28 مارس, 2024
کرم ضدآفتاب مناسب تابستان

انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب مناسب فصل تابستان

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

یکی از دغدغه های فصل تابستان، خرید یک کرم ضد آفتاب مناسب است. چراکه در این فصل روزها بلندتر است و پوست بیشتر در معرض نور آفتاب قرار میگیرد. پس لازم است تا با توجه به شرایط آب و هوایی و اهمیت حفاظت از پوست، کرم ضد آفتاب مناسبی تهیه نمایید.

ضرورت این موضوع باعث شد این پست از مجله اینترنتی پاساژ را به انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب مناسب تابستان اختصاص بدهیم. مقاله “آنچه که در مورد کرم های ضدآفتاب نمی دانید!” نیز راهنمای کاملی برای انتخاب مناسب ترین ضد آفتاب می باشد.

باورهای غلط درباره کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب نوعی محافظ برای پوست شما در برابر اشعه مضر آفتاب است که به فصل خاصی اختصاص ندارد و باید در همه فصل ها استفاده شود. اما استفاده از آن در فصل تابستان اهمیت بالاتری پیدا میکند. در یک کلم باید بگوییم کرم ضد آفتاب باید جزو روتین روزانه شما در روزهای بلند فصل تابستان باشد.

به نقل از www.nbcnews.com

به یاد داشته باشید، هیچ کرم ضد آفتابی نمی تواند شما را به طور کامل در برابر نور خورشید محافظت کند، بنابراین مهم است که همیشه در طول روز دوباره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و همیشه به دنبال سایه باشید.

اما هنوز هم باورهای غلطی درباره استفاده از ضد آفتاب وجود دارد که در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره میکنیم.

باور اشتباه اول: کرم ضدآفتاب برای پوست های روشن است

در پاسخ به این باور اشتباه باید بگوییم استفاده از کرم ضدآفتاب نه تنها برای پوست روشن، بلکه برای همه انواع پوست ضرورت دارد . افرادی که پوست سبزه یا گندمی هم دارند باید برای حفاظت از پوست خود از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

باور اشتباه دوم: آقایان نیازی به کرم ضدآفتاب ندارند

اینکه تصور کنید لزوماً خانم ها به کرم ضدآفتاب نیاز دارند، باور بسیار اشتباهی است. چراکه اشعه مضر خورشید میتواند به پوست آسیب برساند و پوست خانم ها و آقایان در این مورد تفاوت چندانی ندارد. علاوه بر این آقایانی که بیشتر در محیط های خارج از خانه قرار دارند و ساعات بیشتری در معرض آفتاب هستند، باید بیشتر از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند.

کرم ضد آفتاب برای تابستان

باور اشتباه سوم: کرم ضدآفتاب بزرگسالان برای کودکان مناسب است

کودکان پوست لطیف تر و آسیب پذیرتری دارند، از این رو نباید از کرم مرطوب کننده و یا ضدآفتاب بزرپسالان استفاده کنند. چرا که ترکیبات فرمولاسیون و میزان چربی کرم ضدآفتاب بزرگسالان، مناسب پوست کودکان نیست. به عبارت دیگر معمولاً کرم ضدآفتاب کودک ترکیبات ملایم‌تری دارد که برای پوست این گروه سنی سازگارتر است.

باور اشتباه چهارم: در فصل زمستان نیازی به کرم ضدآفتاب نیست

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از کرم ضدآفتاب منحصر به فصل تابستان نیست و در فصل زمستان نیز لازم است از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. پس برای محافظت از پوست خود چه در فصل تابستان و چه فصل زمستان نیاز هست از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.

ویژگی‌های کرم ضدآفتاب مناسب فصل تابستان

با توجه به طولانی بودن روزها در فصل تابستان و اینکه زاویه تابش آفتاب در این فصل مستقیم است، نیاز است که مراقبت های بیشتری برای پوست خود در نظر بگیرید. به ویژه اگر ساعات بیشتری در معرض نور آفتاب هستید. یکی از راه های مراقبت از پوست استفاده از کرم ضدآفتاب است که برای خرید آن باید به نکات زیر توجه نمایید.

میزان مقاومت کرم ضدآفتاب

مقاومت کرم ضدآفتاب باید به گونه‌ای باشد که از پوست شما در برابر اشعه مضر UV و UVB خورشید محافظت کند. به یاد داشته باشید که اگر ضدآفتاب نتواند از پوست شما دربرابر اشعه UVB محافظت کند، ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید.

اگر می‌خواهید یک کرم ضدآفتاب خارجی تهیه کنید، حتما به علامت broad-spectrum توجه کنید. این اصطلاح که پشت کرم، روی بسته بندی یا در بروشور ذکر می‌شود، به معنای مقاومت کرم ضدآفتاب در برابر اشعه‌های UV و UVB است.

میزان SPF کرم ضدآفتاب

برای سنجش درجه محافظت کرم ضدآفتاب در برابر پوست از فاکتور محافظت یا همان SPF استفاده میشود.

SPF عددی است که میزان حفاظت کرم را نشان میدهد. هرچه این عدد بزرگتر باشد، کرم شما میزان ترکیبات شیمیایی و چربی بیشتری خواهد داشت.

از این رو ممکن است پوست‌تان دچار تعریق یا به اصطلاح نوچ یا چسبناک شود. با این حال اگر در مناطق گرم زندگی می‌کنید، بهتر است در فصل تابستان از کرم ضدآفتابی با SPF بیش از ۳۰ استفاده کنید.

کرم-ضدآفتاب-یا-SPF30

به نقل از سایت Cancer.org که مربوط به مراقبت‌های ویژه بیماری سرطان است، ضدآفتابی با SPF 15 تنها ۹۳%، با SPF30 تا ۹۷% ، با SPF50 تا ۹۸% و کرم ضدآفتاب با SPF100 حدود ۹۹% نسبت به اشعه مضر خورشید مقاومت دارد.

کرم ضد آفتاب مناسب تابستان

کرم ضدآفتابِ ضدآب

برخی از کرم های ضدآفتاب با عنوان ضدآب یا Waterproof به فروش میرسند. از این رو بسیاری از افراد تصور میکنند که تعریق و شنا تاثیری بر آن ندارد و نیازی به تمدید نیست. در صورتی که عنوان Waterproof به این معناست که کرم  شما حداکثر 40 تا 80 دقیقه در مقابل تعریق و آب مقاومت دارد.

برای محافظت هرچه بیشتر از پوست در فصل تابستان لازم است هر دو ساعت یکبار کرم ضدآفتاب خود را تمدید نمایید. همچنین در صورتی که دچار تعریق شده‌‌اید یا شنا می‌کنید و صورت و بدن خود را با حوله یا دستمال خشک کنید، کرم ضدآفتاب پاک می‌شود و باید دوباره مصرف کنید.

جمع بندی

یکی از روش هایی که میتواند برای خرید کرم ضدآفتاب کمک کننده باشد، خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر است. چراکه فروشگاه‌های آنلاین معتبر اطلاعات و ویژگی‌های مربوط به این محصول را در وب‌سایت قرار داده‌اند. همچنین می‌توانید قبل از خرید نظرات کاربران را درباره آن محصول بدانید و خرید آگاهانه این داشته باشید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *