26 آوریل, 2024
دکوراسیون اتاق کودک

راهنمای دکوراسیون اتاق کودک

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

بدون شک بچه دار شدن، قشنگ ترین حسی است که یک انسان میتواند تجربه کند. برای این اتفاق قشنگ لازم است تدارکاتی دیده شود، از جمله این تدارکات میتوان به دکوراسیون اتاق کودک اشاره نمود.

اما برای دکور اتاق کودک چه وسایلی لازم است؟ این سوال اکثر پدر مادرهایی است که در آستانه بدنیا آمدن فرزند خود هستند. در این پست مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

در گام اول باید بودجه مد نظر خود را تعیین کنید و سپس آن را در ابتدا برای خرید اصلی ترین اقلام مانند تخت و کمد لباس و اسباب بازی و لباس کودک اختصاص بدهید و سپس اقلام فرعی تر را تهیه نمایید.

در این نوشته قصد داریم خرید لوازم کودک را از اصلی ترین تافرعی ترین آنها برای شما توضیح بدهیم تا بتوانید با توجه به بودجه و نیز فضایی که برای اتاق کودک خود در نظر گرفته اید، خرید خوبی داشته باشید.

تخت کودک

یکی از اصلی ترین اقلامی که میبایست برای دکوراسیون اتاق کودک خریداری نمایید، تخت نوزاد است.

برای خرید تخت نوزاد به کیفیت چوب، جنس تشک و پارچه های به کار رفته در آن توجه کنید.

فرزند شما قرار است حداقل سه سال در این تخت بخوابد. پس تختی انتخاب کنید که از استحکام کافی برخوردار باشد.

همچنین توصیخ میشود از مدل های قابل تبدیل به تختِ نوجوان خریداری نمایید.

تخت نوزادی
کمد لباس نوزاد

کمد لباس کودک

در قدم بعدی باید برای نگهداری از لباس های فرزند خود یک کمد تهیه کنید.

معمولاً تخت و کمد را به لحاظ طرح و رنگ، به صورت ست تهیه میکنند.

هنگام انتخاب کمد لباس کودک به این نکته توجه داشته باشید که کمد شما هم باید کشو داشته باشد و هم قسمتی برای آویزان کردن لباس.

وجود کشو، فضای بیشتری را برای نگهداری از لوازم جانبی و مورد نیاز کودک، به ویژه در ماه های اول، در اختیار شما قرار میدهد.

همچنین لازم است در پایین قسمت آویز، یک یا دو طبقه برای قرار دادن کیف و کفش های کودک وجود داشته باشد.

میز تعویض یا تشک تعویض پوشک

میز تعویض پوشک نیز یکی دیگر از لوازمی است که میتواند کار شما را برای عوض کردن پوشک کودک آسان کند. البته معمولاً تخت نوزاد، در کنار خود میز تعویض هم دارد.

اما در صورت عدم وجود میز تعویض، میتوانید آن را به طور جداگانه خریداری نمایید.اگر مایل به داشتن میز تعویض با قابلیت جابجایی هستید، می‌‌توانید یک میز تعویض کوچکتر همراه با پایه چرخدار تهیه کنید.

همچنین میبایست برای کودک خود یک تشک تعویض داشته باشید. کاربرد این تشک برای مواردی است که بیرون از فضای خانه هستید و یا به هر دلیل دیگری، به میز تعویض دسترسی ندارید. این تشک به شما کمک میکند که بدون کثیف شدن فضای اطراف، پوشک نوزاد را عوض کنید.

فرش اتاق کودک

برای خرید فرش اتاق کودک باید به یک سری نکات توجه کنید. از جمله اینکه بهتر است کف اتاق کودک به طور کامل با فرش یا موکت نرم پوشانده شود. کودک شش ماه پس از به دنیا آمدن، شروع به سینه خیز یا چهار دست و پا رفتن میکند. به همین دلیل بهتر است حتی الامکان روی بدن کودک ساعت های طولانی روی سنگ یا سرامیک قرار نگیرد.

 از طرف دیگر ممکن است کودک نوپای شما در خلال بازی و یا راه رفتن، زمین بخورد. اینجاست که یک فرش یا موکت نرم با تراکم بالا میتواند از آسیب دیدن فرزند شما هنگام بازی یا راه رفتن جلوگیری کند. البته اگر کف اتاق از جنس چوب یا پارکت باشد، این دغدغه وجود ندارد.

 نکته پایانی در مورد فرش این است که ترجیحاً رنگ های خیلی روشن و یا خیلی تیره انتخاب نکنید. رنگ روشن ممکن است به سرعت کثیف شود و رنگ های تیره نیز کثیفی را نشان نمیدهند و اگر کودک چیزی روی فرش بریزد، شما متوجه نمیشوید.

پرده اتاق کودک

پرده اتاق کودک

اگر اتاقی که برای کودک در نظر گرفته اید، پنجره دارد، حتما برای آن پرده تهیه نمایید. پرده اتاق کودک مانع از ورود نور در زمانهای استراحت کودک شما میشود. علاوه بر این میتواند جلوه زیبایی به اتاق بدهد.

اگر اتاق کودک در معرض تابش مستقیم نور خورشید است، پرده‌های ضخیم‌تری انتخاب کنید تا از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کند.

بهتر است برای انتخاب پرده از رنگ های شاد استفاده کنید. البته توصیه میکنیم برای انتخاب پرده، هارمونی رنگ ها را بین پرده و سایر وسایل اتاق کودک رعایت کنید. 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *