18 آوریل, 2024
رشد فروش ساعت هوشمند

رشدی 35 درصدی فروش ساعت های هوشمند در سه ماه ابتدایی سال 2021

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

شیوع ویروس کرونا، ضربات سخت و حتی غیر قابل جبران به بسیاری از کسب و کارها وارد کرد. حوزه فناوری نیز از این قاعده مستثنی نبود. به طوریکه طبق گزارشات به دست آمده بسیاری از فروشندگان کالاهای دیجیتال در حوزه فناوری مثل دوربین های عکاسی و فیلم برداری، از کاهش فروش محصولات خود به شدت شاکی هستند و شرایط بسیار سختی را پشت سر میگذارند.

اما جالب است بدانید در این بین محصولاتی وجود دارند که بازارشان نه تنها تعطیل نشده، که با رشد چشم گیری نیز مواجه بوده است. گجت های پوشیدنی، لوازم جانبی موبایل و تبلت و به ویژه ساعت های هوشمند از جمله محصولات پرفروش در این دوره بودند.

آنطور که Gizchina گزارش کرده است، فروش ساعت هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال 2021 نسبت به بازه مشابه در سال 2020 با رشدی معادل 35 درصد همراه بوده است. در میان شرکت های تولید کننده ساعت هوشمند، اپل جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و توانسته بیش از 30 درصد از سهم بازار را به دست آورد.

گزارش اپل

طبق آمار منتشر شده، اپل واچ سری ۶ بیشترین کمک را برای افزایش سهم از بازار ساعت‌ هوشمند داشته است. بر این اساس اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ توانست ۳۰٫۳ درصد از بازار ساعت‌ هوشمند را در اختیار داشته باشد و در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ توانست سهمشان را به ۳۳٫۵ درصد برسانند.

در این آمار به سهم شرکت های دیگر نیز اشاره شده است که البته مقایسه آمار سه ماهه اول سال 2021 با 2020، خبر از کم شدن سهم سایر شرکت ها از بازار فروش ساعت هوشمند دارد.

به عنوان مثال سهم سامسونگ از این بازار از 8.5 درصد در سال 2020 به 8 درصد در سال 2021 رسیده است و هواوی از 10.1 درصد در سال 2020 به 8.4 درصد در سال 2021 کاهش داشته است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *