18 آوریل, 2024
مراکز خرید تهران

معرفی مراکز خرید تهران ، از سنتی تا مدرن

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

سفر کردن به تهران به عنوان پایتخت ایران با جذابیت هایی همراه است. چراکه بسیاری از بناهای نفیس و ارزشمند ملی مانند برج آزادی، مجموعه کاخ های نیاوران و سعدآباد و برج میلاد که به عنوان نمادی برای ایران هستند، ر تهران واقع شده اند. اما لذت و جذابیت سفر زمانی تکمیل میشود، که با سر زدن به بازارها و مراکز خرید پایتخت همراه شود.

در این پست از مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم سری بزنیم به بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن تهران. برای آشنایی با بازارهای پایتخت تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

بازار بزرگ تهران

اصلاً نمیشود به پایتخت سفر کرد و سری به بازار بزرگ تهران نزد! این بازار مجموعه ایست بی نظیر از هرآنچه تصورش را بکنید. لباس، طلا، جواهر، بدلیجات، چرم، کیف و کفش، فرش، لوازم خانگی و غیره همگی با تنوع بسیار بالا و قیمت های بسیار مناسب در این بازار براحتی به چشم میخورند.

موقعیت مکانی بسیار عالی و دسترسی به خیابان های معروفی مانند مولوی، سیروس، خیام و خیابان پانزده خرداد باعث شده تا بازار بزرگ به عنوان یکی از اصلی ترین بازارهای تهران و قلب تپنده اقتصادی ایران شناخته شود.

بازار بزرگ تهران

این بازار مجموعه ای از بازارهای بزرگ، امیر، زید، زرگرها، عباس آباد، پاچنار، کفاش ها، نجارها، خیاط ها، بازار بین الحرمین، نوروز خان، منوچهر خانی و غیره تشکیل شده است.

همچنین رستوران های نام آشنایی را در دل خود دارد. در نتیجه افرادی که از شهرهای دیگر برای خرید یا گشت و گزار به این بازار آمده اند، امکان استراحت و صرف غذا خواهند داشت.  

بازار تجریش

گل سرسبد بازارهای قدیمی تهران، قطعا بازار تجریش است که هنوز رونق و اعتبار خودش را حفظ کرده و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری، مخصوصاً برای گردشگران خارجی می باشد.

 این بازار که در شمال شهر تهران و در منطقه تجریش واقع شده است، در انتها به امام زاد صالح ختم میشود و مکانی مناسب برای خرید میوه های بسیار با کیفیت و نوبرانه و عجیب و غریبی که شاید در هیچ جای کشورمان نتوانید ببینید، لوازم منزل، صنایع دستی، سوغاتی های عالی از اقصی نقاط ایران و هر آنچه که لازم داشته باشید، خواهد بود.

بازار تجریش

 این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های تهران است که همچنان محبوب بوده و خریداران زیادی به آن رفت و آمد می‌کنند. خرید از بازار تجریش بیشتر از اینکه یک خرید معمولی باشد، گذر به حال و هوا و زندگی مردم تهران در سالهای گذشته است که با وجود زندگی مدرن امروز، به خوبی اصالت خود را حفظ کرده است.

از بازارهای قدیمی و سنتی که بگذریم، نوبت به مراکز خرید مدرن میرسد. به همان اندازه که خرید از بازارهای قدیمی خاطره انگیز است و به شما حس نوستالژیک میدهد، بدون شک خرید از پاساژهای لوکس و امروزی نیز میتواند جذاب باشد. تهران امروزی در بسیاری از مناطق خود پاساژها و مراکز خرید بسیار مدرن و زیبا دارد که در این پست معروف ترین ها را معرفی میکنیم.

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم بیشتر از اینکه یک مرکز خرید باشد، مجموعه ای از برندهای نام آشنا، کافه، فودکورت، استخر، سونا، کلینیک های زیبایی و پوست، سالن های ماساژ، بانک، صرافی، سالن کنفرانس و همایش، بدنسازی و ورزش های گروهی است که هر کدام در جایگاه خودشان در لیست برترین ها هستند.

در بین لوکس ترین بازارهای تهران، پالادیوم جزو اولین ها می باشد که در شمال تهران و در منطقه ی زعفرانیه واقع شده است.

مرکز خرید پالادیوم

در این پاساژ ضمن خرید از برندهای مطرح، میتوانید تفریح و استراحات مفصلی داشته باشید. برای بازدید از این مرکز خرید به حداقل یک روز زمان نیاز دارید چراکه پالادیوم علاوه بر اینکه  تعداد زیادی از بوتیک ها را در خود جای داده به عنوان یک مرکز خرید شیک و مدرن، گذر زمان را از یاد شما میبرد!

مرکز خرید کوروش

یکی دیگر از مراکز خرید و بازارهای تهران که لوکس و جدید بودن و داشتن امکانات تفریحی و رفاهی عالی از مهم ترین ویژگی های آن محسوب میشود، کوروش می باشد. این مرکز خرید علاوه بر داشتن واحدهای اداری و تجاری، مجموعه ای بی نظیر از سالن های سینما، فودکورت و رستوران و امکانات تفریحی برای کودکان است.

مرکز خرید کوروش

لباس و پوشاک برای تمام گروه های سنی، سیسمونی، لوازم آرایشی و بهداشتی برندهای معتبر، لوازم خانگی متنوع و شیک، عطر و ادکلن، و طلا و جواهرات از جمله اجناسی هستند که در این مرکز خرید ارائه میشوند.

مرکز تجاری اوپال

پاساژ اپال سعادت آباد، یکی از منحصر‌به‌فرد‌ترین مراکز خرید تهران است. هم اکنون همچون جواهری در غرب پایتخت می‌درخشد.

این پاساژ لوکس، بزرگ‌ترین پروژه‌ تجاری این منطقه است که به علت نبود رقیب، در آینده به یک قطب تجاری مهم تبدیل خواهد شد.

مرکز تجاری اپال، در زمینی به مساحت 7216 متر ساخته شده و هر طبقه از این ساختمان مربوط به یک صنف خاص است که واحدهای تجاری به صورت جداگانه فعالیت دارند.

 اپال مال شامل بیش از ۸۵۰ واحد تجاری میشود و امکاناتی مانند هایپرمارکت، نمایشگاه‌های اتومبیل، دفاتر اداری و سوئیت‌های اقامتی را دارا می‌باشد.

مرکز تجاری اوپال

این مجتمع، بیش از 1800 پارکینگ اختصاصی دارد که با وجود چندین کافی‌شاپ، فودکورت، رستوران و باغ سبز رویائی به پر رونق‌ترین مرکز خرید غرب تهران تبدیل شده است. کارواش، اتاق والدین و کودک، همچنین همراه خرید (نگه‌داری و محافظت از خریدها تا زمان خروج از مجتمع) از دیگر امکانات موجود در اوپال مال است.

بام لند

بام لند

مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران یکی از صدها جاذبه پایتخت است که نزدیکی آن به دریاچه چیتگر باعث شده است.

از این رو بازدیدکنندگان میتوانند با یک تیر دو نشان بزنند و ضمن تفریح و گردش در بام لند، به کنار دریاچه بروند و از هوای مطبوع و فضای دلنشین آن نهایت لذت را ببرند.

اگر عاشق خرید هستید، می‌توانید خرید تمام عیاری در یکی از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس تهران داشته باشید.

ضمن اینکه وجود جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی، کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک، تفریح‌های عالی همچون کیدز گاردن، ماهیگیری، مسیر پیاده‌روی، قایق سواری و… همه و همه بام لند را از سایر مراکز خرید پایتخت متمایز کرده‌اند.

سخن پایانی

اگر به تهران سفر کردید، در کنار بازدید از موزه ها و آثار تاریخی و پارک های جنگلی، حتما سری به بازارها و مراکز خرید تهران بزنید.

در این بازارها علاوه بر اینکه از مراکز خرید بسیار مدرن و امروزی دیدن میکنید، میتوانید با مرد خوش برخورد پایتخت نیز تعامل کنید و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

اما اگر به هر دلیل امکان سفر به تهران را ندارید اما قصد خرید کالایی از پایتخت ایران را دارید، سری به فروشگاه اینترنتی پاساژ بزنید. در این فروشگاه میتوانید از فروشندگان پر تعداد تهرانی کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری نمائید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *