25 آوریل, 2024

معرفی 10 دسته بازی کامپیوتر باکیفیت

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

 زمان حدودی مطالعه این مقاله 5 دقیقه 

قطعا طرفداران بازی کامپیوتری یا به قول معروف گیمرها، به خوبی می‌دانند که سرعت و دقت عملکرد دسته بازی چقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد به اندازه‌ای که حتی صدم ثانیه‌ در رقابت‌ها سرنوشت‌ساز تلقی می‌شود.

 این روزها بازی های کامپیوتری جذاب باعث شده است که گیمرها و علاقه‌مندان بازی‌ های کامپیوتری ساعات متوالی را پشت سیستم سپری کنند. بنابراین رعایت اصول ارگونومی در طراحی دسته بازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

‌‌تجربه در کنار عملکرد سریع کلیک‌ها، دکمه‌ها و جوی استیک‌ها (اهرمک) برگ برنده گیمرهای حرفه‌ای محسوب میشه. اما انتخاب بهترین دسته بازی در کنار موس و کیبورد گیمینگ، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و جزء لوازم حیاتی گیمر به حساب می‌آید. با توجه به رشد بیشمار علاقه‌مندان به بازی های کامپیوتری، کمپانی‌های زیادی در تلاشند بهترین طراحی را در کنار بالاترین کیفیت و امکانات برای کاربران فراهم کنند.

امروزه تنوع انتخاب در بین محصولات مختلف بی‌نهایت زیاد شده است. تعدادی از دسته‌ های بازی، ساده و تعدادی از آن‌ها مجهز به تجهیزات و دکمه‌های متنوعی طراحی شده‌اند. این که کدام دسته مناسب بازی کامپیوتری است سوالی است که معمولا گیمرها در بیشتر مواقع در حال پرسیدن و بررسی کردن هستند. مجله پاساژ در این مقاله سعی بر آن داشته‌ است تا با معرفی بهترین‎‌های دسته بازی کامپیوتر در بازار، شما را یک قدم به جواب سوالتان نزدیک‌تر کند.

دسته بازی پی نت مدل G.P.X2

دسته بازی پی نت مدل G.P.X2

دسته بازی پی نت مدلG.P.X2؛ محصولی با قیمت مناسب که گزینه مناسب برای افراد بی‌تجربه در بازی های حرفه‌ای می‌باشد. پی نت مدل G.P.X2 از آن دسته‌هایی است که به لحاظ ظاهر همچون دسته‌های پلی‌استیشن ۱ و ۲ است.

 این دسته‌ها امکانات خیلی خاص و ویژه‌ای را ارائه نمی‌دهد. اما راحتی استفاده و کیفیت بالا در ساخت در مقایسه با قیمت آن گزینه مناسبی به حساب می‌آید. کنترل با رابط USB بدون نیاز به نصب و به راحتی پس از اتصال از طریق کامپیوتر شناسایی می‌شود. برای بالا بردن سازگاری دسته با بازی‌ها می‌توانید از نرم‌افزار‌های جانبی مانند x360 ce، استفاده کنید.

 

دسته بازی ایکس پی پروداکت مدل XP-G240

دسته بازی ایکس پی پروداکت مدل XP-G240

 

دسته بازی ایکس پی پروداکت مدل XP-G24؛ با مناسب‌ترین قیمت و قابل قبول‌ترین کیفیت بهترین پیشنهاد برای طرفداران کنسول‌ها و کنترلر‌های ایکس‌باکس می‌باشد. این دسته ها به لحاظ ظاهری شبیه به کنترلر‌های ایکس باکس 360 طراحی شده و از مزایای آن می‌توان به پشتیبانی از ویبره اشاره کرد.

 

 

 

دسته بازی تسکو مدل TG 117

دسته بازی تسکو مدل TG 117

دسته بازی تسکو مدل TG 117؛ به عنوان یکی از دسته ‌های بازی با قیمت مناسب و کارایی بالا شناخته می‌شود. از مزیت‌های دسته بازی تسکو می‌توان به امکان سوییچ آن بین دو حالت xinput و Direct Input از طریق کلید Mode اشاره کرد.

دسته بازی تسکو مدل TG 117 دارای طراحی و ارگونومی بسیار ایده‌‌آل است. با توجه به شکل قرارگیری آنالوگ‌های دسته، بیش‌تر حالتی شبیه به دسته‌های ایکس‌باکس دارد که این دسته ها در حالتxinput، به‌عنوان یک دسته ایکس‌باکس شناسایی شده و سازگاری بسیار بهتری با بازی‌های مختلف پیدا میکنند.

 

دسته بازی فراسو مدل FGP-567

دسته بازی فراسو مدل FGP-567

دسته بازی فراسو مدل FGP-567؛ بیشتر به افرادی که طرفدار دسته های پلی‌استیشن هستند پیشنهاد می‌شود. این کنترلر از قیمت و کیفیت محصولی خوبی برخوردار است. از مزیت‌های آن می‌توان به پشتیبانی از امکان سوییچ بین دو حالت xinput و دایرکت با نگه داشتن کلید Home، پشتیبانی از ویبره با داشتن دو موتور لرزاننده و استفاده از رابط USB بدون نیاز به درایور یا نرم‌افزار خاص اشاره کرد.

 

 

دسته بازی تسکو مدل TG 134W

دسته بازی تسکو مدل TG 134W

دسته بازی تسکو مدلسTG 134W، با طراحی ظاهری قابل قبول و کیفیت بالا، از جمله دسته ‌های بی‌سیم پیشنهادی است که با استفاده از یک دانگل USB به پی‌سی وصل شده و به راحتی می‌توانید بدون محدودیت سیم به بازی خود ادامه دهید.

آنالوگ‌های دسته‌ بازی مدل TG134W به شکل دسته‌های پلی‌استیشن به همراه چهار کلید اصلی که به عنوان نماد‌های آشنای پلی‌استیشن به حساب می‌آیند طراحی شده است، و از حالت xinput  پشتیبانی می‌کند و سازگاری خوبی با بازی‌های مختلف دارد.

 

 

دسته بازی تسکو مدل TG 135W

دسته بازی تسکو مدل TG 135W

دسته بازی بی‌سیم تسکو مدلTG 135W؛ در بسیار از ویژگی‌ها از جمله کیفیت ساخت خوب، پشتیبانی از حالت  xinput  و کلید‌های نرم کاملا مشابه مدل TG 134W می‌باشد و شاید تنها تفاوت اصلی بین این دو محصول، به ظاهر آن دو مربوط باشد.

همانطور که دسته بازی تسکو مدل TG 134Wبرای طرفداران پلی‌استیشن پیشنهاد می‌شود. دسته بازی تسکو مدل TG 135W نیز برای علاقه‌مندان دسته‌های ایکس باکس طراحی و پیشنهاد می‌شود.

 

 

دسته بازی مدل MAX-G2459 بسته دو عددی

دسته بازی مدل MAX-G2459 بسته دو عددی

 

 

اگر قصد خرید دسته‌های دوتایی دارد دسته بازی مدل MAX-G2459گزینه مناسبی به حساب می‌آید. از ویژگی‌های این دسته، می‌توان به کیفیت ساخت بالا، قابلیت استفاده طولانی مدت، پشتیبانی از ویبره و کابل ۱.۵ متری اشاره کرد.

 

 

دسته بازی Playstation Dualshock 4

دسته بازی Playstation Dualshock 4

Playstation Dualshock 4  کنترلر استاندارد کنسول پلی استیشن 4، خوش‌دست، سبک، بادوام، قابل تنظیم و دارای قابلیت اتصال از طریق بلوتوث می‌‌باشد.‌ این محصول با اینکه به عنوان گیم کنترلر کامپیوتری در مارکت عرضه نشده است. اما کاملا سازگار با Windows 10 Plus می‌باشد.

تنها ایرادی که به این کنترلر وارد است این است که از آنجایی که چون DS4 از نظر فنی برای رایانه استفاده نمی‌شود، هیچ درایور رسمی سونی برای آن وجود ندارد. هر چند می‌توان از درایورهای غیر رسمی موجود در بازار برای همگام سازی با بازی‌ های کامپیوتری استفاده کرد.

 

دسته ایکس باکس وان مایکروسافت

دسته ایکس باکس وان مایکروسافت

دسته ایکس باکس وان مایکروسافت به عنوان یک محصول گران‌قیمت، از بهترین گزینه‌ها برای استفاده روی کامپیوتر و کاملا سازگار با ویندوز می‌باشد. ارگونومی فوق‌العاده بالا، کیفیت ساخت ایده‌آل از جمله ویژگی‌های است که این محصول را به کنترلی عالی و مورد قبول چه برای کنسول و چه پی‌سی تبدیل کرده و همیشه مورد تحسین گیمرها بوده است.

 

 

 

دسته بازی ریزر Wolverine Tournament Edition

دسته بازی ریزر Wolverine Tournament Edition

 

دسته بازی Wolverine Tournament Edition؛ محصولی از شرکت نام آشنا ریزر که به لحاظ ظاهر و طراحی شباهت بسیار به دسته‌های ایکس‌باکس وان و دسته الیتر دارد. از ویژگی‌های این دسته نورپردازی بسیار خاص، داشتن کلید‌های اضافی و قابل شخصی‌سازی در قسمت زیرین کنترلر، دقت بالا کلیدها می‌توان اشاره کرد. این محصول قیمت بالایی دارد و در مقابل کیفیت ساخت و کارایی بسیار بالایی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

 

 

برای تجربه حس هیجان انگیز بازی، از دسته های بازی کامپیوتری فروشگاه اینترنتی پاساژ دیدن فرمائید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *