28 مارس, 2024
بازی های سرگرم کننده خانگی

بازی های سرگرم کننده خانگی برای کودکان

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

اینطور که معلوم است کرونا قصد رفتن ندارد و همچنان باقیست. اما در این شرایط چگونه میتوان بچه ها را در خانه سرگرم کرد؟ از بازی با تبلت و بازی های کامپیوتری که بگذریم، کودکان باید تفریحاتی داشته باشند که علاوه بر سرگرمی، آموزنده باشد و همچنین با فعالیت بدنی همراه باشد. اینجاست که والدین باید بازی های سرگرم کننده خانگی برای کودکان را بلد باشند تا بتوانند بچه ها در خانه و بدون تهدید خطر ویروس کرونا، سرگرم کنند.

در این پست پیشنهادهای بازی های سرگرم کننده را مطرح کرده ایم تا انتهای این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

نمایش عروسکی در خانه

یکی از داستان های مورد علاقه کودک خود را انتخاب کنید و به کمک اعضای خانواده، نمایش داستان را اجرا کنید.

اگر نمایش را به صورت طنز اجرا کنید، یک تفریح فوق العاده برای کودک خود فراهم کرده اید و همچنین نکات آموزشی داستان برای همیشه در ذهن او باقی خواهد ماند.

علاوه بر این اگر کودک شما در حوزه داستان و نمایش استعداد و خلاقیت داشته باشد، در طول این بازی متوجه توانایی های فرزند خود میشوید.

معمولاً اجرای نمایش عروسکی یکی از بازی هایی است که اکثر بچه ها به آن علاقه دارند.

نمایش عروسکی در خانه

بازی بله - نه معکوس!

یک بازی ساده برای بالا بردن تمرکز کودکان ! کافیست از کودک خود بخواهید به پرسش های شما به صورت معکوس پاسخ بدهد. کسی که سوال می‌پرسد حسابی باید پرحافظه و با تمرکز باشد و تا می‌تواند به بازی سرعت بدهد تا کسی که به سوال‌ها جواب می‌دهد دستپاچه شود و زبان سوخته‌ها زودتر از بازی کنار بروند. کسی که در مقابل تعداد بیشتری از سوال‌ها مقاومت می‌کند، برنده بازی است.

این بازی هم میتواند سرعت عمل کودک شما را بالا ببرد و هم تمرکز او را روی سوالات افزایش دهد. یک بازی سرگرم کننده و پر هیجان که به همراه اعضای خانواده میتواند ساعت ها کودک شما را سرگرم کند.

کتاب های رنگ آمیزی به بچه ها بدهید

کتاب های رنگ آمیزی یکی از مناسب ترین تفریحات برای کودکان در سنین مختلف است. در این کتاب ها تصاویری چاپ شده و از کودک خواسته میشود که مطابق الگوی کتاب و یا به سلیقه خودش، تصاویر کتاب را رنگ آمیزی کند.

کتاب های رنگ آمیزی کودکانه

از فرزند خود بخواهید نقاشی های داخل کتاب را رنگ کند و رنگ ها همگی داخل خطوط نقاشی باشد. کتاب رنگ آمیزی، مهارت فرزندان شما را در تشخیص رنگ بالا میبرد. علاوه بر این صبر و حوصله او را بیشتر میکند و خلاقیت کودک را در ترکیب رنگ ها شکوفا میکند.

بازی های فکری انجام دهید

بازی های فکری که معمولا بازی های رومیزی نیز گفته میشوند، شامل یک تخته و تعدادی مهره و تاس هستند. این بازی ها برای سنین مختلف وجود دارند و میتوانند ساعت ها کودک شما را سرگرم کنند. این بازی ها نه تنها میتواند تمرکز فرزند شما را بالا ببرد بلکه ذهن او را بازتر میکند و باعث شکوفایی خلاقیت هایش برای حل مساله میشود. 

انتخاب یک بازی فکری میتواند هوشمندانه ترین روش برای سرگرم کردن کودک در خانه باشد. این بازی ها هم به صورت دسته جمعی و هم به صورت دوتایی قابل اجرا هستند و میتوانند ساعت های خوشی را برای کودک و والدین در خانه خلق کنند. 

یک گنج پیدا کنید!

بچه‌ها عاشق پیداکردن اشیاء گمشده هستند، به‌خصوص وقتی پای یک جایزه هم درمیان باشد. ابتدا نکات بازی را روی تکه کاغذی یادداشت کنید. خلاقیت داشته باشید. اولین نشانه را جایی بگذارید که پیدا کردنش راحت باشد، مثلا در کنار کمد لباس های بچه.

سپس بقیه نشانه‌ها را در جا‌های دیگر خانه مخفی کنید و مسیری را برای رسیدن به آخرین شیء پنهان ترسیم کنید. به‌جای جایزه می‌توانید چند سکه در اطراف خانه مخفی کنید. با این کار هم بچه‌ها سرگرم میشوند هم اگر برنده شوند میتوانند سکه‌ها را در قلکشان بیندازند.

بازی با سایه ها

کافیست همه چراغ های خانه را خاموش کنید به غیر از یکی! آنوقت میتوانید با دستان خود روی دیوار سایه های مختلف ایجاد کنید و کودک خود را ساعت های متوالی سرگرم نمایید.

بازی باسایه ها

این بازی میتواند معماگونه باشد. به این صورت که سایه حیوانات مختلف را روی دیوار به نمایش درآورید و از کودک بخواهید حدس بزند که نام آن حیوان چیست. اگر درست حدس زد، برایش امتیاز در نظر بگیرید.

در این بازی هم میتوانید قوه تخیل فرزند خود را قوی تر کنید، هم از او بخواهید خودش در بازی مشارکت کند و با دستانش سایه بسازد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *