23 آوریل, 2024
مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی

مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

واضح است که با شروع دهه سوم زندگی، مراقبت از پوست اهمیت بیشتری پیدا میکند. معمولاً در این دهه با تغییراتی مواجه میشوید که تا به حال تجربه نکرده اید. از تغییرات هورمونی گرفته تا مشاهده برخی علائم افزایش سن مانند چین و چروک یا کمتر شدن شادابی پوست. اما نگران نباشید. با چند راهکار ساده  میتوانید مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی را انجام دهید و پوست با طراوت و شاداب داشته باشید.

با توجه به سوالات بسیاری که در زمینه مراقبت از پوست پس از سی سالگی وجود دارد، تصمیم گرفتیم یک پست از مجله اینترنتی پاساژ را به این موضوع اختصاص بدهیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

پاکسازی پوست

مراقبت از پوست با تمیزی آن رابطه مستقیم دارد. هر روز صبح پوستتان را بشویید تا تمیز شود و  هر شب پیش از رفتن به رختخواب کاملاً از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید. این موارد باعث می‌‌شود تا روند بازسازی پوست تسریع شود.

پاکسازی پوست

رفع آلودگی‌ها از روی پوست به آن امکان تنفس می‌دهد تا شاداب و جوان بماند. برای ان کار میتوانید از شوینده های مناسب نوع پوست خودتان استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز از متخصص پوست مشاوره بگیرید تا پاک‌کننده‌های مناسب را به شما معرفی کند.

لایه برداری پوست

لایه برداری باعث از بین رفتن سلول های مرده و  جوان شدن پوست می‌شود و بهتر است هنگام شب انجام شود. محصولا مختلفی برای لایه برداری از پوست در بازار وجود دارد. لازم است برای انتخاب لایه بردار اول نوع و جنس پوست خود را بشناسید و سپس متناسب با نیاز پوست خود، لایه بردار تهیه کنید.

 لایه برداری در شب باعث می‌شود که پوست مرده از سطح صورت شما برداشته شود تا عمل بازسازی سلول های پوست هنگام استراحت در شب به خوبی انجام شود. اگر پوست چرب یا جوشدار دارید، عمل پاکسازی را دو بار در هفته انجام دهید، در غیر این صورت یک بار در هفته کافیست.

آبرسانی پوست

پس از سی سالگی یکی از رایج ترین تغییراتِ هورمونی، کمتر شدن ترشح چربی است. به همین دلیل پوست در معرض خشکی قرار میگیرد. از این رو آبرسانی به موقع و کافی میتواند یکی از مهمترین اقدامات مراقبتی شما پس از سی سالگی باشد.

آبرسانی پوست

برای مراقبت از پوست در برابر خشکی، میتوانید از شامپوهای حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین بعد از حمام با کرم‌ مرطوب کننده از پوست بدن خود محافظت نمایید. علاوه بر این به یاد داشته باشید که بیشتر از 5 دقیقه دوش آب گرم نگیرید چراکه آب داغ یا آب خیلی گرم، چربی طبیعی روی پوست شما را از بین می‌برد.

ضدآفتاب مناسب پوست

از جمله توصیه های بسیار مهمی که به سن خاصی محدود نمیشود و برای همه سنین است، استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب است. البته این موضوع پس از 30 سالگی اهمیت ویژه تری پیدا میکند. فراموش نکنید که اشعه UVA اثرات مضر طولانی‌مدتی دارد میتواند منجر به افزایش چروک و پیری زودرس پوست شود.

برای مراقبت از پوست مهم نیست در چه فصل یا آب و هوایی هستید: آفتابی، ابری، بارانی و یا برفی، بلکه باید همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید.

مرطوب‌کننده‌های مناسب پوست

مراقبت از پوست با استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی را فراموش نکنید. برای این کار در طول روز به طور مرتب از کرم مرطوب کننده دست و صورت استفاده کنید. همچنین پس از استحمام، با استفاده از کرم مرطوب کننده بدن یا لوسیون آب مورد نیاز پوست خود را تامین کنید.

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم‌ها

مراقبت از پوست اطراف چشم، موضوع بسیار مهمی است که باید از سن 30 سالگی به بعد به طور خاص به آن توجه کنید. پوست دور چشم بسیار حساس و آسیب پذیر است، لذا لز مراقبت پوست دور چشم غافل نشوید.

از پاک‌کننده‌های آرایش مخصوص دور چشم استفاده کنید و  بعد از آن یک کرم مخصوص دور چشم را روی پوست اطراف چشم بمالید. به طور کلی مراقبت از چشم را در برنامه روتین خود قرار دهید.

نوشیدن آب

شاید باورش برایتان کمی سخت باشد اما نوشیدن آب به طور منظم در طول روز، میتواند رطوبت مورد نیاز پوست و سایر ارگان های داخلی شما را تامین کند.

نوشیدن آب

اگر نوشیدن مدام آب برای شما سخت است، میتوانید با کمی لیمو، آب را مزه دار کنید. علاوه بر نوشیدن آب، استفاده از مواد غذایی با فیبر بالا، به سیستم گوارش شما کمک میکند تا آب کمتری از دست بدهید.

ورزش و پرهیز استرس

روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا ورزش کنید و  استرس را  کاهش دهید. استرس موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن و کاهش بازسازی سلول‌های بدن می‌شود.

فعالیت‌های بدنی نه تنها به مراقبت پوست کمک می‌‌کند بلکه فعالیت‌های سلول‌های خون را نیز افزایش می‌دهد و اکسیژن‌رسانی را بهبود می‌‌بخشد.  

ورزش موجب بالا رفتن ضربان قلب و ترشح هورمون‌های مفیدی می‌شود که استرس را کم می‌کند و در نتیجه روند جوانسازی پوست افزایش می‌یابد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *