23 آوریل, 2024

راهنمای انتخاب و خرید مبل راحتی

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

همانطور که می‌دانید همه روزه انواع مبل و سبک‌ها در حال طراحی و تولید هستند، به همین دلیل با مطالعه راهنمایی‌های لازم در مورد خرید انواع مبل راحتی می‌توانید بهترین تصمیم‌گیری را در این زمینه داشته باشید.

به نظر می‌رسد موضوعاتی همچون دکوراسیون و چیدمان منزل، قبل از اقدام و تصمیم‌گیری نیاز به آموزش و آزمون خطا دارند تا به مرور زمان بتوانید سبک زندگی و به قول امروزی‌ها لایف‌استایل خود را پیدا کنید. یکی از جذابترین و تاثیرگذارترین وسایل خانه که در حین زیبایی بسیار کارایی داشته و طرفداران پرو پاقرص خود را دور خود جمع کرده و با ایجاد تفاوت سلیقه در بین افراد جامعه باعث ایجاد تنوع سبک و طرح توسط تولیدکنندگان شده مبلمان است.

که امروزه تقریبا در هر خانه‌ای که پا می‌گذاریم حتی بدون صحبت کردن، سلیقه، افکار و اعتقادات شخصی و کل اعضای خانواده را به راحتی می‌توان حدس زد. همه این اتفاقات به دلیل تنوع بالا در سبک زندگی و داشتن حق انتخابی است که در اختیار ما گذاشته شده و ما براساس سلایق ذهنیمان آن را چیدمان می‌کنیم.

بنابراین اولین قدم برای رسیدن به یک خانه ایده‌آل، درکنار در نظر گرفتن سلیقه شخصی، نوع استفاده و فضای مورد نظر که در حقیقت لازمه اصلی خرید مبلمان است داشتن اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات یک مبل خوب نیز می‌تواند پله‌ای برای نزدیک‌تر شدن به سلیقه‌تان است.

یکی از پرطرفدارترین انواع مبل‌ها، مبل راحتی است که در هر سبکی از خانه می‌توان از آن استفاده کرد و در کنار بهره‌مندی حداکثری از زیبایی شناختی در زمینه چیدمان دکوراسیون منزل مفهوم پیچیده‌ و سخت در پس آن مخفی نشده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع خرید، قدم اول را با مطالعه نکات اشاره شده در این مطلب شروع کرده و سپس با یک دید کلی و شناخت کافی دست به انتخاب و تصمیم‌گیری بزنید.

 

محبوب‌ترین مدل مبل راحتی

مبل مدل تخت‌خواب شو

مبل مدل تخت‌خواب شو

مبل تخت‌خواب شو طرفداران خاص خودش را دارد و معمولا برای خانه‌ها و محیط کاری‌هایی با  فضایی کوچکتر استفاده می‌شوند. استفاده از آن بسیار راحت است و در عرض چند ثانیه، با یک حرکت ساده می‌توان به تخت خواب و یا مبل تبدیل کرد. تنوع طرح و رنگ بالایی دارد و معمولا در محیط کاری‎هایی که تحت شرایط خاص نیاز به ریلکس کردن و استراحت دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبل مدل ریلکسی

مبل مدل ریلکسی

مبل‌های ریلکسی از محبوبیت خوبی برخوردار هستند، و در طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و به کمک اهرم‌های جاسازی شده در این مبلها قابلیت تنظیم تیکه‎گاه داشته و دارای جای پای برای تبدیل شدن به حالت درازکش و استراحت هستند.

مبل مدل اِل

مبل مدل اِل

مبلمان‌های مدل L که البته امروزه در مدل‌های U شکل هم به بازار عرضه می‌شوند، بیشترین محبوبیت و طرفدار را در بازار فروش مبلمان دارند و علت آن ظاهر شیک، ساده، تنوع بالای طرح‌ها، تناسبات دقیق، قابلیت استفاده در هر دو فضای کوچک و بزرگ با هر سبک معماری است. و البته از دیگر دلایل محبوبیت آن، به امکان نشستن افراد بیشتر به طور همزمان روی مبل می‌توان اشاره کرد.

مبل مدل چستر

مبل مدل چستر

مبل چستر در فضاهای مختلف چون، فضاهای دوستانه، محیط‌های رسمی، اتاق‌نشین و… قابل استفاده می‌باشد. دارای طراحی خشن و منحصر به فرد خود ست و به راحتی قابل تشخیص. نسخه‌های اصلی مبل چستر، از چرم است اما از جنس و پارچه‌های مختلف زیادی برای تولید این طرح جذاب استفاده می‌شود. لمسه‌دوزی‌ها ایجاد شده روی مبل چستر که بارزترین خصوصیت این مبل است در حین انتخاب مبل فراموش نکنید.

 

راهنمای انتخاب و خرید مبل راحتی

انتخاب نوع مبل راحتی

به هنگام خرید مبل، به نوع آن توجه کنید و متناسب با سلیقه شخصی و ویژگی‌هایی که برای مبل راحتیتان در نظر گرفتید، انتخاب و سپس خریداری نمایید.

انتخاب ظرفیت مبل

به معنی ساده‌تر چندنفره بودن مبل مدنظرتان را مشخص کرده و دست به انتخاب بزنید. برای مثال، تعداد اعضای خانواده و یا نفراتی که در طول هفته به شما سر می‌زنند را مشخص کرده و ظرفیت مبلتان را انتخاب کنید. البته این درحالی است که فضای کوچکی دارید اگر فضای نسبتا بزرگی دارید می‌توانید مدل‌هایی با تعداد نفرات بالا انتخاب کنید.

ابعاد محصول

با در نظر گرفتن بزرگی و کوچکی فضا، ابعاد محصولتان را انتخاب کنید. همچنین ارتفاع مبل و پایه‌ها از جمله: پاها نه خم و نه کشیده باشند و کف پاها به درستی بر روی زمین قرار بگیرد، پشتی مبل تا گردن کشیده شده باشد و دارای قسمتی باشد که گودی کمر را گرفته باشد، به همه این ویژگی‌ها توجه کنید.

فوم استفاده شده در مبل

تولیدکنندگان برای ساخت محصولات خود، از دو فوم سرد و گرم استفاده می‌کنند. که راه تشخیص آن آسان است. فقط کافی است با کف دست قسمت نشیمنگاهی مبل را کمی به سمت داخل فشار داده و آن را رها کنید، اگر فورا به حالت اولیه خود بازگشت، جنس آن فوم سرد است و اگر زمان برگشت به حالت اولیه خود طول کشید، جنس آن فوم گرم است. بهتر است به هنگام خرید، مبلمانی را انتخاب کنید که داخل آن‌ها از فوم سرد پر شده است.

انتخاب پارچه مناسب

پارچه مناسب مبل

سعی کنید پارچه‌ای را انتخاب کنید که ضدآب باشد و ضخامت مناسب در برابر فشار و پارگی داشته باشد. همچنین به درستی بر روی اسکلت آن سوار شده باشد تا با گذشت چند ماه، گوشه‌های مبل دچار چروکی و جمع شدگی نشود.

تناسب مبل با فضای اتاق

در حین انتخاب مبل مورد نظرتان این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی اجزای مبل به صورت یک مجموعه در فضایی انتخاب شده قرار خواهد گرفت. بنابراین حتما سعی کنید بین فضای منزل و طرح مبل نوعی همخوانی و هارمونی مشخصی به وجود آورید که جذابیت‌های بصری فضا را موثرتر کند.

نوع دسته مبل

دسته‌های مبلی که شما برای خرید و استفاده مد نظر گرفته‌اید، از بخش‌های اصلی ساختار مبلمان است. سعی کنید به طراحی دسته مبلمان به لحاظ راحتی و ایده‌آل بودن آن، توجه داشته باشید.

انتخاب رنگ مبل

مبل رنگی

به هنگام خرید مبل به خاطر بسپارید که از اساسی‌ترین محصولات خانگی، مبل است و انتخاب، تهیه و تعویض آن کار سخت و وقت‌گیرتر. بنابراین به هنگام خرید، به رنگ مبل که از نکته‌های مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون خانه است بیشتر دقت کنید تا با گذشت دو سال از رنگ و طرح آن خسته نشوید.

استحکام و دوام مبل

با این دید به سراغ خرید مبل انتخاب شده بروید که دست‌کم باید حدود ۸ تا ۱۰ سال برایتان کارایی داشته باشد. بنابراین استحکام اسکلت محصول از جمله مهمترین مواردی است که باید به هنگام خرید به آن توجه کنید. مبل نباید نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک باشد. معمولا مبلمان بسیار سبک نشانه‌هایی از کم‌کاری و استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت و چوب ارزان قیمت برای ساخت محصول است.

برای تشخیص و تست مبل، یک سمت مبل را بلند کرده و به آرامی تکان دهید؛ اگر احساس ضعیف بودن یا لق زدن داشت آن را کنار بگذارید. فریم داخلی مبلمان اهمیت دارد و بهترین انتخاب برای بدنه مبلمان، قاب‌های چوبی محسوب می‌شود، فریم و قاب فلزی نیز گزینه مناسبی به حساب می‌آید اگر مسئله جابه‌جایی را نادیده بگیریم. بهتر است برای انتخاب چوب مبل، تخته‌های با کیفیت بالا مانند، چوب‌های گردو، افرا، راش، بلوط، توسکا و… انتخاب کنید.

راهنمای نگه‌داری از مبل راحتی

  • از آنجایی که مبل راحتی خاصیت استراحت‌های طولانی مدت و تجربه حس خوب برای تمامی اعضای خانواده دارد، بهتر است از قبل برای جلوگیری از کثیفی آن، از روکش باکیفیت و زیبا استفاده کنید.
  • مبل راحتی شما قرار است بیشترین استفاده را داشته باشد پس در حین خرید، رنگ تیره انتخاب کنید و برای تنوع از کوسن‌های رنگی، استفاده کنید.

مبل رنگ تیره

  • برای نگه‌داری و کارایی طولانی مدت، ترجیحا مبلتان را در فضایی به دور از پنجره و مسیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.
  • از فروشگاه‌های معتبر و خوشنامی که محصولات خود را گارانتی می‌کنند، خریدتان را انجام دهید تا زمان بروز مشکل پاسخگو ایراد به وجود آمده باشند و به صورت منطقی مشکل را حل کنند.
  • اگر برای فضای کوچک در حال خریداری مبل راحتی هستید بهتر است بدون دسته انتخاب کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *