23 آوریل, 2024
اسکراب پوست چرب1

بهترین اسکراب پوست چرب چیست؟

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراقبت از پوست صورت در دوران جوانی، تاثیر بسیار بالایی در حفظ لطافت و شادابی پوست به ویژه پوست صورت در سنین بالاتر دارد. از این رو باید در روتین مراقبت از پوست خود، محصولات پوستی متناسب با نوع و جنس پوست خود را بگنجانید. یکی از محصولات کاربردی برای حفظ شفافیت پوست و جلوگیری از کدر شدن آن، اسکراب یا همان لایه بردار است. در این پست از مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم بهترین اسکراب پوست چرب را به شما معرفی کنیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

اسکراب پوست چیست؟

شاید شما هم جمله معروف “سن فقط یک عدد است” را شنیده باشید. جمله ای که مصداق این روزها برای معنی کلمه جوانی است. به عبارت دیگر، سن شما نشان دهنده میزان جوانی یا پیری شما نیست. بلکه این وضعیت پوست شماست که تعیین میکند در چه سن و سالی به سر میبرید.

ممکن است سن کمی داشته باشید اما به دلیل عدم مراقبت صحیح از پوست خود، کمی بیشتر از سن واقعی نشان بدهید و برعکس ممکن است سن بالایی داشته باشید و مراقبت های پوستی را به موقع انجام داده باشید و این موضوع باعث شده باشد که کمی جوانتر از سن واقعی خود به نظر برسید.

اسکراب پوست

به همین دلیل است که جوانسازی پوست این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی تبدیل شده که می‌خواهند راه‌های مختلف برای جوانسازی و جوان نگه داشتن پوست صورت و بدن خود را امتحان کنند. اما بدون شک بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست، اسکراب خانگی برای پوست چرب به شمار می‌رود.

برای اینکه پوست بدن و صورت شما، سالم، جوان، شاداب و سرزنده باقی بماند، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از انواع اسکراب صورت و بدن است. در این روش، لایه برداری پوست منجر به جدا شدن سلول‌های مرده از سطح آن می‌شود و سلول‌های جوان‌تر، جایگزین میشوند، از این طریق نشاط به پوست باز می‌گردد.

البته تنها مزیت استفاده از اسکراب‌، جوانسازی پوست نیست. بلکه استفاده از این روش ارزان و موثر در کاهش بیماری‌هاو لک های پوستی نیز اهمیت زیادی دارد.

اسکراب همچنین با از بین بردن لایه پوست مرده که اصلاحاً به آن لایه شاخی میگویند، پوست را صاف و یکدست کرده و از کدر شدن آن جلوگیری میکند.

از طرف دیگر، با بالا رفتن سن، سرعت جایگزینی سلول‌های مرده با سلول‌های جدید کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل، نیاز به لایه‌برداری پوست اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پس استفاده از اسکراب صورت و بدن را جدی بگیرید!

اسکراب بدن

چرا اسکراب برای پوست چرب ضرورت دارد؟

اگر پوست شما هم معمولا چرب و براق است و دچار انواع جوش‌ها و آکنه‌ می‌شود، لایه برداری  پوست چرب می تواند یک روش موثر برای کنترل چربی و درمان جوش باشد.

اگر به پوستی که بیش از حد چرب است رسیدگی لازم نشود، چربی‌ها راه تنفس سلول‌های پوستی را می‌بندند و این اتفاق باعث شدیدتر شدن جوش و باز شدن منافذ پوست میشود.

اسکراب برای پوست چرب، به عنوان راه‌حلی ساده و کاربردی، با زدودن لایه‌های چربی، اکسیژن‌رسانی را تسهیل می‌کند و از بروز انواع بیماری‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد.

تفاوت اسکراب، ماسک و لایه‌بردار پوست

اسکراب پوست

حاوی ذراتی ریزی و نسبتا زبری است که حرکت آن‌ها منجر به نوعی سایش شده و در نهایت پوست را از سلول‌های مردۀ سطحی پاک می‌کند. بسته به این که از چه نوع اسکرابی استفاده می‌کنید، ذرات به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود. اسکراب پوست را متناس با ذراتی که در فرمولاسیون آن به کار رفته است، برای مدت‌ زمان خاصی می‌توان روی پوست گذاشت. دقت در این مورد اهمیت دارد، چراکه اگر بیش از حد اسکراب روی پوست باقی بماند، ممکن است به سلول‌ها آسیب برساند.

لایه‌بردارها

دستۀ دیگری از محصولات مراقبتی هستند که پاکسازی پوست را به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌دهند. به این صورت که ترکیبات اسیدیِ لایه‌بردارها، بافت مرده را از بافت زیرین جدا می‌کند و باعث شفافیت و جوانسازی پوست می‌شود. استفاده از کرم‌های لایه‌بردار به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد اما معمولا تنها چند دقیقه زمان برای استفاده از این نوع جوان‌کننده‌های شیمیایی پوست کافی است.

ماسک صورت

در مقابل دو لایه‌برداری که ذکر کردیم، به طرزی عمیق‌تر و طولانی‌مدت به بازسازی پوست می پردازد. کافی است تا لایه‌ای از آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت بگذارید و مدتی این کار را تکرار کنید تا به مرور شاهد تاثیر شگفت‌انگیزش باشید.

حرف آخر

در این مطلب، شما را با دلایل اهمیت اسکراب پوست و تفاوت های آن با لایه‌برداری پوست آشنا کردیم. تعداد دفعات مناسب برای استفاده از اسکراب‌ها یک یا دو بار در هفته است تا پوست را نرم و لطیف کند و سلول‌های مرده را از سطح آن بزداید.

نکتۀ دیگری که باید حتما به خاطر داشته باشید این است که اسکراب‌ها را روی پوست مرطوب استفاده کنید و پس از آن‌که به آرامی و به صورت دورانی کاملا روی پوست ماساژ دادید، آن را به طور کاملا بشویید و پاک کنید. بهتر است به منظور جلوگیری از خشک شدن پوست، از لوسیون‌های مرطوب کننده بعد از اسکراب صورت یا بدن استفاده نمایید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *