29 مارس, 2024
راهنمای خرید کفش مردانه

راهنمای خرید کفش مردانه

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

بدون شک آخرین چیزی که همه ما برای بیرون رفتن از خانه میپوشیم، کفش است. یک پوشیدنی جذاب و کاربردی که میتواند استایل ما را جذاب تر کند. انتخاب یک کفش مردانه مناسب که ویژگی هایی از جمله راحتی، زیبایی و انعطاف پذیری داشته باشد، نه تنها عملکرد شما را در طول روز بهتر میکند بلکه در زیباتر شدن تیپ شما تاثیر بسزایی دارد. شاید باور نکنید اما کفش راحت و زیبا، میتواند اعتماد به نفس شما را نیز چندین برابر کند.

اما برای انتخاب یک کفش مردانه مناسب، چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیریم؟ چگونه میتوانیم یک کفش خوب و راحت برای فصل های مختلف سال خریداری کنیم؟

این پست از مجله اینترنتی پاساژ را به این موضوع اختصاص دادیم که یک راهنمای جامع برای خرید کفش مردانه برای شما تهیه کنیم. لازمه خرید یک کفش شیک، راحت و باکیفیت، شناخت انواع کفش مردانه است.

در واقع اگر تمام مدل‌های کفش مردانه را بشناسید، هنگام خرید سردرگم نمی‌شوید و با توجه با استایل، علاقه و نیاز خود، بهترین انتخاب را می‌کنید. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

مدل های مختلف کفش مردانه

کفش مردانه به لحاظ مدل و استایل به سه گروه اصلی تقسیم میشود. کفش مردانه مجلسی، کفش مردانه کژوال (یا نیمه‌رسمی) و کفش مردانه اسپرت (یا ورزشی) که در این نوشته قصد داریم کاربرد هریک از این سه گروه را به همراه نمونه های پرفروش آن معرفی کنیم.

کفش مردانه کلاسیک یا کفش رسمی

یکی از مدل های بسیار پرطرفدار کفش مردانه در میان آقایان، کفش رسمی یا کفش کلاسیک است.

این کفش که به نوعی کفش مجلسی محسوب میشود، میتواند به همراه کت و شلوار یک استایل کاملاً رسمی و بسیار شیک برای شما بسازد.

چنین تیپی برای شرکت در جلسات و قرارهای مهم کاری، مهمانی و مراسمات رسمی مثل عروسی و همچنین برای حضور در محل کار یا دانشگاه استفاده شود.

رنگ مشکی و قهوه‌ای از محبوب‌ترین رنگ‌های کفش مردانه کلاسیک هستند. جالب است بدانید از کفش کلاسیک مردانه با نام کفش آکسفورد هم یاد میشود.

کفش مردانه مجلسی

داستان نام این مدل کفش مردانه به زمانی بازمی‌گردد که دانشجویان دانشگاه آکسفورد به جای پوشیدن کفش ساق‌بلند، این مدل کفش مردانه را به پا می‌کردند که به مرور زمان به نام کفش آکسفورد شناخته شد و هویت تازه‌ای پیدا کرد.

کفش کالج مردانه

کفش کالج مردانه

کفش کالج مردانه، ظاهری بین یک مدل کفش مجلسی مردانه و یک کفش کژوال را دارد. از این رو بهتر است آن را در گروه کفش‌های اسمارت کژوال قرار دهیم.

در صورتی که به ترکیب استایل مردانه رسمی و کژوال علاقه دارید، خرید کفش مردانه کالج بهترین گزینه برای شماست.

این کفش مناسب آقایانی است که می‌خواهند در محل کار، دانشگاه یا یک قرار دوستانه کفش مردانه شیک و البته راحت را به پا کنند.

کالج مردانه به دلیل راحتی که به همراه دارد، به عنوان یکی از محبوب ترین مدل های کفش در میان آقایان شناخته میشود.

نکته‌ای که بهتر است آقایان بدانند این است که هرگز این مدل کفش مردانه را به همراه کت و شلوار مجلسی ست نکنید. به‌خصوص اگر طرفدار شلوار مردانه تنگ هستید، هرگز این کفش را به عنوان کفش مجلسی انتخاب نکنید، چرا که ظاهر کفش کالج مجلسی نیست و بهتر است همراه با کت و شلوار مجلسی در مراسم‌های رسمی همچون عروسی به پا نکنید.

کفش کتانی مردانه

کفش کتانی مردانه که به نام اسنیکرز یاد می‌شود، در گروه کفش‌های اسپرت قرار میگیرد.

با این تفاوت که شما می‌توانید این مدل کفش اسپرت مردانه را در پیاده‌روی و گردش، مدرسه، محل کار (شغل‌های رسمی شامل نمی‌شوند)، دانشگاه، سفر یا قرارهای دوستانه به پا کنید.

اگر می‌خواهید بدانید چرا نام کفش کتانی، اسنیکرز است، توصیه می‌کنیم به صدای کفش‌های مجلسی که تق‌تق یا غژغژ می‌کنند گوش دهید.

کفش اسنیکرز به دلیل کفی نرم و بی‌صدایش که همچون حرکت مار بی‌صدا است، معروف شد که تفاوت اصلی کفش اسپورت مردانه و کفش مجلسی در این مسئله است.

کفش کتانی مردانه

کفش ورزشی مردانه

کفش ورزشی مردانه در گروه کفش اسپرت مدرن قرار میگیرد که وجود کفی ابری یا فوم نرم، باعث سبک شدن کفش و حرکات آسان پا می‌شود. اما تفاوت اصلی که کفش ورزشی مردانه با کفش اسنیکرز دارد، کاربرد بسیار زیاد آن است.

در صورتی که به ورزش‌هایی همچون بدن‌سازی، دو، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری علاقه دارید، کفش ورزشی تمام نیازهای شما را فراهم میسازد. این کفش به دلیل ساختار مدرن و وزن سبکی که دارد، همراه خوبی در باشگاه و تمرینات ورزشی خواهد بود.

در این صورت در دنیای مدرن نیازی به خرید کفش ورزشی مردانه با کاربرد متفاوت ندارید و شما می‌توانید با خرید کفش ورزشی مردانه، بیشتر تمرینات کششی، سرعتی و تعادلی خود را انجام دهید و از پا، زانو و کمر خود نیز محافظت نمایید.

کفش بوت مردانه

بوت مردانه

بوت مردانه که به عنوان کفش زمستانی شناخته شده است، از پاهای شما در برابر سرما محافظت می‌کند و باعث حرکت آسان شما در برف و باران می‌شود.

در واقع دلیل ساخت و تولید بوت مردانه جنگ‌‌ها بود، چرا که سربازان باید در هر شرایط و آب و هوایی آماده حرکت می‌شدند.

اما بوت تنها به عنوان یک لباس نظامی باقی نماند و جای خود را در  صنعت مد و فشن مردانه باز کرد.

ساختار این کفش‌ها باید به گونه‌ای طراحی می‌شد که همراه همیشگی آقایان محسوب می‌شد، از این رو طراحان، چرم یا پوست حیوانات را برای تولید بوت و چکمه مردانه انتخاب کردند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *