19 آوریل, 2024

معرفی بازار چابهار

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

سیستان و بلوچستان از جمله شهرهایی است که به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، فرهنگ خاص و موسیقی بی‌‎نظیر خود می‌بالد و واقعا هم گنجینه‌ای گمشده از سرزمینمان ایران است.

چابهار به عنوان یکی از شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان در نزدیکی کرانه دریا مکران و اقیانوس هند قرار گرفته و تنها بندر اقیانوس ایران و همچنین منطقه آزاد تجاری شناخته می‌شود.

این شهر شامل انواع جنس و کیفیت محصول با بی‌نهایت تنوع‌پذیری است که هم خرید در آن به صرفه‌تر است و هم شرایط انتخاب مهیاتر. همین موضوع باعث پیشرفت و افزایش کسب و کار در این بندر شده است.

چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، محلی برای واردات انواع کالاهای لوکس خارجی با تنوع فوق‌العاده بالا است. مراکز خرید چابهار، نه تنها برای مسافران بهترین مرکز برای خرید سوغاتی و صنایع‌دستی به حساب می‌آید. بلکه فروشندگان دیگر شهرها نیز می‌توانند به این مجتمع‌‌ها و بازارهای سنتی سر بزنند و تمام اجناس مورد نیاز خود و فروشگاه را با کمترین قیمت تهیه کنند.

مراکز خرید سیستان و بلوچستان – چابهار

مجتمع تجاری صدف

مجتمع تجاری صدف

مجتمع تجاری صدف؛ با استانداردهای بالا، کیفیت و قیمت مطلوب، به عنوان بزرگترین و باکیفیت‌ترین مرکز خرید بندر چابهار در بین مسافران داخلی و خارجی از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. به طوری که تمام مسافران چابهار، بازدید و گشت‌وگذار در این مرکز خرید را جزء برنامه سفر خود قرار می‌دهند. این مجتمع شامل محصولات متنوع زیادی چون پوشاک، لوازم خانگی، شکلات، پارچه، موبایل، چای و … می‌باشد، که خرید لوازم خانگی و لوازم شخصی از این مجتمع گزینه بسیار مناسبی است.

این مجتمع در سال 1395 با مساحت کلی 75 هزار متر مربع در پنج طبقه تجاری و رفاهی با 2 طبقه پارکینگ سرپوشیده و مسقف با ظرفیت برابر با 3 هزار خودرو سواری و 647 واحد فروشگاه و تجاری ساخته شده است. امکانات بسیار زیادی از جمله: رستوران، کافی شاپ، تاکسی سرویس، شهربازی، بولینگ، بیلیارد، هایپرمارکت، اینترنت، نمازخانه، اتاق نگهداری از خردسالان، آکواریوم، اسکیت، گیم‌نت، فوتبال‌دستی دارد. تقریبا هر چیزی که لازم داشته باشید را می‌توانید بدون خارج شدن از این مجتمع تهیه کرده و با خود ببرید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، بلوار شهید ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار, مرکز خرید صدف

 بازار ابریشم

بازار ابریشم

بازار ابریشم چابهار، از جمله بازارهایی است که به جرات می‌توان گفت هر چیزی که حتی برای ثانیه ای به ذهنتان خطور کند در این محل می‌توانید پیدا کنید. از لوازم خانگی، پوشاک و لوازم آرایشی گرفته تا کالای روزانه مصرفی، صوتی تصویری، بدلیجات و …

اگر به فکر خرید پتوی جدید برای اتاق خوابتان هستید و یا قصد تغییر ظروف و لوازم خانه را دارید، حتما به بازار ابریشم سری بزنید و بهترین کیفیت‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

آدرس : سیستان و بلوچستان، چابهار، بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، ۱۰ کیلومتر بیرون شهر، بازار ابریشم

بازار پردیس

بازار پردیس

یکی از مراکز مدرن و معروف شهر چابهار، بازار پردیس چابهار است که انواع خوردنی‌ها، پوشیدنی‌ها، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و … را می‌توان از برندهای شناخته شده تهیه کرد. بازار پردیس در کنار دیگر مراکز خرید پاساژ قرار دارد و از امکانات خوب این  بازار می‌توان به پارکینگ بزرگ آن نیز اشاره کرد.

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، ۱۰ کیلومتر بیرون شهر، بازار پردیس

مجتمع تجاری تیس

مجتمع تجاری تیس

مجتمع تجاری تیس؛ شناخته شده به عنوان بازار تیس، امروزه یکی از پررونق‌ترین بخش‌های چابهار به لحاظ تنوع در اجناس پوشاک، کیف وکفش و … محسوب می‌شود.

از آنجایی که در طبقه دوم مجتمع تجاری تیس، تجار چینی مشغول به کار هستند، این مجتمع به مرکز اجناس چینی شهرت دارد. اگر برای خرید به دنبال مارک و برند محصولات نیستید به راحتی می‌توانید کالاهای بسیار زیادی را از جمله: ادکلن و عطر،  لوازم خواب، سیسمونی نوزاد، پوشاک مردانه، پوشاک زنانه، بچه‌گانه و لوازم آرایشی و بهداشتی را با قیمت‌های بسیار ارزان و مناسب از این محل تهیه کنید.

ناگفته نماند که مجتمع تیس در زمینه لاستیک خودرو نیز فعالیت دارد. از دیگر امکانات بازار تیس می‌توان به کافه رستوران، فست فود، عابربانک، اطلاعات، تاکسی سرویس، سیستم سرمایشی و گرمایشی و پارکینگ خودروهای سواری اشاره کرد.

آدرس مجتمع تجاری تیس چابهار: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، منطقه آزاد چابهار

مرکز خرید صالحیار     

مرکز خرید صالحیار     

مجتمع تجاری صالحیار به عنوان دومین مجتمع پرطرفدار و باکیفیت چابهار بعد از صدف، مکان مناسبی برای خرید کالاهای خارجی، شکلات، چای و به خصوص لوازم آرایشی و عطر از برندهای خاص با قیمت ایده‌آل می‌باشد.

آدرس : چابهار، روبروی مرکز خرید فردوس           

دکه بازار چابهار

دکه بازار چابهار

دکه بازر یا همان بازار فجر، یکی از بازارهای سنتی و معروف چابهار است که خیابان‌های گوشه کنار آن از یک سو پر از دکه‌های فروشندگان چندین ساله بازار و از سوی دیگر زنان و مردان دست‌فروش است. در گذشته این بازار به شکل اتاقک و دکه‌های چوبی بوده، و از همان جا به بازار دکه چوبی‌ها باقی مانده است.

در این بازار محلی انواع صنایع‌دستی و محلی سیستان از جمله حنا، حصیر، پارچه‌های رنگی، رزی‌دوزی و زیورآلات و همچنین داروهای گیاهی وجود دارد. در این بازار حنا بسیار پرفروش است، و زنان بلوچی در قسمتی از این بازار قدیمی، بر روی دستان مسافران و بازدیدکنندگان خانم، نقش و نگارهای زیبای هند بلوچستان را حک می‌کنند.

آدرس: چابهار، خیابان فردوسی،  بعد از پاساژ دوستخواه، روبروی بازار بلوک‌ها (بازار سنتی)

 در این مقاله با موقعیت جغرافیایی، نوع داد و ستد، تنوع محصولات، انواع مجتمع‌های تجاری و بازارهای سنتی چابهار، یکی از شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان آشنا شدیم. اما سوالی که ممکن است پس از اتمام این مطالب ذهنمان را درگیر خود کند، چگونگی دسترسی به این مجتمع و بازارها است؟ در صورتی که علاوه بر نبود وقت کافی در طول سال، امروزه همه ما در حال دست و پنچه نرم کردن با ویروس کرونا هستیم. بنابراین سفر کردن در این شرایط نه امکان‌پذیر است و نه عقلانی.

در این راستا فروشگاه اینترنتی پاساژ؛ همچون یک مجتمع تجاری، بستری از خرید و فروش وسیع آنلاین با فروشگاه­های مختلف از سراسر کشور را در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است. از این طریق فروشندگان به راحتی می‌توانند به طیف گسترده‌ای از مشتریان، کالا و خدمات فروشگاهی ارائه نمایند.

 از طرف دیگر حضور راحت و سریع در بازار اینترنتی، تنوع و گستردگی زیاد فروشگاه‌ها و کالاها در شاخه‌های مختلف، دستیابی به اطلاعات در مورد محصولات، انتخاب و مقایسه در طیف وسیع‌تری از فروشگاه‌ها و کالاها و خرید امن و آسان از جمله مزیت‌های پاساژ برای خریداران نیز به شمار می‌رود.

خبر خوب برای خریداران این است که در حال حاضر پاساژ، میزبان تعداد زیادی از فروشگاه‌‌های آنلاین استان سیستان و بلوچستان می‌باشد. خریداران از سراسر کشور، می‌توانند به بیش از 300،000 محصول در 241 دسته‌بندی مختلف دسترسی داشته، محصول خود را انتخاب کنند، با فروشندگان چانه بزنند و در نهایت خرید خود را با خیال راحت انجام دهند. پیشنهاد می‌کنیم حس خوب خرید آنلاین و البته امن را با فروشگاه اینترنتی پاساژ تجربه نمایید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *