26 آوریل, 2024
راهنمای خرید کفش بچه گانه.

راهنمای خرید کفش بچه گانه

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

انتخاب کفش بچه گانه مناسب برای اولین سال های زندگی کودک بسیار مهم است. چراکه کفش در شکل گیری صحیح فُرم پا، قدم برداشتن کودک به شکل مناسب و رشد مناسب انگشتان پا اهمیت زیادی دارد. در این یادداشت میخواهیم نکاتی را برای خرید کفش کودک در قالب راهنمای خرید کفش بچه گانه برای شما بیان کنیم. تا پایان این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

نحوه صحیح اندازه گیری کفش بچه گانه

لازم است قبل از انتخاب و خرید کفش، پای کودک خود را اندازه بگیرید. این کار را در حالتی که کودک ایستاده است انجام دهید. از آنجاییکه همیشه پای راست از پای چپ بزرگتر است، میبایست هر دو پا را اندازه گیری کنید. به یاد داشته باشید که پای کودک شما در حالتی که ایستاده است، باید در حدود 1.5 سانتی متر با نوک کفش فاصله داشته باشد.

از آنجاییکه بچه در سال های اول زندگی به سرعت در حال رشد است، لازم است کفش کمی بزرگتر برایش انتخای شود. نیم سایز تا یک سایز بزرگتر کفایت میکند. اما اگر بیش از یک سایز بزرگ باشد، بر رشد پای کودک اثر منفی میگذارد. به طور کلی کفش باید نه خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد.  

اندازه گیری کفش بچه گانه

هنگام خرید کفش برای کودک خود، از او سوال کنید که آیا پایش در کفش راحت است یا خیر؟ علاوه بر این هنگاهی که فرزندتان کفش را پوشیده است، نوک کفش را فشار دهید تا مطمئن شوید حداقل یک بند انگشت جا برای حرکت انگشتان او در قسمت جلوی کفش وجود دارد. هیچگاه کفش تنگ را به امید اینکه جا باز میکند برای کودک نخرید.

چه مدل کفش هایی بهتر است؟

برای انتخاب مدل، کفش های پشت باز و کتانی های بدون بند مناسب نیستند، سعی کنید کفش بندی یا چسبی را انتخاب کنید.

 برای انتخاب جنس نیز بهتر است کفش چرمی یا پارچه ای انتخاب کنید، زیرا علاوه بر مقاومت بالا، انعطاف پذیری خوبی دارد و در پا کاملاً راحت است.  

شاید در نگاه اول کفش پاشنه دار برای دختربچه‌ها زیبا باشد، اما در سال‌های اول زندگی میتواند فُرم رشد پا را تغییر دهد.

بنابراین بهتر است کفش های تخت انتخاب کنید. البته لازم است کف کفش برجستگی های ظریفی داشته باشد تا کودک بتواند تعادل خود را حفظ کند و لیز نخورد.  

مدل کفش بچه گانه

چند وقت یکبار برای کودک کفش بخریم؟

برای کودکان کمتر از 3 سال بهتر است هر سه یا چهار ماه یکبار کفش بخرید. بعد از سه سالگی میتوانید این فاصله را کمی طولانی تر کنید. به یاد داشته باشید که برای کودکان زیر 7 سال هیچوقت چند جفت کفش در یک زمان خریداری نکنید زیرا سایز پای کودک در این سن متغیر است و ممکن است چند ماه بعد، کفشی که قبلا تهیه شده اندازه اش نشود.

راهنمای خرید کفش کودک

به ضخامت و انعطاف پذیری و مقاومت کفش توجه داشته باشید، کفش باید سفت و محکم ولی انعطاف پذیر باشد. وقتی که چند گزینه مناسب پیدا کردید، انتخاب رنگ و طرح کفش را بر عهده کودک بگذارید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *