26 آوریل, 2024

معرفی بازار اردبیل

مدت زمان مطالعه : 7 دقیقه

  زمان حدودی مطالعه این مقاله 6 دقیقه

بازار اردبیل؛ یکی از مهم‌ترین دلیل‌ها بین هزاران دلایلی است که مسافران و گردشگران را مجاب می‌کند تا مقصد خود را شهر اردبیل انتخاب کنند.

گشت‌وگذار و سر زدن در مراکز خرید و بازارها بدون تردید یکی از تفریحات دوست‌داشتنی همه ما ایرانی است. به خصوص وقتی به شهری دیگر سفر می‌کنیم. این تفریح تبدیل به یکی از الزامات مسافرت مخصوصا برای خانم‌ها می‌شود. اردبیل شهر هوای سرد و خواستنی با آن لهجه آذری بسیار زیبا و مملو از قدمت فرهنگی و تاریخی غنی از جمله مکان‌های دیدنی کشور است.

همانطور که میدانید اردبیل به مردمان مهربان و مهمان‌نواز معروف هستند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهمان‌نوازی آنها اتمسفر حاکم در خود شهر اردبیل است. چرا که هر مسافری که به این شهر مسافرت می‌کند در کمترین زمان، جذب تاریخچه، آب و هوا، فرهنگ و مکان‌های دیدنی و طبیعت بکر و کمتر دیده شده آن می‌شود و دل کندن از آن سختر و سختر.

ماهیت کلی بازار اردبیل و نوع محصولات مرغوب و به یادماندنی که فروشندگان با تمام صداقت و شور و شوق در اختیار مسافران می‌گذارند به سرعت نظر مثبت گردشگران را جلب می‌کند و همین کافیست تا تبدیل به مشتریان و مسافران دائمی شهر اردبیل شوند.

اگر قصد عزیمت به این شهر زیبا را دارید با مجله پاساژ همراه باشید تا پس از آشنایی با بهترین بازارها و مراکز خرید این شهر به زودی یک سفر تکرار نشدنی به این شهر را تجربه کنید.

بازار اردبیل

بازار اردبیل

بازار اردبیل؛ یکی از جذابترین و قدیمی‌ترین بازارهای دوران صفوی با قدمت چند ساله و معماری زیبای است. که نه تنها به خاطر عرضه محصولات و سوغاتی بی‌نظیر این شهر بلکه به خاطر پیشینه تاریخی و هنر معماری با ارزش خود همه ساله طرفداران بسیار زیادی از سراسر کشور جذب می‌کند.

محلی‌ها بازار اردبیل را بازار صفویه می‌گویند. این بازار از بخش‌های مختلفی همچون تیمچه، سرا، راسته‌های متعدد و همچنین حمام و مسجد تاریخی زیبایی تشکیل شده است. که مهم‌ترین بخش آن با بنایی مدور و سقف گنبدی شکل به بازار قیصریه معروف است.

در تمام نقاط معماری این بازار قدیمی، طاق‌های گنبدی شکل که درون هر یک از آن‌ها روزنه‌های دایره شکلی با پوشش داخلی ساده به چشم می‌خورد وجود دارد. به نظر می‌آید که در گذشته نور بازار از همین طریق تامین می‌شده است

بازار قیصریه شامل بخش‌های مختلفی از جمله راسته پیرعبدالملک، بازار زرگران، سراجان، پارچه ‌فروشان، مسگران، بازارچه زنجیرلی، کفاشان، چاقو سازان، آهنگران و سراهای آن‌‌ها می‌باشد که هر کدام به نوعی مشغول کسب روزی هستند.

محدوده قیمت اجناس در بازار اردبیل بسیار متوسط است و تقریبا هر قشری توانایی خرید را دارد. نکته جالب دیگر این که سطح بازار کاملا صاف و بدون پستی و بلندی است و افراد سالمند یا ناتوان هم به راحتی می‌توانند در آن بچرخند.

داخل بازار نیز سوپر مارکت، کبابی و سرویس بهداشتی نیز است که در صورت نیاز می‌توانید بدون خارج شده از محدوده بازار به این مکان‌ها نیز سر بزنید.

اگر وسیله نقلیه برای رفتن به این بازار با خود به همراه داشتید می‌توانید آن را در خیابان ناصرلی صوفی در پارکینگ امام حسین پارک کنید و 300 متر باقی‌مانده تا بازار را پیاده بروید.

نشانی: خیابان امام خمینی

مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل

مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل

شورا سنتر؛ یکی از مراکز خرید مدرن و بزرگ اردبیل روبه روی منطقه شورابیل است که در یک فضای وسیع با دو طبقه 500 واحدی مجهز به مرکز بازی کودکان، سرویس بهداشتی و پله برقی در سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است.

اگر قصد خرید بامحدوده قیمتی متوسط رو به بالا با جنس‌های از برندهای نام آشنا را دارید، می‌توانید از ساعت 10:00 صبح الی 11:00 شب به این مکان سر بزنید و از اجناس این مجتمع که شامل پوشاک، کفش، لوازم منزل و زیورآلات است دیدن فرمائید.

اطراف مجتمع شوراسنتر تعدادی رستوران، کافه و بستنی‌فروشی وجود دارد پس از اتمام خریدهایتان می‌توانید در این رستوران‌ها برای رفع خستگی وعده غذایی میل فرمائید. سپس به پارک و دریاچه که نزدیک این مرکز قرار دارد به همراه خانواده سر بزنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

نشانی: خیابان عطایی، ورودی قدیم شورابیل، مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل

مرکز خرید الماس شهر

مرکز خرید الماس شهر

مرکز خرید الماس شهر؛ از دیگر مرکز خریدهای بزرگ، مدرن و در دسترس به همراه نمایی زیبا در 12 طبقه است که برای خرید کل خانواده با هر سبکی از سلیقه، سن و قیمت فراهم شده است.

الماس شهر در کنار فروشگاه پوشاک و لوازم آرایشی، شامل فست‌فود و شهربازی در طبقات بالا است که در کنار خرید می‌توانید بدون خارج شدن از مجتمع غذا میل کنید و تفریح کنید.

این مرکز خرید از ساعت 9:00 صبح الی 11:0 شب باز است. بین طبقات آسانسور وجود دارد. کسانی که کودک و یا افراد ناتوان به همراه دارند و یا جابه جا شدن با خریدها برایشان سخت است می‌توانند بدون نگرانی از آسانسور استفاده کنند.

اگر وسیله نقلیه‌ همراه دارید، نگران پارکینگ نباشید، پارکینگ شریعتی دقیقا در چند قدمی از الماس شهر، قرار دارد، می‌توانید خودرو خود را آنجا پارک کنید و مسافت بسیار کوتاهی را تا پاساژ پیاده‌روی کنید.

نشانی: میدان شریعتی

بازار جدید طلا فروشان

بازار جدید طلا فروشان

یکی از زیباترین بازارهای شهر اردبیل بازار جدید طلا فروشان است که دارای معماری بسیار زیبایی است. به طوری که بازدید از آن به تنهایی می‌تواند تجربه خوب و به یاد ماندنی را به ارمغان آورد. این مجموعه در سه طبقه و با ۱۰۳ واحد به همراه آسانسور و پله برقی احداث شده و از ساعت 10:00 صبح الی 9:00 شب باز است.

اگر چه خرید کردن در بازار جدید طلافروشان گران تمام می‌شود . اما تصور کنید چقدر دستتان در انتخاب انواع طلا و جواهر با هر نوعی از سلیقه باز است. اگر به دنبال خرید طلا و جواهری مناسب به عنوان یک سوغاتی با ارزش از سفرتان به اردبیل هستید، مطمئن باشید بازار جدید طلا فروشان بهترین گزینه انتخابی شما است.

نشانی: خیابان سی متری آیت‌الله مروج، بازار جدید طلافروشان

بازار مرکزی صدف

بازار مرکزی صدف

بازار صدف؛ مرکز خرید انواع موبایل، تجهیزات کامپیوتری و لوازم جانبی در دو طبقه بدون آسانسور و پله برقی می‌باشد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در مسافرت هم به دنبال مراکز خرید و فروش موبایل و کامپیوتر هستید و یا در سفرتان به اردبیل ممکن است با مشکل خرابی گوشی و لوازم جانبی روبه رو شده‌‌ باشید، می‌توانید از ساعت 9:00 صبح الی 9:00 شب به مجتمع تجاری صدف بروید و از محصولات جدید آنجا دیدن فرمائید.

نزدیک‌ترین پارکینگ به این مجتمع، پارکینگ صفویه در خیابان مدرس است. مجتمع صدف، رستوران و یا قسمتی برای تفریح کودکان و خانواده به طور دسته جمعی ندارد. اما از آنجایی که در یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین قسمت‌های شهر قرار دارد. شما به راحتی می‌توانید به رستوران، فست‌فود، سینما و حتی مجتمعی برای پوشاک دسترسی داشته باشید.

نشانی: تقاطع خیابان امام خمینی و مدرس

مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی

مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی

مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی؛ با تندیس شاه اسماعیل خطائی در ورودی آن یکی دیگر از مجتمع تجاری اردبیل است که در چند سال اخیر روبه روی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ساخته شده است. این مجتمع با معماری مدرن خود که شامل 3 طبقه پارکینگ، پله برقی و آسانسور است جزء مرکزهای دیدنی شهر اردبیل به حساب می‌آید.

شما می‌توانید در این مجتمع انواع اجناس صنایع دستی، پوشاک و زیورآلات را تهیه کنید. البته باید توجه کنید که از آنجایی که این مرکز مدرن با هدف جذب توریست طراحی و بنا شده، بنابراین قیمت اجناس در این مرکز بالا می‌باشد. پس اگر در سفرتان به اردبیل، به این مجتمع سر زدید با دیدن قیمت‌ها امیدتان را از دست ندهید.

همانطور که اشاره شده این شهر در چند سال اخیر تعداد زیادی مجتمع مدرن در کنار بازارهای سنتی خود طراحی و ساخته است، تا مسافرانی که قصد خرید سوغاتی و اجناس مورد نیاز خود را دارند به این مجتمع‌ها سر زده و با آزادی عمل بیشتر بین محصولات متنوع دست به انتخاب بزنند.

نشانی: روبروی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

فروشگاه زنجیره‌ای پروما

فروشگاه زنجیره‌ای پروما

فروشگاه‌های زنجیره‌ای پروما؛ مرکز خریدی بزرگ با شعبات متعدد در شهرهای بزرگ کشور از جمله در شهر اردبیل است. این فروشگاه یکی از بهترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که علاوه بر کیفیت بالای محصولات، بستری برای خریداران آماده کرده تا در به صرفه‌ترین حالت ممکن خرید خود را انجام دهند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای پروما در اردبیل مانند تمام شعبات خود انواع لوازم خانگی، وسایل الکترونیک، مواد غذایی، لباس مردانه، زنانه، بچه‌گانه، زیورآلات و تقریبا هر چیزی که شما به آن نیاز دارید و در حال حاضر فراموش کرده‌اید را برای شما فراهم می‌کند. تنها تفاوت بین این شعبه از پروما با شعبات دیگر، فروش عسل طبیعی است که روز به روز به طرفداران آن اضافه می‌شود.

نشانی: منطقه توریستی شورابیل، مجتمع تجاری شوراسنتر، فروشگاه پروما

در این مقاله با انواع مجتمع‌های تجاری و بازار اردبیل، موقعیت جغرافیایی و تنوع محصولات یکی از کلا‌ن‌شهرهای باستانی و سردسیر در شمال غربی ایران آشنا شدیم. اما سوالی که ممکن است پس از اتمام این مطالب ذهنمان را درگیر خود کند، چگونگی دسترسی به این مجتمع و بازارها است؟ در صورتی که علاوه بر نبود وقت کافی در طول سال، امروزه همه ما در حال دست و پنچه نرم کردن با ویروس کرونا هستیم. بنابراین سفر کردن در این شرایط نه امکان‌پذیر است و نه عقلانی.

در این راستا فروشگاه اینترنتی پاساژ؛ همچون یک مجتمع تجاری، بستری از خرید و فروش وسیع آنلاین با فروشگاه­‌های مختلف از سراسر کشور را در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است. از این طریق فروشندگان به راحتی می‌توانند به طیف گسترده‌ای از مشتریان، کالا و خدمات فروشگاهی ارائه نمایند.

از طرف دیگر حضور راحت و سریع در بازار اینترنتی، تنوع و گستردگی زیاد فروشگاه‌ها و کالاها در شاخه‌های مختلف، دستیابی به اطلاعات در مورد محصولات، انتخاب و مقایسه در طیف وسیع‌تری از فروشگاه‌ها و کالاها و خرید امن و آسان از جمله مزیت‌های پاساژ برای خریداران نیز به شمار می‌رود.

خبر خوب برای خریداران این است که در حال حاضر پاساژ، میزبان تعداد زیادی از فروشگاه‌‌های آنلاین استان اردبیل می‌باشد. خریداران از سراسر کشور، می‌توانند به بیش از 300،000 محصول در 241 دسته‌بندی مختلف دسترسی داشته، محصول خود را انتخاب کنند، با فروشندگان چانه بزنند و در نهایت خرید خود را با خیال راحت انجام دهند. پیشنهاد می‌کنیم حس خوب خرید آنلاین و البته امن را با فروشگاه اینترنتی پاساژ تجربه نمایید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *