26 آوریل, 2024
ساعت هوشمند هواوی با قابلیت اندازه گیری فشار خون

ساعت هوشمند هواوی با قابلیت اندازه گیری فشار خون

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

شرکت هواوی از طراحی و ساخت ساعت هوشمند با ویژگی هایی از جمله سنجش فشارخون خبر داد که این ساعت به احتمال زیاد در نیمه دوم سال 2021 راهی بازار خواهد شد.  

این روزها ساعت های هوشمند به دلیل رصد کردن پارامترهایی مثل ضربان قلب، سنجش سطح اکسیژن خون، شمردن گام ها، هنگام پیاده روی و مواردی که ابزار مناسبی برای پایش سلامتی هستند، تبدیل شده اند.

اما اندازه گیری فشار خون به عنوان یک فاکتور اساسی برای بسیاری از کاربران مهم است که این آیتم در حال حاضر در کمتر ساعت هوشمندی ارائه شده است. این موضوع باعث شده شرکت هواوی در یک اقدام نوآورانه طراحی و تولید ساعت هوشمند با قابلیت اندازه گیری فشار خون را در دستور کار خود قرار دهد.

سایت GSMArena در این باره نوشته است: فشارخون یکی از مهم‌ترین پارامترهای سلامتی است که پایش مستمر آن می‌تواند فرد را از حیث تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی و عروقی و بسیاری موارد دیگر آگاه سازد. 

در همین راستا، یکی از مدیران هواوی اعلام کرد که ساعت هوشمندِ آینده این شرکت به قابلیت اندازه‌گیری فشارخون مجهز خواهد بود.

با این ساعت هوشمند میتوانید ضمن دریافت گزارش از سطح فشار خون در هر لحظه، در صورت بروز نشانه‌هایی از احتمال بیماری، هشدارهای مربوطه را دریافت کنید.

ساعت هوشمند جدید هواوی.

پستی که در شبکه اجتماعیِ weibo توسط مدیر بخش گوشی‌های هوشمند هواوی منتشر شده، حاکی از آن است که این ساعت‌ هوشمند در حال حاضر مراحل تست عملکرد پزشکی و ثبت نهایی را می‌گذراند. هدف از انجام این تست‌ها، حصول اطمینان از دقیق بودنِ عملکرد دستگاه پیش از ارائه به بازار است.

اندازه‌گیری هوشمند دمای بدن و گرفتگی عروق، گام بعدی هواوی

مصاحبه های انجام شده با شرکت هواوی نشان میدهد که اندازه گیری فشار خون به طور هومشند، تنها هدف این شرکت نیست و علاوه بر این، هواوی مطالعاتی را در زمینه اندازه گیری آیتم های سلامتی اغاز کرده است.  

دو پروژه دیگر هواوی، مطالعه‌ رابطه سلامتی و دمای بدن و اندازه‌گیری آن به طور هوشمند و نیز تحقیقات غربالگری بیماری‌های عروق کرونر قلب است. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که سنجش دمای بدن و تنفس آیتم هایی باشند که در آینده‌ای نزدیک به محصولات هواوی اضافه شوند.

 به نظر می‌رسد هواوی با افزودن چنین قابلیت‌هایی قصد دارد حضور خود را در صنعت گجت های پوشیدنی هوشمند با رویکرد سلامت و پزشکی پررنگ‌تر کند. طبق گزارش‌های منتشرشده، ساعت هواوی با قابلیت اندازه‌گیری فشارخون در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ (قبل از دی‌ماه ۱۴۰۰) معرفی خواهد شد. رونمایی از این ساعت هوشمند می‌تواند نام هواوی را بار دیگر در زمره خلاق‌ترین شرکت‌های فناوری جهان مطرح کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *