27 ژوئیه, 2024
مراقبت از پوست در تابستان

روش های مراقبت از پوست در تابستان

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

فرا رسیدن فصل تابستان با دغدغه هایی از جمله مراقبت از پوست همراه است. چراکه وقتی درجه حرارت هوا افزایش پیدا میکند، پوست چربی و عرق بیشتری تولید میکند و در نتیجه افراد با آفتاب سوختگی، جوش، التهاب و حتی چین و چروک مواجه میشوند. اما سوال اینجاست که مراقبت از پوست در فصل تابستان چگونه باید انجام شود.

نکات محافظت از پوست در تابستان

در این پست از مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم درباره مهمترین نکات و روش های مراقبت از پوست در فصل تابستان صحبت کنیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. با رعایت این نکات ساده اما کلیدی میتوانید در فصل تابستان بخوبی از پوست خود محافظت کنید.

روند شستشوی صورت خود را تغییر دهید

اساسی ترین مرحله مراقبت از پوست، شستشوی آن است. در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا، پوست چربی بیشتری تولید میکند، افزایش ترشح چربی، منافذ پوست را مسدود میکند و زمینه ساز جوش و آکنه میشود. به همین دلیل باید روند شستشوی صورت را تغییر داد.

اگر پوست چرب دارید، فوم‌های شستشوی صورت حاوی سالیسیلیک اسید بهترین گزینه برای تابستان محسوب می‌شوند. چراکه به راحتی میتوانند چربی پوست را کنترل کنند و آن را به تعادل برسانند.

اگر پوست شما خشک است، باز هم از آفتاب و گرمای فصل تابستان در امان نیستید و ممکن است قرمزی، التهاب و بثورات را تجربه کنید، به همین دلیل باید مراقبت های لازم از پوست خود را انجام دهید.

برای شستن پوست خشک در فصل تابستان، باید از شوینده های غیر صابونی استفاده کنید تا پوست شما بیش از اندازه خشک نشود. این دستورالعمل برای پوست های مختلط نیز قابل اجراست.

و اما برای پوست های معمولی؛ یک ژل شستشوی میتواند مفید و کارآمد باشد. حداکثر دوبار در طول روز پوست خود را بشویید تا احساس طراوت و شادابی کنید.

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

استفاده از ضد آفتاب در همه فصل های سال لازم و ضروری است، اما در فصل تابستان به طور ویژه ای اهمیت دارد.

چراکه محافظت از پوست صورت و دست ها در مقابل تابش مستقیم و نسبتاً شدید آفتاب، بسیار ضروری است.

به یاد داشته باشید که قرار گرفتن ساعات طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند آسیب‌های جدی و دائمی به پوست برساند و باعث آفتاب سوختگی، بروز چین و چروک، سرطان پوست و پیری زودرس شود.

پس لازم است یک ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید و آن را هر دو یا سه ساعت یکبار تمدید نمایید. درجه محافظت یا SPF آن حداقل باید 30 باشد. فراموش نکنید که در صورت بیرون رفتن از خانه، 20 دقیقه قبل از خروج، باید ضدآفتاب بزنید.  

کرم ضدآفتاب

حتی الامکان کمتر آرایش کنید

واقعیت این است که در فصل تابستان باید به حداقل آرایش راضی باشید. چراکه آرایش بیش از حد، زمینه بسته شدن منافذ را ایجاد میکند و پوست شما به سختی نفس میکشد. همین مساله باعث ایجاد چین و چروک، جوش و خستگی و کدر شدن پوست میشود. اگر به کرم پودر یا پنکک عادت دارید، میتوانید یک ضد آفتابی رنگی را جایگزین کنید.

میوه و سبزیجات را بیشتر از قبل استفاده کنید

میوه و سبزیجات1

اگر میخواهید پوست سالم و شفاف داشته باشید، باید میوه و سبزیجات فراوانی مصرف کنید.

آنتی اکسیدان و فیبرهای موجود در بافت میوه و سبزیجات علاوه بر تامین ویتامین پوست، طراوات و شادابی آن را حفظ میکند.

همچنین این مواد میتواند در کلاژن سازی موثر واقع شود، التهابات پوستی را به حداقل برساند و آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید را به حداقل برساند.

آب فراوان بنوشید

اشاره کردیم که در فصل تابستان به دلیل بالا رفتن دنای هوا، بدن عرق بیشتری تولید میکند، در نتیجه بخشی از آب مورد نیاز بدن از دست میرود. بنابراین برای حفظ رطوبت پوست و دقع سموم بدن، لازم است در این فصل آب بیشتری بنوشید.

تونر استفاده کنید

استفاده از تونر در ماه های گرم سال برای افرادی که پوست چرب دارند، لازم و ضروی است چراکه یک تونر خوب میتواند چربی پوست را کنترل کند و آن را تمیز نگه دارد.

همین موضوع باعث کوچک شدن منافذ باز پوست میشود. برای استفاده از تونر، به پیشانی، بینی و چانه خود بیشتر توجه کنید. این قسمت که به آن T نیز گفته میشود، در فصل تابستان بیشترین میزان ترشح چربی را دارد.

 این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.

تونر پاک کننده

مرطوب کننده قوی تر استفاده کنید

شروع فصل تابستان و گرما، با تعریق بیشتر همراه است و همین مساله باعث کم شدن آب بدن میشود. بنابراین استفاده از محصولات کمکی مثل مرطوب کننده برای تامین آب مورد نیاز بدن، لازم است. در فصل تابستان برای حفظ رطوبت دست و صورت خود، از مرطوب کننده قوی تری استفاده کنید.

بهتر است دو کرم مرطوب کننده داشته باشید؛ یکی برای شب و یکی برای روز و در طول روز چند بار آن را تمدید نمایید.

ورزش را از یاد نبرید

ورزش مداوم و منظم، جریان خون شما را بهبود میدهد، در نتیجه سلول های بدن اکسیژن بیشتری دریافت میکند. اگر به دلیل ویروس کرونا، نمخواهید در باشگاه ورزش کنید، میتوانید ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، والیبال، تنیس و بدمینتون در پارک و فضای باز را انتخاب نمایید.

اگرچه ماندن در خانه و نوشیدن یک شربت خنک و تماشای فیلم در خنکای کولر، خیلی وسوسه کننده است، اما ورزش کردن در حفظ سلامتی جسمی و روحی و نیز زیبایی پوست، نقش بسیار مهمی دارد.

دوش آب سرد بگیرید

فصل تابستان بهترین زمان برای دوش آب سرد است. فراموش نکنید که دوش آب گرم، باعث خشکی و کم آبی پوست میشود. پس دوش آب سرد را جایگزین آن کنید.

آب سرد منافذ پوست را کوچک‌تر کرده و از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این دوش آب سرد باعث کمتر شدن حرارت بدن میشود و پوست را سفت میکند. در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا، استخرها تعطیل شده است، دوش آب سرد میتواند بهترین جایگزین باشد.

سخن پایانی

در مجموع، مراقبت از پوست در فصل تابستان بسیار آسان است و وقت زیادی نمی‌گیرد. اگرچه تابستان سریع به پایان می‌رسد؛ اما اگر دچار آفتاب سوختگی، التهابات پوستی‌ و دیگر آسیب‌های ناشی از آن شوید، تا مدت‌ها شما را درگیر خواهند کرد. به همین دلیل بهتر است همواره از پوست خود مراقبت کافی را به عمل آورید تا بتوانید از زیبایی‌های فصل تابستان بدون دردسر لذت ببرید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *