19 آوریل, 2024
بازی فکری راز جنگل

بازی فکری راز جنگل، سر زدن به سرزمین افسانه ها

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

بازی های فکری، یکی از شیرین ترین و پرطرفدارترین بازی های موجود در بازار هستند که میتوانند برای ساعت ها شما را سرگرم کنند. در این بین بازی فکری راز جنگل از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. اما داستان این بازی چیست و روند بازی چگونه پیش میرود؟ در این پست بازی راز جنگل را به شما معرفی میکنیم، پس تا انتهای این مقاله با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

داستان بازی فکری راز جنگل

در روزگاران قدیم، پادشاهی بسیار مهربان و عادل در کنار یک جنگل اسرار آمیز، در قلعه ای با شکوه حکمرانی میکرد.

قوانین حکومتی این پادشاه آنقدر درست و عاقلانه بود که مردم او را بسیار دوست داشتند. سال ها گذشت و پادشاه محبوب پیر شد و نگران از اینکه حکومت او به دست چه کسی می افتد.

از طرف دیگر بارها به او خبر رسیده بود که درون جنگل اسرار آمیز، گنج های عجیب و غریبی نهفته است.

بازی فکری راز جنگل1

از آنجایی که پادشاه دوست داشت پس از او شخص با لیاقتی بر سرزمینش حکومت کند، تصمیم گرفت کسی را جانشین خود قرار دهد که بتواند سه تا از گنج های این جنگل را بیابد. از این رو تصمیم گرفت که مردم دیار خود را از این تصمیم با خبر سازد و جارچیان را به شهر فرستاد تا این خبر را به مردم اعلام کنند.

هدف بازی راز جنگل

ماجراجویی های داستان را بازیکنان دنبال میکنند. آنها در جستجوی گنج های پنهان شده در جنگل میروند و وظیفه آنها یافتن گنج و محل مخفی شدن آن است. بازیکنی که بتواند سه تا از گنجینه های جنگل را بیابد، برنده بازی محسوب میشود.

هدف کلی این بازی، آموزش هدف گذاری و تلاش برای رسیدن به اهداف است. برنده بازی کسی است که برای اهداف و آرزوهایش تلاش کند و در نهایت بر تخت پادشاهی یا همان رسیدن به اهداف بنشیند.

جستجو در جنگل اسرار آمیز

برای جستجو در جنگل سحر آمیز، باید روند بازی را بدانید. اینکه بازی از کجا و چگونه شروع میشود و چه هر بازیکن چه مراحلی را طی میکند تا به گنج برسد و پس از رسیدن به گنج باید چکار کند. در ادامه روند بازی و آماده سازی آن را برای شما به طور کامل شرح داده ایم.

روند بازی راز جنگل.

روند بازی

هر یک از گنج های این جنگل زیر یکی از درختان پنهان شده است. در جنگل درخت به درخت جلو میروید و به گنجینه ها پی میبرید.

لازم است محل و موقعیت هریک از درختان را به خاطر بسپارید. بازکنی که از محل گنج مطلع شده باشد، برای اعلام محل آن به سمت قلعه حرکت میکند اما این حرکت باید طوری باشد که سایر بازیکنان متوجه نشوند!

اولین بازیکنی که هر سه گنج را بیاید، برنده بازی و صاحب همیشگی قصر است.

وسایل داخل جعبه بازی راز جنگل

13 عدد درخت، 13 عدد پولک تصاویر گنج، 13 عدد کارت گنج، 6 عدد مهره آدمک، 2 عدد تاس، صفحه بازی و دستور بازی.

جایزه : هر گاه تاس ها جفت بیاورید مثلا (3و3) اگر بخواهید می توانید از «جایزه» استفاده کنید یعنی می توانید به تشخیص خود از یکی از امتیازات زیر بهره مند شوید. مهره خود را در کنار هر یک از خانه های اشغال نشده در کنار یکی از درختان قرار داده و زیر درخت را نگاه کنید.

  • مهره خود به سمت قلعه برده روی خانه ای که با ستاره مشخص شده (بعد از پل سنگی) بنشانید یا اگر قبلا مهره شما از این پل گذشته، آنرا درست روی خانه کلید بنشانید و محل مخفیگاه گنج را اعلام نمائید.
  • کارت گنج را که در حیاط قلعه به نمایش گذاشته شده با کارت های دیگر بُر بزنید و کارت روئی را برگردانید. اگر مجددا ًهمان کارت قبلی آمد باید با همان کارت بازی را ادامه دهید.

چند نکته مهم

حین تجسس برای یافتن گنجینه ها از حرکات دیگر بازیکنان غافل نشوید، چنانچه فکر می کنید آنها از مخفیگاه گنج مطلع شده اند اجازه ندهید به راحتی به قلعه برسند.

 سعی کنید محل هر گنجینه را بخاطر بسپارید چرا که در مراحل بعدی بازی ممکن است از آن استفاده کنید.

در حین بازی هیچ بازیکنی محل هیچ یک از درخت ها را تغییر نمی دهد.

توجه

 اگر از جایزه حالت جفت تاس استفاده کرده باشید دیگر نمی توانید از شماره های آن برای حرکت مهره خود استفاده کنید.

آماده سازی بازی

قبل از شروع بازی 13 عدد کارت و پولک گنجینه ها را از صفحه کارتها جدا نمائید، 13 عدد پولک را در زیر درختان طوری جا دهید که تصویر پولک ها دیده شود.

درختان را در کنار هم (به طور ایستاده) چندین بار روی صفحه بازی جابجا نمائید تا دیگر کسی نتواند حدس بزند کدام گنجینه زیر کدام درخت پنهان است (بُر بزنید).  

سپس به طور تصادفی درختان را در 13 محل مشخص شده که روی صفحه بازی مشخص شده است در کنار مسیرهای عبوری از وسط جنگل بچینید.

هر بازیکن یک آدمک رنگی را انتخاب و آنرا در دهکده قرار می دهد.

کارتها را بُر زده و پشت به رو در حیاط قلعه روی محل کارتها بگذارید.

اولین کارت رویی را برگردانید تا تصویر آن پیدا شود و معین شود بدنبال کدام گنج باید گشت.

به کمک تاس تصمیم می گیریم که چه کسی بازی را باید شروع کند.

کارت های بازی فکری راز جنگل

روش بازی

نوبت بازی به صورت گردش عقربه های ساعت می باشد. هر دو تاس در هر نوبت با هم انداخته می شود بازی از دروازه دهکده شروع می شود. خانه هاشور خورده جلوی دهکده خانه شماره یک 1 محسوب می شود. بازیکنان به دنبال یافتن گنجینه ای هستند که کارت آن در حیاط قلعه رو شده است.

حرکت ها

هردو تاس با هم پرتاب می شوند ولی هر یک جداگانه د ر نظر گرفته می شود، شما می توانید با شماره کوچکتر یا بزرگتر حرکت خود را آغاز کنید، همچنین می توانید در مسیر به جلو یا عقب حرکت نمائید. مثلا اگر 5 و 3 آوردید می توانید 8 خانه به جلو یا عقب و یا 5 خانه در یک جهت و 3 خانه در جهت دیگر حرکت نمائید.

زدن مهره حریف

اگر آدمک شما با مجموع یا شماره هر یک از تاس ها روی خانه ای بنشیند که آدمک حریف نشسته است، مهره حریف مستقیما به دهکده برگردانده می شود و او باید دوباره تجسس را از نو آغاز کند.

یافتن گنجینه ها

بازیکنی که بتواند با شماره یک تاس یا بر اساس شماره هر دو تاس در کنار هر کدام از درختان بنشیند می تواند زیر آن را نگاه کند البته به صورتی که دیگر بازیکنان تصویر زیر درخت را نبینند.

حرکت به سوی قلعه

اگر شما مخفیگاه گنجینه ای را که اعلام شده یافتید می توانید راه قلعه را در پیش بگیرید. اغلب بهتر است در حرکت به سوی قلعه نگذارید دیگر بازیکنان از تصمیم شما آگاه شوند. هنگامی که در خانه های اطراف قلعه هستید، با استفاده از شماره هر یک از تاس ها یا مجموع هر دو تاس می توانید روی خانه کلید بنشینید اگر نتوانستید روی خانه کلید بنشینید باید بازی را در اطراف قلعه ادامه داده و سعی کنید در نوبت های بعدی روی خانه کلید بنشینید.

اعلام محل مخفیگاه

اگر توانستید روی خانه کلید بنشینید می توانید جای گنجینه اعلام شده را فاش کنید مثلا چنانچه کارت گنج علی بابا در حیاط قلعه رو شده باشد می گوئید: «گنج علی بابا زیر این درخت است» و آنگاه درخت مورد نظرتان را بلند کرده و زیر آنرا فقط خودتان نگاه می کنید.

 اگر اشتباه کرده بودید بلافاصله درخت راسر جایش بگذارید وآدمک خود را به دهکده برگردانید ولی چنانچه درست حدس زده بودید زیر این درخت را به دیگر بازیکنان نشان داده وآنرا سر جایش بگذارید و کارت مربوطه را برای خود نگه دارید، حالا یک کارت دیگر برگردانده می شود و بازیکن بعدی بازی را ادامه می دهد.

 در این حالت مهره شما در قلعه می ماند و در نوبت خودتان می توانید چنانچه از مخفیگاه گنج بعدی نیز مطلع باشید آنرا اعلام نمائید مگر اینکه بازیکن دیگری روی خانه کلید بنشیند و شما را روانه دهکده کند. اگر محل گنج اعلام شده را نمی دانید، می توانید در نوبت خود از قلعه دور شوید و تجسّس را ادامه دهید.

چراغ علاء الدین ، گنج علی بابا و بسیاری گنجینه های افسانه ای دیگر در این جنگل پنهان شده اند. اگر این گنجینه ها را یافتید می توانید حکمران سرزمین افسانه ای باشید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *