28 مارس, 2024
پاور بانک متصل به گوشی

ویژگی‌های یک پاور بانک خوب

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

امروزه با توجه به میزان افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و عمر کوتاه باتری‌ها، احساس نیاز به دستگاه‌ها و منابع انرژی همچون پاور بانک‌ها که توانایی تامین انرژی در 24 ساعت شبانه‌روزی و بدون خاموشی ثانیه‌ای برای کاربران داشته باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

در نتیجه شرکت‌ها و برندهای مختلفی، اقدام به طراحی، ساخت و فروش پاوربانک‌هایی با ویژگی‌های مختلف می‌کنند. بعضی از این برندهای پاور بانک‌هایی با ویژگی و قابلیت‌های بسیار عالی به بازار عرضه می‌کنند و بعضی دیگر نه. بنابراین برای خرید پاوربانک مانند دیگر محصولات حتما باید از قبل راهنمای خرید پاور بانک را مطالعه کرده و در نهایت محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

پاور بانک چیست؟

پاور بانک که با نام‌های دیگر همچون باتری یدک، شارژر همراه و باتری اضافی شناخته می‌شود، نوعی باتری قابل شارژ است که در صورت به اتمام رسیدن شارژ باتری موبایل، به عنوان تامین انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاور بانک گوشی هوشمند

دسته‌‌بندی پاور بانک

پاور بانک‌ها علاوه بر این که یک منبع انرژی برای تامین نیروی شارژ دستگاه محسوب می‌شوند، ویژگی‌های چون چراغ قوه و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز دارد و براساس تفاوت‌های در نظر گرفته شده برای انبوه کابران به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.

پاور بانک مخصوص تبلت و گوشی‌های هوشمند

پاور بانک گوشی و تبلت

این دسته از پاوربانک‌ها به دلیل میزان ولتاژی که دارند مناسب با شارژ لپ تاپ نیستند، و در ظرفیت‌های مختلف با میزان جریان ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده و توانایی شارژ کردن را دارند.

پاور بانک مخصوص لپ‌تاپ

پاور بانک لپ‌تاپ

این پاور بانک‌ها با خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باترهای لپ تاپ طراحی می‌شوند و عموما هر سیستمی بر اساس مشخصات خود، نیاز به پاور بانک با ولتاژ 16 تا 20 ولت برای شارژ باتری لپ تاپ نیاز دارد. در صورتی که پاور بانک‌های موجود در بازار در بیشتر اوقات ولتاژ 5 ولت دارند.

پاور بانک هوشمند

پاور بانک هوشمند

پاور بانک‌های هوشمند، توانایی تامین خروجی ولتاژ و شدت جریان باتری متناسب با نیاز دستگاه را داشته و از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

پاور بانک سولار

پاور بانک سولار

پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، همانطور که از اسمش پیدا است شارژری است که با انرژی خورشیدی کار کرده و برق باتری گوشی و تبلت را تامین می‌کند. این پاوربانک‌ها برای افرادی که ساعات طولانی را بدون دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، گزینه بسیار مناسب می‌باشد.

ویژگی مهم یک پاور بانک خوب

خرید این لوازم جانبی کاربردی کار خیلی سختی نیست و با یک جستجوی ساده می‌توان به لیست بلند و تمام نشدنی بهترین پاور بانک‌ها چه در جهان و چه در ایران دست یافت. اما برای انتخاب بهترین گزینه، قطعا اولین مرحله داشتن اطلاعات کافی نسبت به ویژگی‌های یک پاور بانک خوب است.

قبل از اینکه به سراغ فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر برای خرید و سفارش پاور بانک بروید بهتر است، مشخص کنید که شما به عنوان یک کاربر دقیقا دنبال چه چیزی هستید؟ و چه چیز خاصی برایتان اهمیت دارد؟

آیا تعداد زیاد پورت خروجی برایتان اهمیت دارد، یا شارژ کردن همزمان چند موبایل و شاید هم فقط ظاهر دستگاه. به هر حال هر فاکتوری که بیشترین اهمیت را برایتان دارد و در واقع تبدیل به دلیل اصلی شما برای خرید پاور بانک شده است را مشخص کرده، در آن حوزه اطلاعات کافی جمع کنید و سپس به سراغ محصول مورد نیازتان بروید.

 

جنس باتری ماهیت وجود یک پاور بانک خوب

جنس باتری

به طور کلی ماهیت وجود یک پاور بانک، باتری خوب و باکیفیت آن است. و در صورت نداشتن چنین قابلیت تهیه یک پاور بانک با یک باتری نامرغوب عملا صرف هزینه برای یک محصول یکبار مصرف است. بنابراین مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت پاور نوع باتری، ظرفیت و شدت اهمیت آن است.

پس بهتر است به هنگام خرید حتما به اطلاعاتی که روی جعبه باتری و بسته‌بندی ارائه شده توجه کنید و با آگاهی بیشتر دست به انتخاب بزنید.

 

 

ابعاد و جنس بدنه مقاوم در یک پاور بانک خوب

بدنه پاور بانک

به هنگام خرید پاور بانک به ابعاد و جنس بدنه آن حتما توجه کنید، جنس بدنه پاور بانک‌ها عموما فلزی و یا پلاستیکی همراه با ضعف‌های خود می‌باشند. سبکی و سنگینی بدنه تاثیری روی قیمت محصول ندارد، اما بهتر است شارژری که مقاوم است و برای ساخت آن از پلاستیک استفاده نشده انتخاب کنید و در حین خریداری کاور مخصوص پاور بانک نیز تهیه کنید که هم از کثیف شدن آن جلوگیری کند و هم محافظی خوبی برای بدنه پاور بانکتان باشد.

 

شدت جریان هوشمند پاور بانک

شدت جریان پاور بانک

یکی از فناوری‌هایی که در برخی از پاور بانک مورد استفاده قرار گرفته و در بعضی دستگاه‌ها نه، شدت جریان هوشمند پاور بانک است. که وظیفه اصلی آن، تعیین ولتاژ ورودی مشخص با توجه به هر دستگاه با هر نوع باتری به صورت هوشمند است.

به این صورت که کاملا هوشمند تفاوت شدت جریانی ورودی یک ساعت هوشمند را لپ تاپ تشخصیص می‌دهد. این فناوری شناخته شده با نامAl Power  یا Fit Charge  در طولانی مدت کارایی خود را نسبت به دستگاه‌های فاقد این ویژگی بیشتر نشان می‌دهد و از خطر آسیب‌رسانی به گجت‌ها جلوگیری می‌کند.

 

ظرفیت باتری پاور بانک

ظرفیت باتری

ظرفیت باتری پاور بانک‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت و کیفیت و در نهایت در تصمیم شما به عنوان خریدار را دارد. بنابراین برای خرید پاور بانک حتما ظرفیت باتری را در نظر گرفته، مشخص کنید که چه میزان استفاده و توانایی از پاور بانک مد نظرتان است.

اگر قصد دارید که از پاوربانک برای شارژ کردن ساعت هوشمند، گوشی، لپ تاپ و تبلتتان حداقل یکبار در روز استفاده کنید، پس حتما یک شارژر با ظرفیت بالا را برای خرید مد نظر قرار دهید. هرچند شدت جریان ورودی هر دستگاه متفاوت است، با اینحال پاور بانکی که هوشمندانه شدت جریان را تشخیص می‌دهد گزینه مناسبی برای انتخاب است.

 

فناوری شارژ سریع با یک پاور بانک خوب

فناوری شارژ سریع

فناوری شارژ سریع از دیگر ویژگی‌های یک پاور بانک خوب و تاثیرگذار در بالا رفتن قیمت پاور بانک به حساب می‌آید. و از آنجایی که بیشتر گوشی‌های رده بالا قابلیت فست شارژ را دارند، بهتر است پاور بانک با قابلیت فست شارژ را برای گوشی هوشمندتان انتخاب کنید، حتی اگر قیمت بالاتری نسبت به گزینه‌های دیگر داشته باشد.

 

 

چراغ LED، از ویژگی‌های کاربردی یک پاور بانک خوب

چراغ LED

از دیگر ویژگی‌های کاربردی یک پاور بانک خوب چراغ‌های LED کوچکی است که معمولا کنار بدنه شارژرهای همراه قرار میگیرد، و علاوه بر نورهای رنگی و جنبه زیبایی که دارد، وضعیت شارژ باتری پاور بانک را از آن طریق نیز نشان می‌دهد. چراغ‌های LED در کنار جنبه کاربردی خوبی که دارد، تاثیر زیادی روی قیمت پاور بانک ندارد.

 

 

 

نکاتی در مورد نحوه استفاده درست از پاور بانک

  • به طور همزمان از پاوربانک برای شارژ و دشارژ استفاده نکنید، به این صورت که زمانی که پاوربانک متصل به برق و در حال شارژ شدن می‌باشد از آن برای شارژ تبلت و یا گوش استفاده نکنید.
  • برای شارژ پاور بانک همیشه از یک پورت استفاده کنید. استفاده همزمان از دو پورت خروجی پاور بانک باعث می‌شود میزان جریان در هر کدام آن یکی نباشد.
  • برای جلوگیری از کم شدن عمر باتری پاور بانک، همیشه سعی کنید پاور بانک در ابتدا کاملا شارژ شده و سپس از آن استفاده کنید.
Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *