایش از نوع مرغوب چندان کار ساده ای نیست. اما با توجه به چند موضوع می توان تا حدی از کیفیت و مرغوبیت لوازم آرایش مورد نظرتان اطمینان حاصل نمایید. در ادامه این موارد را با شما در میان می گذاریم:

توجه به برند محصول

اولین فاکتوری که به شما می گوید آیا یک محصول آرایشی از نوع مرغوب است یا خیر، برند آن است. به هر حال برای هر یک از مصرف کنندگان این محصولات، برخی از برندها معروف و شناخته شده هستند. پیشنهاد می کنیم که در حین خرید لوازم آرایش ترجیحا به سراغ برندهایی بروید که آن ها را می شناسید.

اگرچه این موضوع باعث می شود که برای سال ها و ماه ها تنها از نوعی خاص از لوازم آرایشی استفاده نمایید، اما در عوض آسوده خاطر خواهید بود که محصولی مرغوب و با کیفیت را روی پوست خود استفاده می کنید.

برندهای متفرقه ی موجود در بازار معمولا با بسته بندی ها و زرق و برق بسیار، باعث می شوند که افراد برای خرید آن ها مردد باشند، اما تجربه نشان داده است که برندهای معروف و شناخته شده، معمولا انتخاب های بهتری برایتان خواهند بود.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که در هنگام خرید لوازم آرایشی فریب ظاهر متفاوت محصولات متفرقه را نخورید و به جای ظاهر و زیبایی، کیفیت را انتخاب نمایید.

در نظر گرفتن قیمت محصول

یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید لوازم آرایشی، توجه به قیمت محصول است. اشتباه نکنید، ما پیشنهاد نمی کنیم که به سراغ محصولات بسیار گران قیمت بروید. چون اگر بنا دارید از لوازم آرایشی تان به صورت روتین در روزمره تان استفاده کنید، قطعا برایتان صرف هزینه های هنگفت اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود.

در مقابل پیشنهاد می کنیم که فریب محصولات بسیار ارزان را هم نخورید. این یک واقعیت است که اگر لوازم آرایشی و بهداشتی از مواد اولیه ی با کیفیتی تهیه شده باشند، قطعا با قیمت پایین در بازار عرضه نمی شوند. در واقع ارزان قیمت بودن تنها به شما این هشدار را می دهد که لوازم آرایشی نا مرغوب و بی کیفیتی را انتخاب نموده اید.

پس بهتر است که لوازم آرایشی را انتخاب نمایید که قیمت معقولی داشته باشد.

انواع لوازم آرایشی با کیفیت

فروشنده محصول

مانند هر محصول بهداشتی دیگری، لوازم آرایش نیز بایستی از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد خریداری شود. زمانی که از لوازم آرایش صحبت می کنیم، منظورمان محصولی است که به طور مستقیم با پوست و موی ما در ارتباط است. بنابراین خرید این محصولات از فروشندگان دوره گرد و یا فروشگاه های فاقد اعتبار به هیچ عنوان کار منطقی ای نبوده و چه بسا لطمات سنگینی را به سلامت پوست و موی شما وارد نماید.

فروشگاه های معتبر، داروخانه ها، نمایندگی های فروش برندها و … از جمله مراکزی هستند که می توانید با خیال آسوده بهترین و مطمئن ترین انواع لوازم آرایشی را از آن ها تهیه نمایید.

در حین خرید انواع لوازم آرایشی به چه نکاتی توجه نماییم؟

تا این قسمت از راهنمای خرید لوازم آرایشی، با شاخصه های مهم لوازم آرایش مرغوب و با کیفیت آشنا شدید. اکنون نوبت به آن رسیده است که برایتان بگوییم که وقتی قصد خرید هریک از لوازم آرایشی را دارید، بایستی به چه نکاتی توجه نمایید.

نکات مهم هنگام خرید پنکیک

پنکیک های آرایشی بسته به پوست صورت مصرف کننده و همچنین نوع کارکردشان، انواع مختلف و متنوعی دارند. در هنگام خرید انواع پنکیک برای صورتتان حتما برای فروشنده توضیح دهید که قرار است این محصول چه کارکردی برایتان داشته باشد. اگر تصمیم دارید یک پنکیک برای مصارف روزمره تهیه کنید حتما یکی از سبک ترین انواع پنکیک را انتخاب کنید.

در صورتی که پوست چربی دارید و یا پوستتان خشک است، پنکیک مناسب برای پوست خود را انتخاب نمایید. علاوه بر این اگر در پوست صورتتان لک و یا جای جوش دارید، می توانید از پنکیک های مخصوص گریم استفاده کنید. البته این نوع از پنکیک ها به دلیل بافت سنگینی که دارند بهتر است تنها به صورت موضعی استفاده شوند و از مصرف آن ها به صورت روزانه نیز خودداری شود.

نکات مهم هنگام خرید رژ لب

رژ لب ها بی اغراق یکی از پرطرفدارترین انواع لوازم آرایشی به شمار می روند که این روزها انواع بسیار متنوعی در بازار دارند.

پیشنهاد می کنیم که اگر تصمیم دارید رژلب را برای روتین روزمره خود تهیه نمایید حتما از انواع گیاهی و بدون سرب آن استفاده نمایید. رژلب هایی که بیش از حد چرب هستند ماندگاری خوبی بر روی لب نداشته و ممکن است پس از گذشت چند ساعت، تصویر بدی را در چهره شما ایجاد نماید.

در مقابل رژلب هایی که بافت مخملی دارند گزینه های بهتری برای استفاده طولانی مدت در طول روز هستند. اخیرا انواع تینت لب هم که یکی از زیر مجموعه های رژلب به شمار می رود طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده است.

تینت لب به نسبت رژلب بافت سبک تری دارد و از نوع مایع است. اما پیشنهاد می کنیم با قدری هزینه بیشتر حتما از انواع گیاهی آن خریداری نمایید تا در طول روز از سلامتی محصولی که استفاده کرده اید، اطمینان کافی داشته باشید.

انواع رژلب با کیفیت

نکات مهم هنگام خرید ریمل

مورد بعدی در راهنمای خرید لوازم آرایشی، ریمل است. ریمل ها در عین حال که بسیار پر مصرفند، از جمله لوازم آرایشی گران قیمت هم به شمار می روند. دلیل این امر آن است که ریمل در ارتباط بسیار نزدیکی با چشم قرار دارد . اگر از نوع نامرغوبی انتخاب شود، در کوتاه مدت باعث قرمزی چشم ها و در طولانی مدت باعث وارد آمدن آسیب های جدی تری به چشم ها می شود.

ریمل ها نیز انواع متعدد و مختلفی دارند.

برخی از آن از نوع حجم دهنده هستند که مصارفشان بیشتر برای مجالس و میهمانی ها می باشد. اما ریمل های بلند کننده و نظم دهنده به مژه، گزینه ی بهتری برای مصارف روزمره و استفاده در منزل و یا محل کار است. این نوع از ریمل ها راحت تر هم از روی مژه پاک شده و احساس سبکی بیشتری را به همراه دارند.

یکی از نشانه های ریمل های نامرغوب این است که در اثر تعریق پوست، به راحتی بافت خود را از دست داده و به زیر چشم سرایت می کنند. این موضوع معمولا تصویر نامطلوبی را به چهره فرد می بخشد. به همین خاطر معمولا توصیه می شود که از ریمل های ضد آب و یا ریمل های دارای بافت مقاوم استفاده نماییم. البته اگر قصد خرید ریمل ضد آب را دارید، بهتر است که بدانید استفاده مداوم از آن (به صورت روزانه) می تواند باعث ریزش تدریجی مژه ها شود.

نکات مهم هنگام خرید کرم پودر

کرم پودر نیز کارکردی شبیه به پنکیک داشته و دقیقا همانند پنکیک انواع متنوعی دارد. تنها تفاوتی که میان انواع کرم پودر و پنکیک وجود دارد این است که برخی از کرم پودرها خاصیت ضد آفتاب را نیز داشته و مناسب برای استفاده در برابر نور خورشید هستند. به همین دلیل جزو محصولات مراقبت از پوست نیز قرار می گیرند.

سخن پایانی

در این نوشتار تلاش کردیم که مهم ترین نکات در راهنمای خرید لوازم آرایشی را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم مطالب مطرح شده توانسته باشد در انتخاب بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی به شما کمک نماید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *