26 آوریل, 2024

نکاتی برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

آرایش و آرایش کردن از جذابیت‌های دنیای زنانه است که علاوه بر برجسته کردن زیبایی‌ها و رفع اشکالات صورت، در بیشتر اوقات اهرمی است برای روحیه بخشیدن به زنان در شرایط سخت و طاقت‌فرسا و از همه مهم‌تر بالا بردن اعتماد به نفس.

داشتن یک آرایش تمیز و بدون نقص مستلزم پوست صاف و یکدست می باشد. و از مهمترین محصولات آرایشی که در داشتن چهره‌ای شفاف و پوست بی‌عیب و نقص نقش کلیدی دارد کرم پودر است، که اشتباه در انتخاب نوع آن، نتیجه دلنشینی نمی‎تواند داشته باشد.

پس قدم اول برای داشتن چهره‌ای زیبا و در عین حال طبیعی انتخاب صحیح کرم پودر است، پیشنهاد می‌شود قبل از هر گونه اقدام برای خرید، نکته‌هایی را در خصوص کرم پودر، ویژگی‌های هرکدام و از همه مهم‌تر نوع پوست خود مطالعه کرده و با یک شناخت کلی دست به انتخاب بزنید.

روش ساده تشخیص نوع پوست

شناخت نوع پوست اولین قدم برای انتخاب کرم پودر مناسب با توجه به نیازها و ضروریت‌های پوست می‌باشد. یکی از روش ساده و ابتدایی برای تشخیص نوع پوست این است که بس از شست‌و‌‌شو کامل، به آرامی صورتتان را خشک کنید. از هیچ مرطوب کننده و کرمی به مدت 30 دقیقه استفاده نکنید تا بتوانید گونه‌ها، چانه، بینی و پیشانی خود را چک کرده و قست حساس و خشک پوست صورتتان را پیدا کنید.

انواع پوست

  • پوست نرمال یا ترکیبی؛ اگر روی بینی و پیشانیتان برق زد، شما پوست نرمال یا ترکیبی دارید.
  • پوست خشک؛ اگر به هنگام لبخند زدن، پوستتان حالت جمع‌شدگی و سفتی پیدا کرد، شما پوست خشکی دارید.
  • پوست چرب؛ اگر بینی، پپیشانی و گونه‌هایتان براق شد، شما پوست چربی دارید.
  • پوست حساس؛ اگر پوستتان ملتهب و قرمز شده، شما پوست حساس دارید.

توصیه‌هایی برای انواع پوست

پوست خشک

برای پوست‌های خشک؛ از کرم پودرهای مایع و یا آبرسان که هم با بافت کرمی خود باعث رطوبت‌رسانی به پوست شده و هم قدرت پوشش‌دهی بسیار بالایی دارد، استفاده کنید.

پوست خشک

پوست چرب

برای پوست‌های چرب؛ از پن کیک کرم پودری و یا کرم پودرهای مایع فاقد چربی (Oil-free)که با پودرهایی که داخل کرم پودر دارند چربی‌ها را جذب کرده و پوست را صاف و مات می‌کنند استفاده کنید. کرم پودرهای حاوی مواد معدنی با ذرات خشک خود رطوبت اضافی پوست را گرفته و از براقی بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند.

پوست چرب

پوست مختلط (ترکیبی)

برای پوست‌های مختلط (ترکیبی) که بخشی از پوستشان چرب و بخش دیگری از پوستشان خشک است از هر دو نوع کرم پودر، هم مخصوص پوست‌های خشک و هم مخصوص پوست‌های چرب را استفاده کنید. همچنین دوری از کرم پودرهای سرشار از چربی و یا ترکیبات نرم‌کننده چون: پارافین، شی‌باتر، کره کاکائو، وازلین، اسیدهای چرب و روغن‌های گیاهی را فراموش نکنید.

پوست ترکیبی

پوست حساس

برای پوست‌های حساس و مستعد جوش، استفاده از محصولاتی که مواد تشکیل‌دهنده خاصی چون: عطر، اسانس، الکل، رایحه، همچنین محصولات حاوی پارافین و روغن‌های نفتی مانند گلیسرین، وازلین و پودر تالک دارند، توصیه نمی‌شود.

پوست حساس

همخوانی درجه رنگ کرم پودر با رنگ پوست

اگر بعد از استفاده از کرم پودر، پوستتان خیلی روشن و سفید و یا خیلی تیره به نظر آید، قطعا مشکل از نوع کرم پودری است که استفاده می‌کنید.

همخوانی کرم پودر با پوست

اگر به طور مداوم و روزانه از کرم‌ پودر استفاده میکنید، سعی کنید دو نوع کرم پودر یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان داشته باشید و هر از گاهی از ترکیب این دو نوع استفاده کنید، چرا که رنگ پوست در طول سال تغییر کرده و نواحی مختلف صورت رنگ‌های متفاوت پیدا میکند.

ترفندهایی برای تشخیص رنگ زمینه‌ پوست یا آندِرتون

روش اول

به پوست بدون آرایشتان دقت کنید، اگر زمینه پوستتان طلایی و مایل به رنگ زرد بود آندرتون شما گرم، اگر زمینه پوستتان گلگون و صورتی رنگ بود، آندرتون پوستتان سرد، و اگر ترکیبی از هر دو رنگ در کنار هم بود نشانگر خنثی بودن آندرتون شما می باشد.

روش دوم

روش دوم برای تشخیص نوع آندرتون، رنگ رگ‌ها است. رگ‌های آبی و بنفش نشانگر آندرتون پوست و یا رنگ زمینه سرد، رنگ مایل به سبز نشانگر آندرتون پوست و یا رنگ زمینه گرم می‌باشد.
بسیاری از کرم پودرهای موجود در بازار، برچسب نوع آندرتون سرد و گرم یا ته رنگ پوست روی محصول را، با حرف C (برای ته رنگ سرد)، حرف W (برای ته رنگ گرم) و حرف N (ته رنگ خنثی) مشخص می‌کنند.

روش سوم

اگر رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد به پوستتان می‌آید، رنگ زمینه پوستتان گرم و اگر رنگ‌هایی مثل آبی، سبز و بنفش به پوستتان می‌آید پس رنگ زمینه پوستتان سرد می‌باشد.

تست کرم پودر روی پوست

تست کرم پودر روی پوست را به هنگام خرید آن فراموش نکنید. بهتر است تست را روی پوست گردن و یا فک خود امتحان کرده و با چند ضربه دست روی استخوان فک و یا پوست گردن طبیعتی‌ترین رنگ آن را به دست بیاورید. حتما پیش خودتان به این فکر کردید که چرا گردن و یا فک وقتی می‌توان به راحتی کرم پودر را روی پوست خود تست کرده و رنگ مناسب پوستمان را پیدا کنیم. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که؛ برخلاف باور رایج اختلاف بسیار زیادی بین رنگ پوست بدن و رنگ صورت وجود دارد و با امتحان روی پوست دست در واقع شما در حال خرید کرم پودر برای شخص دیگری هستید و به زودی از خریدتان پشیمان خواهید شد.

انتخاب نمای نهایی کرم پودر

به میزان براقی یا ماتی کرم پودر بر روی پوست نمای نهایی گفته می‌شود و بر این اساس کرم پودرها به چهار دسته کلی تقسیم می شوند:

  • نمای نهایی طبیعی
  • نمای نهایی مات
  • نمای نهایی مخملی
  • نمای نهایی درخشان
    تصمیم‌گیری برای انتخاب هر کدام از این دسته‌ها کاملا بستگی به سلیقه و نوع پوست دارد.

نمای نهایی طبیعی

کرم پودرهایی با نمای نهایی طبیعی به گونه‌ای هستند که روی پوست کاملا باورپذیر بوده و با بافت پوست تطابق دارند. معمولا برای استفاده روزانه و یا سبک‌های آرایشی ملایم و سبک، همچنین برای افرادی که دارای پوست نرمال هستند توصیه می‌شوند.

کرم پودر طبیعی

نمای نهایی مات

افرادی که پوست چرب و مختلط دارند، با چربی‌های تولید شده توسط پوست در طول روز آرایششان مخلوط می‌شود و معمولا نمای نهایی کرم پودرشان تغییر می‌کند. بنابراین این افراد بهتر است از کرم پودرهای مات که فاقد چربی هست استفاده کنند، تا میزان ترشح چربی پوست کنترل شده، ماندگاری آرایششان افزایش یابد. در نتیجه کل سطح پوست کاملا مات و بدون هیچ‌گونه برق و درخششی می‌شود.

کرم پودر مات

نمای نهایی مخملی

نمای نهایی مخملی اگرچه حالت طبیعی‌تر نمای نهایی مات است، اما همچنان یک کرم پودر مات به حساب می‌آید. افرادی که پوست نرمال و هر از گاهی خشک دارند می‌توانند از نمای نهایی مخملی استفاده کنند و معمولا چهره به حالت طبیعی پوست بیشتر نزدیک‌تر می‌شود.

کرم پودر مخملی

نمای نهایی درخشان

نمای نهایی درخشان از جدیدترین نمای نهایی کرم پودرها است که با مواد اولیه حاوی روغن و یا با یکی از مهم‌ترین براق‌کننده‌های صنعتی به نام پودر مروارید تولید می‌شود و استفاده از آن به افرادی با پوست خشک و حساس توصیه می‌شود.

کرم پودر درخشان

نکات نهایی

  • سعی کنید کرم پودر با بافت سبک و پوشانندگی بالا تهیه کنید.
  • فراموش نکنید کرم پودر نقش زیرسازی آرایشتان را دارد نه سفید کننده.
  • توجه به تاریخ تولید و تاریخ انقضاء کرم پودر را فراموش نکنید.
  • استفاده از مرطوب‌کننده و یا پرایمر قبل از استفاده از کرم پودر را فراموش نکنید.
  • به هیچ وجه از کرم پودر در خطوط زیر چشم و چین و چروکها استفاده نکنید.
  • حتما از ضدآفتاب استفاده کنید، کرم پودرها در برابر آفتاب از پوست محافظت نمی‌کنند.
  • برای داشتن پوست صاف و یکدست، از اسفنج و برس‌های گرد مخصوص کرم پودر برای پخش استفاده کنید.
  • برای طبیعی بودن چهره و پوستتان بهتر است، به هنگام استفاده از کرم پودر سعی کنید فقط قسمت‌هایی از پوست را که احساس می‌کنید یه یکدست شدن نیاز دارد به صورت یک لایه نازک پر کنید.
  • سعی کنید بعد از اتمام آرایشتان از اسپری فیکساتور برای درخشش طبیعی و هیدراته بودنش استفاده کنید.
  • اگر پوست چربی دارید از کاغذهای مخصوص جذب‌کننده چربی پوست استفاده کنید.در صورتی که هیچ برچسبی
  • روی کرم پودر پیدا نکردید، برای پوست‌های سرد از کرم‌هایی با ته رنگ صورتی و برای پوست‌های گرم رنگ‌های مایل به زرد استفاده کنید.
  • استفاده از کرم پودر را به حداقل برسانید، استفاده مداوم و روزانه، منافذ پوست را به مرور زمان باز می‌کند. 
  • برای گرفتن اضافات کرم پودر به هنگام استفاده یک تکه پنبه را به صورت دورانی روی پوستتان بکشید.
  • اگر پوستی بی‌لک و بدون منافذ باز دارید، به هیچ عنوان از کرم پودر استفاده نکنید. برای زیرسازی می‌توانید از آبرسان و ضدآفتاب استفاده کنید. کرم پودر به مروز زمان منافذ پوست را باز کرده و زیبایی و شفافی پوستتان را کم می‌کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *