23 آوریل, 2024
مراکز خرید تبریز

معرفی مراکز خرید تبریز از بازار سنتی تا برج مارپیچ

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

هرچقدر هم که طرفدار پروپاقرص بازدید از طبیعت و بناهای تاریخی باشید، نمیتوانید لذت خرید کردن در طول سفر را انکار کنید. اصلا انگار سفر بدون خرید سوغاتی و سر زدن به مراکز خرید یک شهر کامل نمیشود.

و اما تبریز یکی از پر مسافرترین شهرهای ایران است که در فصول مختلف سال میزبان مسافران زیادی است که تبریز را به عنوان مقصدی برای سفر خود انتخاب کرده اند. اما بهتر است قبل از سفر باید با مراکز خرید و بازارهای تبریز آشنا باشید.

در این پست از مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم شما را با مراکز خرید و بازارهای تبریز آشنا کنیم. تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

بازار سنتی تبریز

بازار سنتی تبریز یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده ایران است که هنوز هم به عنوان محلی برای خرید و فروش کالا فعال است. این بازار قدیمی راسته ها و تیمچه های مختلفی دارد که هرکدام به فروش کالای خاصی اختصاص دارند. مثلا راسته کفش فروش ها یا راسته فرش فروش ها.

اما مهترین ویژگی این بازار آجری، سرپوشیده بودن آن است. جالب است بدانید که بازار در مرکز شهر واقع شده و به دلیل وسعت و محل قرار گیری آن، به تمام نقاط تبریز دسترسی دارد.

بازار سنتی تبریز

بازار سنتی تبریز محل فروش اجناس سنتی و صنایع دستی تبریز است، محل خوبی برای خرید سوغاتی و یادگاری از تبریز میباشد. با سر زدن به بازار قدیمی تبریز، ضمن خرید میتوانید از حال و هوای قدیمی آن لذت ببرید و با آداب و رسوم مردم مهمان نواز تبریز بیشتر آشنا شوید.

از بازار سنتی که بگذریم، مراکز خرید مدرن و امروزی خود نمایی میکند. برای بعضی ها سفر بدون سر زدن به پاساژهای شهری که به آن سفر کرده اند تمام نمیشود.

حتی اگر خرید هم نداشته باشند، دیدن ویترین‌های رنگارنگ مغازه‌ها، لذت سفر خود را تکمیل کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، خواندن این مقاله و اشنا شدن با مراکز خرید مدرن تبریز را از دست ندهید.

لاله پارک

پیشنهاد میکنیم سر زدن به پاساژهای تبریز را از لاله پارک شروع کنید. این مرکز هرید بزرگ و زیبا علاوه بر داشتن فروشگاه های بزرگ با برندهای معروف ومعتبر، شهربازی و فود کورت و سینما هم دارد.

مرکز خرید لاله پارک

پس میتواند یک علاوه بر خرید محلی برای تفریح و سپری کردن لحظات خوش در کنار خانواده باشد. تنوع فروشگاه ها در مرکز خرید لاله پارک، هر سلیقه ای را پوشش میدهد و اگر قصد خرید داشته باشید، دست خالی برنمیگردید.

مرکز خرید والمان

مرکز خرید والمان تبریز یکی از بزرگترین و البته طولانی ترین مراکز خرید این شهر است.

یک پاساژ بزرگ با حدود 400 فروشگاه. اما در زیرزمین این مرکز تجاری، علاوه بر وجود پارکینیگی با ظرفیت 300 خودرو، یک هایپزمارکت بزرگ طراحی شده است که هرآنچه نیاز داشته باشید را فراهم میکند.

از مواد خوراکی و کالاهای روزمره گرفته تا کتاب و کافی نت و رستوران.

اگر قصد سر زدن به مرکز خرید والمان را دارید، گشت و گزار شما حداقل نصف روز زمان نیاز دارد.

مرکز خرید والمان

مرکز خرید اطلس

مرکز خرید اطلس تبریز که یکی از پاساژهای پرطرفدار این شهر است، در میدانی با همین نام قرار گرفته است. یک مرکز خرید 18 طبقه که جزء بزرگترین بازارهای این شهر است. این مجموعه علاوه بر واحدهای تجاری، واحدهای اداری هم دارد و یک شهربازی سرپوشیده به همراه کافی شاپ و فوت کورد در آن طراحی شده که آن را به یک مرکز خرید تمام عیار تبدیل کرده است

مرکز خرید اطلس

همچنین یک سالن بزرگ برای برگزاری مراسم مختلف، مرکز خرید اطلس را از سایز مراکز خرید تبریز متمایز کرده است. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، پیشنهاد میکنیم به مرکز خرید اطلس سر بزنید و از فضای آن دیدن کنید.

برج شهر، برج مارپیچی

نوبتی‌هم که باشد نوبت می‌رسد به خرید کردن از یک برج مارپیج. برج شهر یکی از مراکز خرید بسیار زیبا و مدرن تبریز است، که جالب ترین ویژگی ‌آن حرکت مارپیچی داخل برج است.

مرکز اداری تجاری برج شهر

برای رفتن به طبقات بالاتر از مسیر‌های مارپیچ شیبدار با شیب بسیار ملایم گذر می‌کنید. این مرکز خرید دارای ۱۰۰ واحد تجاری به همراه کافه و رستوران است و محلی برای گردش و خرید به حساب می آید.

سخن پایانی

اگر به تبریز سفر کردید، در کنار بازدید از آثار تاریخی و طبیعت زیبای آن، حتما سری به بازارها و مراکز خرید تبریز بزنید. در این بازارها علاوه بر اینکه با مردم مهمان نواز و خوش برخورد این شهر تعامل میکنید، با سبک زندگی و آداب و رسوم آنها نیز آشنا می‌شوید و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری میکنید.

اما اگر به هر دلیل امکان سفر به تبریز را ندارید اما قصد خرید کالایی از این شهر مهمان نواز را دارید، سری به فروشگاه اینترنتی پاساژ بزنید. در این فروشگاه میتوانید از فروشندگان استان آذربایجان شرقی کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری نمائید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *