19 آوریل, 2024
مراکز خرید مشهد

معرفی مراکز خرید مشهد ، از سنتی تا مدرن

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، جاذبه های دیدنی متنوعی دارد. از حرم مطهر امام رضا ع گرفته تا جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی، از این رو در هر فصل سال، میزبان گردشگران بسیاری است که از شهرهای مختلف به مشهد سفر میکنند. و اما آنچه این سفر را لذت بخش تر میکند، سر زدن به بازارها و مراکز خرید مشهد است.

بدون شک سر زدن به بازارهای هر شهر، علاوه بر اینکه فرصت خرید سوغاتی را فراهم میکند، شما را با آداب و رسوم، نحوه تعامل و سبک زندگی مردم آن شهر و دیار آشنا میکند. در این مطلب از مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم شما را با مراکز خرید شهر مشهد آشنا کنیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

بازار رضا مشهد

قدیمی ترین بازار خرید در شهر مشهد، بازار رضا است که در نزدیکی حرم امام رضا ع قرار گرفته و میتواند گفت کمتر کسی است که به مشهد سفر کند و از بازار رضا دیدن نکند. این بازار در سال 1355 در دو طبقه ساخته شده و تا به امروز بافت سنتی خود را حفظ کرده و از جمله شلوغ ترین مراکز خرید مشهد به حساب می آید.

در این مرکز خرید قدیمی، هرآنچه نیاز داشته باشید را میتوانید تهیه کنید. از پوشاک و کیف و کفش و صنایع دستی گرفته تا انواع زیورآلات عقیق و فیروزه و سوغاتی های خوراکی مانند نبات و زرشک و زعفران. با سر زدن به بازار رضا علاوه بر خرید میتوانید با آداب و رسوم مشهدی ها آشنا شوید و از شنیدن گویش های زیبای مشهدی لذت ببرید.

بازار رضا ع مشهد

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

یکی از لوکس ترین مراکز خرید مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق است. یک مرکز خرید 6 طبقه با 1500 واحد تجاری! آنچه بیش از هر چیز توجه شما را به خودش جلب میکند، معماری ایرانی – اسلامی بنای این پاساژ است که مدل الماس گونه ای در بخش گنبد خود دارد و به همین جهت الماس نام گذاری شده است.

این مجتمع تجاری لوکس دارای بخش های مختلفی از جمله رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ طبقاتی، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، آبنمای جامپینگ و آژانس هواپیمایی است. همچنین وجود تعداد زیاد فروشگاه و بوتیک عرضه کننده محصولات مختلف، گزینه های گونانی را برای خرید پیش روی شما قرار میدهد. از انواع لوازم خانگی و ظرف و ظروف گرفته تا پوشاک و کیف و کفش و لوازم صوتی و تصویری و صنایع دستی. در یک کلام اگر قصد خرید داشته باشید، از این پاساژ دست خالی برنمیگردید.

مرکز خرید الماس شرق

در ادامه باید بگویم مجمتع تجاری الماس شرق، فقط یک پاساژ برای خرید لوازم مورد نیاز نیست. بلکه با ایجاد شهربازی سرزمین عجایب و ارائه بازی هایی مانند بولینگ، سینما 6 بعدی، کنسول بازی رایانه ای، بیلیارد، دارت و بازی های سرگرم کننده مانند کارگاه خلاقیت و گریم برای کودکان به فضایی برای بازی و سرگرمی در کنار خرید تبدیل شده است. پس اگر به انجام بازی های سرگرم کننده و هیجان انگیز علاقه دارید، حتما سری به مرکز تجاری الماس شرق مشهد بزنید.

یکی از معروف‌ترین بخش‌های مجتمع الماس شرق، شهربازی آن موسوم به «شهربازی سرزمین عجایب» است که با ارائه بازی‌هایی نظیر دستگاه‌های شبیه‌ساز، کنسول‌های بازی رایانه‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت،‌ نویدبخش اوقاتی سراسر شادی و هیجان است. در این شهربازی می‌توانید از سینما ۶ بعدی، اتاق عکاسی، اتاق گریم، کارگاه خلاقیت کودکان و بوفه نیز استفاده کنید.

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

از دیگر مراکز خرید پرطرفدار مشهد میتوانم به مرکز خرید آرمیتاژ اشاره کنم سه درب وردی دارد و از این طریق امکان دسترسی از خیابان های گلشن، هفت تیر را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است. در این پاساژ نیست به لطف وجود فروشگاه های پر تعداد در حوزه فروش کالاهای مختلف، میتوانید هرآنچه نیاز دارید را تهیه نمایید. از لوازم الکترونیک و صوتی و تصویری گرفته تا وسایل آشپزخانه و کالای خواب و مبلمان و دکوراسیون و طلا و زیورآلات و اسباب بازی کودک.  

برای خرید پوشاک، عطر، ساعت، عینک و جواهرات به طبقه همکف سر بزنید. طبقه اول مرکز خرید آرمیتاژ همچنین به لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهرات، پوشاک و محصولات چرمی اختصاص یافته است. طبقه دوم برای عرضه مبلمان، دکوراسیون داخلی و لوازم تزئینی منزل در نظر گرفته شده است. در نهایت نیز طبقه سوم قرار دارد که به ‌واسطه داشتن بخش کودک و نوجوان، شهر مشاغل کارالند، پوشاک، اسباب‌بازی، کالای خواب و کافه کودک می‌تواند برای کودکان و خانواده‌های دارای فرزند جذاب باشد.

در کنار خرید می‌توانید از فودکورت، کافی‌شاپ و رستوران‌های برج نیز استفاده کنید یا به رستوران بین‌المللی آرمیتاژ سری بزنید و چند ساعتی را به استراحت و صرف غذا و نوشیدنی بپردازید.

مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری – گردشگری وصال یک پاساژ همه چی تمام با 6 طبقه و 400 واحد تجاری است که فروشگاه های مختلفی از جمله برندهای معتبر را در خود جای داده است. تعداد زیادی از واحدهای این مجتمع به عرضه مبلمان و محصولات چوبی اختصاص یافته و در واقع طبقه اول تا چهارم این مرکز خرید به نمایشگاه دائمی مبلمان تبدیل شده است.

از مبل‌های کلاسیک و مدرن تا میزهای ناهارخوری و لوازم چوبی  و دکوراتیو منزل را از این محل تهیه کنند. در سایر طبقات مرکز خرید وصال میتوایند انواع لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سوغاتی، عطر و هر آنچه نیاز دارید را تهیه نمایید.

وجود هایپرمارکت، آبنمای موزیکال و همچنین امکاناتی مانند پارکینگ طبقاتی، رستوران، آسانسور پانوراما و مجموعه علمی تفریحی پروفسور بازیما، باعث متمایز شدن این پاساژ از دیگر مراکز خرید شده است.

مرکز خرید پروما مشهد

مرکز خرید پروما در سال ۱۳۸۳ به بهره‌برداری رسید و امکانات مدرنی دارد که آن را از سایر مراکز تجاری مشابه متمایز می‌کند. این مجتمع چهار طبقه، اولین مرکز خرید بلوار فردوسی و یکی از معروف‌ترین مجتمع‌های این بلوار است که ۲۵۰ واحد تجاری دارد.

در اینجا برخلاف برخی مراکز خرید، مجموعه‌ کاملی از کالاها در هر طبقه گنجانده شده است تا بازدیدکنندگان در مدت‌زمانی کوتاه بتوانند وسایل موردنیاز خود را خریداری کنند. در فروشگاه‌های مرکز خرید پروما از کیف و کفش، پوشاک آقایان، خانم‌ها و کودکان، لباس‌های شب و مجلسی، لباس‌های راحتی، انواع عطر و ادکلن، انواع ساعت، بدلیجات، کادویی‌ و… به فروش می‌رسد.

سوپر مارکت بزرگ و مجهز این مجتمع نیز به شما امکان می‌دهد تا خوراکی‌هایی اعم از نان ،شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی، لبنی، میوه و… را به‌راحتی در یک محل پیدا و تهیه کنید.

اگر همراه با فرزندتان به این مجتمع می‌روید، حتما به طبقه سوم سری بزنید و از شهربازی سرپوشیده کودکان و نوجوانان، سالن بولینگ و بیلیارد لذت ببرید. ضمن اینکه می‌توانید از کافی ‌شاپ و فست ‌فود استفاده کنید؛ به‌خصوص که بعد از گشت‌وگذار و خرید، گزینه‌ای عالی برای رفع خستگی به شمار می‌روند. پارکینگ، فروشگاه کتاب، نمازخانه و وضوخانه‌ و… دیگر بخش‌های مجتمع پروما را تشکیل می‌دهند.

سخن پایانی

اگر به شمال کشور و شهر مشهد سفر کردید، در کنار  زیارت از حرم امام رضا ع و بازدید از اماکن گردشگری و بناهای تاریخی، به بازارها و مراکز خرید مشهد نیز سر بزنید. در این بازارها علاوه بر اینکه با مردم مهمان نواز و خوش برخورد این شهر تعامل میکنید، با سبک زندگی و آداب و رسوم آنها نیز آشنا می‌شوید و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری میکنید.

اما اگر به هر دلیل امکان سفر به استان خراسان و شهر مشهد را ندارید اما قصد خرید کالایی از این شهر مهمان نواز را دارید، سری به فروشگاه اینترنتی پاساژ بزنید. در این فروشگاه میتوانید از فروشندگان شهر مشهد کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری نمائید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *