25 آوریل, 2024

چگونه لباس زمستانی مناسب انتخاب کنیم

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

اکنون که وقت زمستان و فصل سرما فرا رسیده، اولین دغدغه‌ای که برای مردان و زنان خوش‌پوش به وجود می‌آید، همراه بودن با مد روز و انتخاب لباس زمستانی مناسب با شخصیت، محیط زندگی و محل کار می‌باشد.

لباس زمستانی شامل تعدادی زیادی از لوازم اصلی و فرعی می‌باشد که در نهایت با هدف کاربردی بودن و گرم کردن، به صورت یک مجموعه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. اما صرف نظر از تعداد بیشمار لوازم جانبی فصل زمستان، لباس‌هایی هستند که وجودشان کاملا ضروری بوده و نقش حیاتی را در گرم نگه داشتن ایفا می‌کنند.

از اعضای اصلی لوازم زمستانی می‌توان به کت، پالتو، کاپشن، پوتین و… اشاره کرد که معمولا تنوع کمتری در آن‌ها دیده می‌شود. در بیشتر روزهای هفته به هنگام انتخاب آخرین لایه لباس به یک کت، کاپشن و یا پوتین یکسان می‌رسیم. و با گذشت زمان، استفاده از این لباس‌های بیرونی هر چقدر زیبا و خاص، در نهایت به مرور زمان تکرای و خسته‌کننده به نظر می‌آید.

شاید بهتر باشد چند راه ساده را امتحان کنیم و استایلی متفاوت و هیجان‌انگیزی را با استفاده از ترفندهای طراحی شده شخصی و ترکیب لباس‌های زمستانی داخل کمدمان به وجود بیاوریم.

به همراه داشتن لایه‌های اضافی لباس

در ماه‌های زمستان نوسانات دما غیرمعمول است. ممکن است ساعتی از روز را با یک تی‌شرت و شلوار در بیرون از خانه نشسته باشید، و پس از غروب خورشید به طور کاملا ناگهانی به کت سنگینی که شما را از سرمای سوزان نجات دهد احتیاج داشته باشید.

اگر قصد ماندن در بیرون از خانه به مدت طولانی را دارید، مطمئن شوید که چند لایه اضافی از لباس گرم همچون کاپشن، بافت و لوازم جانبی روسری و دستکش و … را برای گرم نگه داشتن خودتان به همراه داشته باشید. ممکن است همیشه به کت و دستکش اضافی نیاز نداشته باشید، اما در صورت شروع لرز از داشتن آنها خوشحال خواهید شد.

پوشیدن زیرشلواری از گزینه‌های موثر در لباس زمستانی

در فصل سرما بهتر است زیر شلواری تنگ و نازکی از زیر شلوار اصلی بپوشید. به هنگام پوشیدن زیرشلواری، از پارچه‌های کتان و مخمل کبریتی که به اندازه کافی قابلیت تطبیق‌پذیری داشته و از نفوذ سرما جلوگیری می‌کند، استفاده کنید.

ترتیب لایه‌ها را رعایت کنید                                                       

به هنگام پوشیدن لباس‌های گرم و زمستانی حتما ترکیب لایه‌ها را رعایت کنید. به این شکل که از لایه‌های نازک و سبک در زیر شروع کرده و تا لایه‌های گرم و ضخیم‌تر در بخش رویی پیش بروید. برای پایین‌ترین لایه می‌توانید از تی‌شرت و تاپ، لایه دوم از سویشرت و در نهایت لایه آخر از کاپشن استفاده کنید.

 

استفاده از ترکیب رنگی در لباس زمستانی

در لایه‌لایه پوشیدن لباس زمستانی خود حتما لباس‌هایی با ترکیب رنگی مشابه و طیف رنگی که یکدیگر را تکمیل می‌کنند انتخاب کنید. در صورت رعایت نکردن ترکیب رنگ‌ها ظاهر شما شلخته و نامنظم به نظر می‌آید. 

 روش دیگری که به هنگام لایه‌لایه پوشیدن لباس می‌توان به عنوان یک ایده استفاده کرد رنگ و ترکیبات متضاد هستند که ظاهری متفاوت برای شما ایجاد می‌کند.

برای شروع بهتر است با ترکیبات رنگی، مکمل و تضاد آشنا شده و به کمک آن‌ها به استایل مورد علاقه زمستانیتان دست بیابید.

 

ست لباس زمستانی با لوازم جانبی بی‌نظیر

اگر بخواهیم واقع بین باشیم، برای همه افراد جامعه این امکان که در طول زمستان، هر روز کت، کاپشن و یا پالتوی جدید به تن کرده و به بیرون بروند، وجود ندارد. اما این آخر دنیا نیست. اگر می‌خواهید خود را بیان کنید، با لوازم جانبی خلاقیت به خرج دهید. به دنبال روسری‌های روشن یا کلاه‌های گرم باشید که خودنمایی کنند.

شما همچنین می‌توانید دستکش، چکمه و سایر وسایل هوای سرد را که نشان‌دهنده حس مد شما است، پیدا کرده با ترکیب هر کدام از آن‌ها با دیگری، با استایل متفاوت و جذاب وارد جمع شوید. با این کار لباس و استایل شما هیچ وقت برای هیچ کس تکراری به نظر نمیاد.

تهیه پوتین مناسب با لباس زمستانی

برای تهیه پوتین مناسب، بهترین حالت این است که محیط زندگی، میزان سرمای حاکم در آن و میزان فعالیتی که در طول روز دارید را در نظر گرفته، و یک جفت پوتین گرم و عایق تهیه کنید.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به هیچ عنوان با مد روز پیش نمی‌روید و میزان راحتی و گرم بودن داخل آن از مهم‌ترین نکته‌های خریدتان است پیشنهاد می‌شود پوتینی که قسمت داخلی آن از جنس پشم یا مواد مصنوعی است انتخاب کنید.

جوراب مناسب هوای سرد انتخاب کنید

در فصل سرما از پوشیدن جوراب‌های گرم زمستانی به خصوص جوراب‌های پشمی و یا جنس پشم مصنوعی که باعث گرم و خشک نگه داشتن پاها می‌شود غافل نشوید.

نکاتی در خصوص لباس زمستانی

با پوشیدن دستکش از انگشت و دست‌های آسیب‌پذیر خود در برابر سرما محافظت کنید. 

در فصل زمستان به اندازه‌ای لباس بپوشید که بدنتان گرم و خشک باشد نه عرق کرده و مرطوب، که برایتان مشکل ایجاد کند.

سعی کنید از لباس‌های کتان استفاده نکنید. پارچه‌های کتان به خوبی توانایی عایق‌بندی ندارند و در صورت خیس شدن حرارت بدن را به سرعت کم می‌کند.

 

کلاه از جمله لوازم جانبی است که تاثیر بسیار زیادی در سرماخوردن بدن و سر به خصوص در طولانی مدت دارد. بنابراین سعی کنید حتما به هنگام خرید لباس زمستانی کلاه را جزء اولین خریدهای زمستانیان قرار دهید.

 

هر چه در انتخاب لباس زمستانی خود از لباس‌هایی با جنس پشمی و ابریشمی استفاده کنید، به همان اندازه شما در طول فصل سرما نگران سرما خوردگی و سرما نخواهید بود.

 

به هنگام انتخاب لباس زمستانی به جای مد روز بودن لباس، به کاربردی بودن آن توجه داشته باشید. کاربردی بودن آن به منزله از مد افتاده بودن آن نیست. بلکه هدف این است که صرف‌نظر از اینکه چگونه به نظر می‌رسید، لباسی که انتخاب کرده‌اید شما را گرم نگه دارد. 

 

کمد لباس زمستانیتان را با اضافه کردن کمی چاشنی ذوق و علاقه و استفاده از ایده‌های ناب و شخصیتان منحصربه فرد کنید. داشتن یک لباس زمستانی خوب و استایل فوق‌العاده، همیشه به معنی تهیه لوازم مورد نیاز از برندها و فروشگاه‌های شناخته شده نیست، درست است که همه ما به پوشیدن لباس‌های مارک و گران‌قیمت علاقه داریم، اما داشتن خلاقیت و ترکیب داشته‌هایمان در کنار یکدیگر علاوه بر سرگرم‌کننده بودنش می‌تواند معرف خود واقعیمان نیز باشد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *