29 مارس, 2024
بازی فکری بزرگسالان

برترین بازی های فکری بزرگسالان

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

ظاهرا کرونا دست بردار نیست و قصد رفتن ندارد! اما در چنین شرایطی که نه سفر رفتن منطقی است و نه دورهمی و مهمانی، تازه باشگاه های ورزشی هم تعطیل شده. پس چگونه خودمان را سرگرم کنیم؟ در این نوشته میخواهیم بازی های فکری بزرگسالان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید ساعت های سرگرم شوید و اوقات خوشی را در کنار خانواده داشته باشید.

برای آشنایی با برترین بازی های فکری بزرگسالان تا پایان این پست با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

فلسفه بازی های فکری چیست؟

بازی فکری، هم فال است و هم تماشا ! از یک طرف باعث سرگرمی و تفریح میشود و از طرف دیگر ذهن فکر ما را باز میکند. به طوریکه هم برای تقویت حافظه مفید است و هم مغر شما را “مساله حل کن”، بار می‌آورد.

 وقتی ذهن و فکرتان را به اندازه کافی به چالش بکشید و فعال کنید، از اختلالات پیری در امان خواهید ماند. در یک کلام هدف از انجام بازی فکری، بهبود حافظه، تقویت قدرت حافظه، افزاش سرعت عمل و تقویت مهارت های شخصی است.

بازی های فکری

بازی های فکری جدید را میشناسید؟

بازی های فکر بزرگسالان انواع مختلفی دارد که هرکدام با هدف تقویت یکی یا چندتا از مهارت های شما، طراحی شده است. به طور کلی چهار دسته اصلی برای بازی های فکری غیر کامپیوتری در نظر گرفت: 

بازی های فکری کارتی

بازی های تخته ای یا رومیزی

بازی های فکری معمایی

بازی های ساختنی

اما هر کدام از این بازی ها، چه مهارتی را افزایش میدهند؟ جدیدترین بازی های فکری بزرگسالان کدامند؟

معرفی بازی های فکری با کارت

بازی فکری کارتی

بازی های فکری با کارت یا همان بازی های کارتی، شامل تعدادی کارت هستند که دو یا چند نفر برای رسیدن به هدفی خاص با توجه به چارچوب های بازی، رقابت میکنند.

این بازی ها را معمولاً هم به صورت گروهی میتوان انجام داد هم دو نفره.

انجام چند مرحله بازی پر از هیجان که ذهن شما را به طور کامل برای برنده شدن، درگیر میکند.

معرفی بازی های تخته ای یا رومیزی

بازی های رومیزی، همان بازی های معروفی هستند که از یک صفحه و تعدادی مهره و معمولاً یک تاس تشکیل میشوند. این بازی ها را نیز هم دو نفره و هم گروهی میتوان انجام داد. شطرنج، منچ و تخته نَرد از نمونه های معروف و کلاسیک این بازی ها هستند.

مهمترین نکته این بازها این است که مهارت تصمیم گیری در موقعیت های مختلف را افزایش میدهد. مثلا در بازی شطرنج، حالت های بیشماری وجود دارد که شما باید برای جا به جایی مُهره ها در لحظه تصمیم گیری کنید.

بازی تخته ای یا رومیزی

معرفی بازی های معمایی

بازی های معمایی، یکی دیگر از جذاب ترین و البته هیجان انگیزترین بازی های فکری بزرگسالان است که برای برنده شدن نیاز به ذهن خلاق و ماجرا جویی نیاز دارد. در این بازی ها خبری از شانس و اقبال نیست و شرکت کننده باید از ذهن و فکرش به طور کامل کمک بگیرد.

مهمترین تاثیر این بازی ها این است که در بلند مدت، خلاقیت های ذهن را پرورش میدهد و قدرت حل مساله را به افراد می آموزد. این بازی رده سنی خاصی ندارد و از دوره نوجوانی نیز انجام این بازی ها میتواند شروع شود.

معرفی بازی های ساختنی

بازی های ساختنی یا لگو از کودکی به در اسباب بازی های بچه ها وجود داشت. اما در حال حاضر انواع جدیدتر و پیشرفته تری از آنها به بازار آمده که برای بزرگسالان طراحی شده و میتواند شما را ساعت ها یا حتی ماه ها سرگرم کند.

گفتم ماه ها، بله پازل های چند هزار قطعه، بازی های ساختنی هستند که ممکن است ساخت و تکمیل آنها چندین ماه طول بکشد. علاوه بر این لگوهای ساختنی پیشرفته با دفترچه تکمیل قطعات، از جمله جدیدترین بازی های ساختنی موجود در بازار هستند.

بازی های ساختنی بزرگسالان

سخن آخر

بازی های فکری، از جمله سرگرمی هایی هستند که میتوانید بدون خارج شدن از خانه، بارها و بارها بازی کنید و از آنها لذت ببرید. این بازی ها هم به صورت دو نفره و هم گروهی وجود دارند.

توصیه میکنیم در این روزهای کرونایی برای تغییر روحیه و باز شدن فکر و ذهن خودتان، از این بازی ها استفاده کنید. راستی فراموش نکنید که ایت بازی ها در حال حاضر از جمله اقتصادی ترین ابزار سرگرم کننده هستند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *