25 آوریل, 2024
گزارش مالی اپل

رشد مالی شگفت انگیز اپل در ابتدای سال 2021

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

کمپانی اپل گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2021 را منتشر کرد. به نقل گزارش مالی اپل، درآمد این کمپانی برای اولین بار در یک فصل مالی، از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرده است!

این گزارش مالی، درآمد شرکت اپل را تا بازه زمانی منتهی به دسامبر 2020 (دی ماه 1399) را شامل می‌شود. طبق این گزارش، غولِ دنیای فناوری، رشد 21 درصدی را در مقایسه با همین بازه در سال گذشته تجربه می‌کند و توانسه است درآمد خود را به 111.4 میلیارد دلار برساند.

 

Tim Cook، مدیرعامل اپل در این باره گفته

این فصل برای اپل، بدون کارِ خستگی ناپذیر و ابتکار عمل هریک از اعضای تیم در سراسر جهان، ممکن نبود.

استقبال بی نظیر مشتریان از محصولات پیشرفته اپل، ما را بسیار متحیر کرده و انگیزه تیم را چندین برابر افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت اپل
خانواده آیفون 12 در سال 2021

آیفون 12، اپل را به فروش میلیاردی رساند!

چندی پیش، اپل خانواده آیفون 12 را به دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا و محدودیت های زنجیره تامین، در دو مرحله روانه بازار کرد.

ویژگی هایی مثل برخورداری از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) و صفحه نمایش OLED و ظاهر زیبا، استقبال بی نظیر علاقمندان اپل را به دنبال داشت. به طوریکه درآمد بالای ذکر شده در گزارش فصلی اپل، مدیون فروش آیفون 12 بود.

درآمد کمپانی اپل در این بخش از 56 میلیارد دلار در سال گذشته به 65.6 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال جاری رسیده است. مدتی است که اپل به دلایل نامشخصی از ارائه پیش بینی مالی فصل های آینده، خودداری می‌کند.

اما در جال حاضر لوکا مائستر، مدیر ارشد مالی این کمپانی اعلام کرده است که رشد درآمد سالانه اپل در سه ماهه دوم سال 2021 افزایش چشم گیری خواهد داشت.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *