23 آوریل, 2024
نوروز کرونایی

نوروز کرونایی را چطور سپری کنیم؟!

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

کرونا انگار دست بردار نیست و همچنان سایه اش بر سر همه مردم دنیا سنگین شده است. عید نوروز سال گذشته را با این امید سپری کردیم که به زودی و طی چند ماه همه چیز به حالت عادی برمیگردد. اما اینطور نشد. چه کسی فکرش را میکرد که نوروز سال 1400 هم درگیر کرونا باشیم. اما هنر این است که در شرایط سخت بتوانیم روحیه خود را حفظ کنیم و زندگی را ادامه بدهیم. حالا مهمترین سوال این است که برای کنار آمدن با کرونا در عید 1400 باید چه کنیم و تعطیلات را چگونه بگذرانیم؟

برای پاسخ به این دغدغه و یکنواخت نشدن تعطیلات عید نوروز برای شما پیشنهادات جالبی داریم. پس تا پایان این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

برای خود سرگرمی خانگی ایجاد کنید!

وقتی اسم قرنطینه به میان می آید، تعطیلات نوروز در کرونا بیشتر از آنکه شبیه یک بازه زمانی جذاب و فوق العاده باشد، شبیه یک دوره اجباری و کسالت آور است. اما اگر برای تعطیلات از قبل برنامه ریزی کرده باشید و برای خودتان سرگرمی هایی تعریف کرده باشید، میتوانید نوروز در کرونا را به یک تعطیلات هیجان انگیز تبدیل کنید.

اینجا هستیم تا به شما روش هایی را آموزش بدهیم تا ضمن کمترین رفت و آمد و تعامل با دیگران به منظور جلوگیری از گشترش کرونا، نوروز شادی را داشته باشید. اما چنین چیزی چطور ممکن است؟

فراموش نکنید که برای تبدیل شدن نوروز در کرونا به یک تجربه مفید و جذاب، راه های مختلفی وجود دارد. کافیست کمی فکر کنید و از خلاقیت های خود برای ایجاد انواع مختلف سرگرمی در خانه استفاده کنید. بازی های دو نفره یا چند نفره با اعضای خانواده از این دست سرگرمی ها هستند.

انواع پیام‌رسان‌ها برای عید دیدنی مجازی

معمولا اولین دغدغه شما و همه خانواده های ایرانی برنامه دید و بازدید یا همان عید دیدنی است. اما خب از آنجایی که همه پزشکان و کادر درمان توصیه کردند که از عید دیدنی و کلاً هرگونه تجمع خودداری کنید، بهتر است بازدیدها را به صورت مجازی و از طریق پیام رسان ها انجام دهید.

عید دیدنی مجازی

عید دیدنی مجازی بهترین روش برای دیدار تازه کردن با اقوام و آشنایان است. از این طریق میتوانید صدای اعضای خانواده را بشنوید و جویای حال شان شوید. علاوه بر این اکثر پیام رسان ها قادر به برقراری تماس تصویری هستند. با این حساب میتوانید از راه دور اعضای خانواده و دوستان را در تمام روزهای تعطیلات عید ببینید و لذت ببرید، بدون اینکه خطری شما را تهدید کند و خاطره تلخی به بار آید.

تور مجازی گردشگری در دوران کرونا

سفر رفتن و برنامه ریزی برای سفر نوروزی یکی از برنامه های بسیاری از ایرانی ها در طول تعطیلات عید بوده است. بعضی ها تعطیلات عید نوروز را برای سر زدن به خانواده و اقوام انتخاب میکردند و بعضی دیگر از این فرصت برای ایرانگردی و سفر به شهرهای مختلف ایران استفاده میکردند. اما با وجود کرونا، سفر کردن اصلا به صلاح نیست و ممکن آسیب های جبران ناپذیری را به بار آورد.

تور مجازی گردشگری

اگر احساس میکنید نوروز بدون سفر، هیچ جوره برایتان قابل قبول نیست، تور مجازی در دوران کرونا را به شما پیشنهاد میکنیم. کافیست عبارت تور مجازی نوروز در کرونا را در گوگل سرچ کنید تا لیست بلند بالایی از موزه ها و مراکز دیدنی در اختیار شما قرار بگیرد.

البته خبر خوب اینکه این موضوع گردشگری مجازی فقط منحصر به ایران نیست و میتوانید از تور مجازی جاذبه های گردشگری جهان نیز بهرمند شوید. پس با خیال راحت در خانه بمانید و با تور مجازی گردشگری هر روز از شهرهای مختلف ایران و جهان دیدن کنید.

بازی‌های آنلاین گروهی، راهی برای گذران وقت با دوستان

یکی دیگر از تفریحات نوروزی، دورهمی و شب نشینی است که البته باز هم به خاطر کرونا، نمیتوانیم دور هم جمع شویم. اما هنوز هم با انجام بازی های آنلاین گروهی، میتوانید اوقات خوش و البته پر هیجانی را با دوستان خود بگذرانید و لذت ببرید.

بسیاری از بازی های مهیج را میتوان روی گوشی های اندروید و یا آیفون نصب کرد و ساعات هیجان انگیزی را سپری نمود. کافیست یکی از بازی ها را با دوستان تان انتخاب کنید و نورزو شاد و پر هیجانی را تجربه کنید.

آشپزی، یک سرگرمی جذاب در نوروز کرونایی

آشپزی همیشه یکی از سرگرم کننده ترین کارهای خانه است. برای عید نوروز برنامه ای از غذاهای متنوع تهیه کنید و هر روز یکی را به همراه اعضای خانواده بپزید. میتوانید در روش پخت غذاها کمی خلاقانه عمل کنید و کمی تغییر دهید. یا غذاهای جدیدی که تا بحال نپخته اید را تست کنید.

پختن و تست کردن غذاهای کشورهای دیگر میتواند جالب و هیجان انگیز باشد! کافیست چند دستور غذا یا سالاد در اینترنت سرچ کنید و یک برنامه برای آشپزی در روزهای نوروز بچینید.

علاوه بر این داشتن چند دستور پخت شیرینی میتواند هنر شیرینی پزی یا کیک پزی شما را شکوفا کند. هیچ چیز به اندازه نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش به همراه شیرینی خانگی در عصر روزهای بهاری دلچسب نیست!

آموزش های آنلاین و بالا بردن مهارت

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از وقت آزاد خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و در کنار سپری کردن اوقات فراغت به فکر بالا بردن سطح مهارت های خود هستید، باید بگویم آموزش های آنلاین میتواند برایتان بهترین گزینه باشد.

آموزش های آنلاین

کافیست اهداف کاری آینده خود را تعیین کنید و بدانید علاقه دارید در کدام حوزه ها توانمندتر باشید. سپس در گوگل به دنبال دوره های آنلاین حوزه کاری خود بگردید. بدون شک صدها دوره آموزشی پیدا میکنید که میتواند مهارت های شما را حتی در همین مدت کوتاه افزایش دهد.

دیدن فیلم و سریال

یکی از سرگرم کننده ترین و البته پر طرفدارترین کارهایی که میتوانید در طول تعطیلات عید انجام دهید، دیدن فیلم و سریال هایی است که به آنها علاقه دارید اما در طول سال برای دیدن آن ها فرصت کافی ندارید.

دیدن فیلم و سریال

مطمئناً در طول سال فیلم های بسیاری اکران میشود که تعریفش را شنیده اید اما نتوانسته اید ببینید. یا سریال هایی که بینندگان زیادی دارند اما شما به دلیل مشغله کاری موفق به دیدن آنها نشده اید.

نوروز بهترین فرصت است که لیستی از فیلم و سریال های مورد علاقه خود تهیه کنید و آنها را در تعطیلات عید ببینید.

سخن پایانی

در این نوشته چند راهکار برای لذت بردن از تعطیلات عید کرونایی پیشنهاد دادیم که میتواند شما را سرگرم کند. اگر برای سلامتی خود و دوستان تان ارزش قائل هستید در خانه بمانید و با راهکارهای ارائه شده خود را سرگرم کنید.

در این روزهای کرونایی میتوانید به دیدن فیلم و سریال مورد علاقه خود بپردازید، کتاب بخوانید، بازی های فکری انجام بدهید، آشپزی کنید، مهارت های خود را بالا ببرید و خلاصه از وقت خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

فراموش نکنید که کرونا در عید ۱۴۰۰ با وجود تمام سختی‌هایش، مثل دوری از خانواده یا نرفتن به سفر، می‌تواند تبدیل به فرصتی شود تا در این زمان مهارت‌های تازه یاد بگیریم، از شنیدن موسیقی لذت ببریم یا فیلم‌های خوب دنیا را ببینیم.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *