26 ژوئیه, 2024
به روز رسانی جدید پلی استیشن 5

پشتیبانی پلی استیشن 5 از هارد اکسترنال

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

اگرگیمر باشید یا به دنیای پر از هیجان بازی های ویدئویی علاقمند باشید، قطعاً میدونید که کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 چند ماه پیش وارد بازار شد. حالا بعد از چندماه سونی اولین به روز رسانی بزرگ این شرکت رو معرفی کرد که ضمن برطرف کردن یک سری مشکلات و کمبودهای فریمور و کنسول پلی‌استیشن ۵ ، امکانات جدیدی رو هم برای اون فراهم کرده.  

در این پست از مجله اینترنتی پاساژ جزئیات این آپدیت جدید رو براتون بررسی میکنیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

قابلیت های به روز رسانی پلی استیشن 5

این به روزرسانی جدید، ویژگی های بزرگ و کوچیک مفیدی رو با خودش به همراه داره. اما شاید مهمترین و بزرگترین ویژگی آپدیت جدید که جزو پر تکرارترین درخواست های طرفداران هم بوده، قابلیت ذخیره سازی بازی های پلی استیشن در یک حافظه جانبی هست.

این یعنی برطرف شدن مشکل کمبود حافظه جانبی کنسول بازی که از این طریق میتونید بازی های خودتون رو به طور موقت به یک usb که به کنسول وصل شده، منتقل کنین.

قابلیت انتقال به usb

یکی دیگه از قابلیت های مهم اضافه شده در به روز رسانی جدید، قابلیت به اشتراک گذاری (Share Play) صفحه گیم پلی بازی در پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 هست.

البته مواردی که گفته شد فقط بخشی از این آپدیت جدید و بزرگ سونی هست. در ادامه ویژگی های اضافه شده رو با جزئیات بیشتری توضیح میدیم.

حافظه‌ جانبی پلی‌استیشن ۵ و مدیریت آن

گفتیم که با دانلود و نصب آپدیت جدید از این به بعد میتونین بازی های خودتون رو از حافظه داخلی دستگاه به یک حافظه جانبی انتقال بدین. این بهترین روش برای افزایش حافظه کنسول بازی شماست.

البته از اونجایی که کنسول پلی‌استیشن ۵ برای حافظه‌های بسیار سریع SSD طراحی شده، شما نمی‌تونید از طریق این کار و انتقال بازی‌ها به حافظه‌ خارجی USB، بازی‌ها رو اجرا کنین و در صورتی که بخواهین دوباره باری کنین باید بازی ها رو مجدداً به حافظه داخلی دستگاه برگردونین.

قابلیت به اشتراک گذاری بازی

با این حال، نکته‌ مهم و امیدوارکننده اینه که انتقال دوباره‌ بازی از حافظه‌ خارجی به حافظه‌ داخلی هر زمانی که لازم باشه، در دسترس هست و عملیات انتقال هم با سرعت بسیار بالایی انجام میشه تا از این بابت با مشکل خاص رو به رو نشید.

البته سونی اعلام کرده بود که در آینده قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی رو از طریق درایوهای 2M فراهم میکنه تا بتونید با خرید حافظه‌های SSD مشخص‌شده توسط سونی، این کار رو حتی راحت‌تر از قبل انجام بدین.

تجربه بازی دسته جمعی به طور مجازی

یکی از قابلیت های سونی در نسل هستم کنسول های بازی ویژگی Share Play بود که در پلی استیشن 4 هم وجود داشت و از این طریق بازیکن ها میتونستن تصویر بازی خودشون رو با دوستان به اشتراک بگذارن.

و حالا سونی با آپدیت جدید اعلام کرده کسانی که پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دارن میتونن موقع گفتگو و چت کردن با استفاده از گزینه Share Play تصویر بازی خودشون رو باهم به اشتراک بگذارن.

این یعنی دارندگان پلی‌استیشن ۵ می‌تونن به دوستانشون که کنسول پلی‌استیشن ۴ دارن اجازه بدن از صفحه‌ بازی‌ اونها رو تماشا کنن یا حتی از این طریق اون بازی‌ها رو امتحان کنن.

با این ویژگی سه امکان مهم به شما داده میشه؛ صفحه‌ی بازی رو با دوستانتون به اشتراک بگذارین، کنترل بازی رو به‌صورت مجازی به اونها بسپارین یا در نهایت با سپردن کنترلر دوم به‌صورت مجازی با دوست تون به تجربه‌ بازی‌های دسته جمعی مشغول بشین.

بهبود کنترل کنسول و بهینه‌تر کردن رابط کاربری

منوی اصلی Game Base بهبود پیدا کرده و برای دسترسی سریع‌تر به محتوا و ویژگی‌های مختلف بهینه‌سازی شده. پس از نصب این آپدیت جدید می‌تونید به‌راحتی بین چت‌های گروهی و فهرست دوستانتون جابجا بشید. همچنین شما می‌تونید اعلان‌های (نوتفیکیشن‌ها) مختلف هر چت گروهی رو به‌دلخواه فعال یا غیرفعال کنین.

همچنین می‌توانید به‌سرعت چت‌های صوتی گروهی رو در حین بازی غیرفعال کنین که با این کار صدای میکروفن شما و بقیه بازیکن ها برای شما غیرفعال می‌شه.

علاوه بر این‌ها، تغییراتی هم در صفحه‌ فهرست بازی‌های شما داده شده. دو قابلیت مهم جستجو و مخفی کردن بازی‌ها با این آپدیت به کنسول اضافه میشه. به این ترتیب، پیدا کردن محتوا یا شخصی‌سازی صفحه‌ی فهرست بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ آسان‌تر میشه.

این‌ها فقط بعضی از ویژگی‌های مهم این آپدیت بزرگ و جدید پلی‌استیشن ۵ هست و نکات ریز دیگری هم وجود داره که قبل از نصب آپدیت در کنسول می‌تونید همه‌ اونها را مشاهده کنین. نظر شما درباره‌ این آپدیت چیه؟

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *