28 مارس, 2024
روتین روزانه فصل تابستان

روتین روزانه فصل تابستان برای بیرون رفتن

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

شروع فصل تابستان معمولاً با تغییراتی در برنامه همه ما همراه است. از ورزش گرفته تا خرید و برنانه های روتین روزمره. مهم تریم مساله ای که در این فصل با آن مواجه هستیم، تغییرات آب و هوایی است که اگر آن را مدیریت نکنیم، ممکن است باعث اختلال در برنامه هایمان شود. اما چگونه میتوان این روزهای طولانی و گرم پیش رو را مدیریت کرد؟ اهمیت این موضوع باعث شد این مقاله از مجله اینترنتی پاساژ را به روتین روزانه فصل تابستان برای بیرون رفتن اختصاص دهیم.

از ضدآفتاب استفاده کنید

یکی از مهمترین روتین‌های روزانه شما در فصل تابستان باید استفاده از ضدآفتاب باشد. در پست‌های قبل اشاره کردیم که ضدآفتاب می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت نماید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود یک ضدآفتاب با SPF 30 برای فصل تابستان تهیه کنید و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید نمایید.

به یاد داشته باشید که در صورتی که قرار است از خانه بیرون بروید و ساعات طولانی در معرض آفتاب باشید، حتما 20 دقیقه قبل از خروج از خانه از ضدآفتاب استفاده نمایید.

عینک آفتابی را فراموش نکنید

شاید تصور کنید عینک آفتابی تنها یک اکسسوری زیبا است. اما همین اکسسوری زیبا، علاوه بر اینکه جذابیت زیادی به استایل شما میدهد، برای حفاظت از چشم شما در برابر آفتاب بسیار کاربردی و مفید است. پس برای روزهای طولانی تابستان که قرار است در معرض آفتاب قرار بگیرید، حتما یک عینک آفتابی مناسب با UV 400 تهیه نمایید. فراموش نکنید که اندازه عینک آفتابی باید به گونه ای باشد که از زیر ابروها تا روی گونه شما را بپوشاند تا چشم شما به خوبی محافظت شود.

اسپری بدن و مام به همراه داشته باشید

اولین و مهمترین تغییر در فصل تابستان، افزایش درجه حرارت هوا و گرم شدن آن است. بدیهی است که با گرمتر شدن هوا، میزان تعریق بدن افزایش می یابد. از این رو لازم است برای مواقع ضروری یک اسپری بدن یا مام به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. اسپری بدن با رایحه های متنوعی در بازار وجود دارد که میتوانید بر اساس سلیقه خود، اسپری بدن مورد پسند خود را تهیه نمایید.

بطری آب یا آبمیوه را از یاد نبرید

با توجه به گرم شدن هوا و احتمال گرمازدگی در فصل تابستان، بهتر است یک بطری آب یا مخلوطی از آب و آبلیمو یا آبمیوه به همراه داشته باشید. فرمولاسیون آبلیمو به گونه‌ای است که میتواند به طور مؤثری از گرمازدگی جلوگیری نماید.

به همراه داشتن بطری آب خنک باعث میشود در صورت نیاز، آب مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید. استفاده از آبمیوه نیز علاوه بر خنک شدن میتواند قند مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و انرژی مضاعفی برای ادامه کار و فعالیت به شما بدهد.

کلاه نقاب دار به همراه داشته باشید

به همراه داشتن یک کلاه نقاب دار میتواند علاوه بر ایجاد سایه روی پوست صورت شما، میتواند از پوست شما در برابر آفتاب محافظت نماید. کلاه نقاب دار یک اکسسوری کاملاً کاربردی و کوچک است که به راحتی در کیف جا میشود و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب میتواند از تعرق بیش از اندازه صورت و کم شدن آب بدن شما جلوگیری نماید.

لباس گشاد و راحت بپوشید

همانطور که اشاره کردیم فصل تابستان با گرم شدن هوا و تعریق بیشتر بدن همراه است. از این رو پوشیدن لباس تنگ باعث کلافگی و ایجاد اختلال در روند کار و فعالیت شما میشود. به همین دلیل توصیه میشود در فصل تابستان ترجیحاً از لباس نخی و خنک استفاده نمایید. 

لباس خنک میتواند به راحتی هوا را از خود عبور دهد، از این رو جلوی تعریق بیش از اندازه و کم شدن آب بدن شما را میگیرد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *