26 ژوئیه, 2024
استایل کژوال مردانه

استایل کژوال مردانه چیست؟

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

استایل کژوال مردانه در واقع مدلی اط استایل است که به آقایان اجازه میدهد تا در عین شیک پوشی و به روز بودن، لباس هایی که در آن ها کاملاً راحت هستند را بپوشند. این استایل بر خلاف تصور، مخالفتی با پوشیدن لباس های رسمی ندارد. بلکه استایلی برآمده از ترکیبِ همزمانِ راحتی و شیک بودن است.

استایلی مطابق با مدِ  روز، و همچنین  پوششی راحت و کاربردی برای موقعیت های مختلف. لباس‌ هایی مانند تیشرت و شلوار جین که هیچ وقت از مُد نمی‌‌افتند، عناصرِ اصلی استایل کژوال را تشکیل میدهند.

مجله اینترنتی پاساژ در این مقاله به شما خواهد گفت که چگونه میتوانید یک استایل کژوال مردانه کاملاً شیک و زیبا داشته باشید.

مهمترین شاخصه های استایل کژوال مردانه

آزادی و انعطاف پوشیدن لباس در استایل کژوال مردانه طوری است که شما برای هر مراسمی که قرار است در آن شرکت کنید، راحت ترین و البته مدرن ترین لباس های کمد خودتان را بپوشید. البته این مساله به این معنا نیست که هر لباسی را با هر لباس بپوشید و اسمش را بگذارید کژوال! بلکه به یاد داشته باشید که استایل کژوال نیز به خودی خود قواعد و چارچوبی دارد.

به طور کلی باید گفت استایل کژوال تا حد زیادی تحت تاثیر مد است. اما اگر ‌بخواهید برای استایل کژوال لباس بخرید و لباس‌هایتان هم از مُد نیفتد، باید در انتخاب لباس دقت کافی را داشته باشید.

مهمترین لباس های سبک کژوال، انواع شلوارهای مردانه، مانند شلوار جین و شلوار کتان گرفته، پیراهن کژوال مردانه و کفش اسنیکرز هستند. سه نکته اصلی را در استایل کژوال لازم است به خوبی رعایت کنید: لباس های شما باید تمیز، مرتب و متناسب با سایزتان باشند.

استایل کژوال مردانه برای قرار ملاقات

وقتی میخواهید برای یک قرار ملاقات آماده شوید و از طرفی خیلی هم جذاب باشید، استایل کژوال میتواند گزینه مناسبی باشد.

پوشیدن شلوار کتان یا جین تیره رنگ به همراه تیشرت، کت بلیزر یا پیراهن یقه دار مردانه میتوانند گزینه های خوبی برای این مواقع باشند.

در مورد انتخاب کفش هم، بسته به میزان رسمی بودن تیپ تان و موقعیتی که قرار است در آن حضور داشته باشید میتوانید کفش مجلسی یا کفش اسنیکرز بپوشید.

استایل کژوال مردانه برای قرار ملاقات1

استایل کژوال مردانه مناسب چه موقعیت‌هایی است؟

واضح است که وقتی میخواهید برای انجام کارهای روزمره از خانه خارج شوید باید لباسی بپوشید که در آن کاملاً راحت باشید. از این بابت شلوار جین و شلوار کتان گزینه ‌های بسیار راحت و مناسبی هستند.

تیشرت و کاپشن کوتاه نیز برای فصل زمستان انتخاب‌های بسیار ایده‌ آلی هستند. در مورد کفش هم باید بگوییم که کفش‌ های اسنیکرز، مناسب‌ ترین گزینه ‌ها هستند.

 اما استایل کژوال مردانه فقط به خرید کردن و انجام کارهای روزمره محدود نمی‌ شود. شما در قرار و جلسات مهم کاری، میهمانی‌‌ها و حتی محل کارتان هم می ‌توانید با اصول سبک کژوال لباس بپوشید. در ادامه، به تفصیل، هریک از آیتم های استایل کژوال مردانه را معرفی کرده ایم.

تیشرت مناسب برای استایل کژوال مردانه

تیشرت مناسب برای استایل کژوال مردانه

یکی از اصلی ترین آیتم های استایل کژوال مردانه، تیشرت است. چراکه تیشرت یک لباس کاملاً راحت و در عین حال شیک است.

در انتخاب تیشرت برای استایل کژوال باید به تناسب طرح و رنگ با بقیه اجزای تیپ خود کاملاً دقت کنید.

تیشرت های کتان، تیرشت نخ پنبه، انواع تیشرت های کلاسیک و یقه گرد ، باعث می‌‌شوند تیپی شیک و ساده داشته باشید.

تیشرت‌‌های مردانه مارک پلو یکی از رایج ترین تیشرت ها در استایل کژوال مردانه هستند. میتوانید یک تیشرت مارک پلو را با شلوار جین ست کنید یک ترکیب بسیار جذاب و در عین حال راحت و شیک بسازید.

شلوار جین مناسب برای استایل کژوال مردانه

شلوار جین را میتوان یک جزء جدا نشدنی از استایل کژوال مردانه دانست. از آنجایی که شلوار جین به راحتی با همه نوع تیشرت و کتی ست میشود، محبوبیت خاصی در استایل کژوال دارد.

البته اگر تضاد و کنتراست رنگ ها را دوست دارید، بهتر است شلوار جین تیره رنگ را با تیشرت رنگ روشن بپوشید.

اگر به رنگ های نود علاقمند هستید؛ پیشنهاد میکنیم جین رنگ روشن را با تیشرت سفید بپشوید تا یک استایل کاملاً کژوال داشته باشید.

شلوار جین مناسب برای استایل کژوال مردانه

شلوار کتان برای استایل کژوال مردانه

اگر به هر دلیلی اهل پوشیدن شلوار جین نیستید، شلوار کتان را جایگزین شلوار جین در استایل کژوال مردانه خود کنید. این دو شلوار هر کدام در تیپ کژوال زیبایی خاص خود را دارند.

شلوار کتان‌ های خاکی، سورمه ‌ای، کرمی و بژ، برای به وجود آمدن استایل کژوال مناسب هستند. یاداتان باشد که شلوار کتان برای طرفداران تیپ بیزینس کژوال هم گزینۀ بسیار مناسبی است.

کفش مناسب برای استایل کژوال مردانه

برای انتخاب کفش در استایل کژوال کمی دست تان بازتر است. تقریبا انواع کفش های مردانه با تیپ کژوال ست میشوند. از بوت های نیم ساق گرفته تا اسنیکرز و کفش چرم همگی میتوانند برای استایل کژوال راحت، مناسب و البته شیک باشند. یادتان باشد که ترکیب کفش چرم با کت چرم، زیبایی و جذابیت استایل کژوال مردانه را چندین برابر میکند.

کفش مناسب برای استایل کژوال مردانه1

هودی برای استایل کژوال مردانه

استایل کژوال در همه فصل های سال طرفداران خاص خودش را دارد و به فصل خاصی محدود نمیشود. فرقی ندارد زمستان باشد یا تابستان، میتوانید لباس راحت و البته شیک خود را بپوشید و لذت ببرید. یکی از آیتم های بسیار مناسب برای فصل زمستان، هودی مردانه است.  

کافیست هودی سایز مناسب خود را با یک شلوار جین بپوشید. اگر به پوشیدنن هودی های اور سایز علاقه دارید، بهتر است هودی را با یک شلوار جین راسته ست کنید تا استایل شما بهم ریخته و شلخته به نظر نیاید. 

کت مناسب برای استایل کژوال مردانه

کت مناسب برای استایل کژوال مردانه

اگر قصد دارید در استایل کژوال خود از کت استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم کت جین و کت چرم را در اولویت قرار دهید.

چراکه این کت ها به ویژه کت جین به راحتی با بقیه لباس ها ست میشوند.

به عنوان مثال ترکیب کت جین با تیشرت ساده و طرحدار برای استایل کژوال مردانه بسیار مناسب است.

البته به یاد داشته باشید که کت مورد انتخاب شما باید متناسب با سایز و اندامتان باشد و البته مُد روز.

کت بلیزر نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب برای استایل کژوال مردانه است.

استایل بیزینس کژوال

و اما استایل پر کاربرد و پر طرفدار بیزینسی! اگر میخواهید در محل کارتان لباس شیک و رسمی و در عین ساده و راحت بپوشید، استایل بیزینس کژوال بهترین انتخاب برای شماست.

استایل بیزینس کژوال، مستلزم ایجاد تعادل میان تیپ اداری مردانه و تیپ اسپرت مردانه است.

به عنوان مثال پوشیدن کت تک و شلوار جین یا کتان با پیراهن مردانه برای محیط کار مناسب است.

ترکیب کت چرم با پیراهن آستین بلند مردانه و یک شلوار کتان نیز میتواند یک استایل شیک، ساده و در عین حال جذاب به وجود بیاورد.

یکی از مواردی که میتواند به راحتی استایل شما کمک کند، استفاده از کوله پشتی است.  

استایل بیزینس کژوال1

ساعت و دستبند برای استایل کژوال مردانه

استفاده از ساعت، دستبند و اکسسوری هایی از این دست می‌تواند جذابیت استایل شما را چندین برابر کند. ساعت و دستبند را هم میتوانید باهم ببندید و هم به صورت تکی استفاده کنید. استفاده از دستبند و اکسسوری یکی از مهمترین آیتم های استایل کژوال است.

نکات کلیدی درمورد استایل کژوال مردانه

  • لباس‌هایی را انتخاب کنید که هیچ‌وقت از مُد نمی‌افتند. مثل شلوار پیراهن جین، تیشرت های کتان یا نخ پنبه.
  • رنگ‌های خنثی، مانند طوسی، مشکی و سفید بهترین انتخاب برای استایل کژوال هستند چون به ‌راحتی با همۀ رنگ‌ها ست می ‌شوند.
  • بین شیک بودن و راحت بودن، تعادل برقرار کنید.
  • پیش از انتخاب لباس، مراسم مورد نظر و اشخاص حاضر در آن مراسم را در نظر بگیرید.

حرف آخر

لباس پوشیدن متناسب با هر موقعیت و زمان، نشانه‌ای از شخصیت هر فرد است. هر شخص می‌تواند مناسب با فضا، سن و سال و جایگاه اجتماعی خود، تیپی انتخاب کند و در عین آراستگی، راحت و شیک باشد.

به یاد داشته باشید که هر سبکی می‌تواند زیبایی خاص خودش را داشته باشد؛ به شرط اینکه در زمان و مکان مناسب خود پوشیده شود. استایل کژوال مردانه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *