26 آوریل, 2024
سبک بوهو در دکوراسیون

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارید فضای داخلی خانه سرشار از زندگی، هیجان و رنگ های شاد باشد، باید بگویم سبک بوهو در دکوراسیون مخصوص شماست! اکثر علاقمندان به سبک بوهو، دوست دارند در اتاق یا فضای داخلی خانه شان از هرگوشه دنیا یک یادگاری داشته باشند.

به طور کلی بوهو را میتوان یک سبک زندگی دانست که در این پست از مجله اینترنتی پاساژ به آن بیشتر میپردازیم. اگر به این سبک علاقه دارید تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

کلیات سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

بوهو را میتوان یک سبک پر از رنگ و روح دانست که هم در دکوراسیون داخلی منزل میتواند به کار گرفته شود و هم دکوراسیون اداری و غیر از آن. در این سبک معمولاً از رنگ های شاد و روشن استفاده میشود.

در واقع سبک بوهو به شما اجازه میدهد فضایی مطبوع، امن و آرام برای خود ایجاد کنید. نکته جالب در مورد سبک بوهو این است که  می‌توان آن را با انواع طرح و نقش آراست.

کلیات سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

 به عبارت دیگر با هم با داشتن وسایل ساده میتوانید سبک بوهو ایجاد کنید و هم با وسایل پر زرق و برق. به همین دلیل به جرات میتوان گفت سبک بوهو، سلیقه افراد مختلف را به طور کامل پوشش میدهد.

استایل شاد و در عین حال آرامش بخش سبک بوهو حس خاص و متفاوتی به فضای داخلی خانه میدهد. هرچند این سبک با معماری ایرانی تفاوت های زیادی دارد اما استقبال زیادی را در بین سبک های مدرن دکوراسیون داخلی خانه در ایران به دنبال داشته است.

رنگ‌های اصلی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

در اجرای سبک بوهو، راحتی و آرامش حرف اول را میزند، به همین دلیل اجازه دارید از هر رنگی که به آن علاقه دارید استفاده کنید، بدون نیاز به پیروی از یک قانون خاص. اما به طور کلی رنگ‌های خاکی برای استفاده در این سبک دکوراسیون داخلی متداول‌تر هستند. رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و خاکستری، جزو رنگ‌های اصلی در سبک بوهو  هستند.

رنگ ها در سبک بوهو

 برای اکسسوری‌ها نیز می‌توان از رنگ‌های بنفش یا نارنجی پررنگ به همراه آبی روشن استفاده کرد. رنگ سفید نیز در این سبک دکوراسیون نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد. به طوری که بین رنگ‌ها و تنوع آیتم‌ها در یک فضا، تعادل ایجاد می‌کند.

در یک کلام این سبک جالب به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی، انواع طرح‌ها و رنگ ها را برای زیبایی استایل خانه خود به کار بگیرید.

سبک بوهو برای چه افرادی مناسب است؟

سبک بوهو برای افرادی که دوست دار تفاوت و بازی با رنگ ها هستند، مناسب است. آنهایی که دوست دارند خانه ای سرشار از شادی و سرزندگی داشته باشند و ترجیح می‌دهند طوری زندگی کنند که دوست دارند، نه آن‌طور که دیگران می‌خواهند.

در دکوراسیون به سبک بوهو، اکسسوری ها جایگاه ویژه ای دارند و از آنها در جای جای این سبک استفاده میشود، اما با این وجود به هیچ عنوان بهم ریخته نیست و هرچیزی جای خودش را دارد.

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی خانه

شاید به همین دلیل باشد که سبک بوهو در دکوراسیون داخلی بیشتر برای افراد خلاقی مثل جهانگردها، بازیگران، نویسندگان و طراحان مد و پوشاک مناسب است. در حقیقت سبک بوهو آیینه‌ای است از اشیا، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف که شخصیت افراد را انعکاس می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب به کلیات سبک بوهو در دکوراسیون داخلی پرداختیم. علاوه بر آنچه گفته شد نورپردازی نیز در این سبک اهمیت خاصی دارد. اگر نورها به درستی و به اندازه به کار رفته باشند، حس آرامش و راحتی را تداعی می‌کنند.

استفاده از چندین منبع نور در نقاط مختلف خانه مانند لوستر در سقف و دیوارکوب استفاده شود میتواند فضا را آرامبخش کند. همچنین میتوانید برای تنوع و زیبای بیشتر از شمع کمک بگیرید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *