28 مارس, 2024
طراحی دکوراسیون به سبک اسپانیایی

طراحی دکوراسیون به سبک اسپانیایی

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که آداب و رسوم و سبک منحصر به فرد خودش را دارد. مهمترین ویژگی مردم این کشور، شادی بسیار زیاد است. در حقیقت شادی به بخشی از فرهنگ مردم اسپانیا تبدیل شده است. به طوریکه رد پای این شادی را در طراحی دکوراسیون به سبک اسپانیایی و رنگ های شاد آن میتوان دید.

سبک دکوراسیون اسپانیایی از جمله سبک های خاص در طراحی دکوراسیون داخلی است که محبوبیت زیادی در بین مردم دنیا دارد. شاید برای شما هم جالب باشد با این سبک دکوراسیون آشنا شوید و تغییراتی در چیدمان خانه خود ایجاد کنید. پس تا پایان این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

ویژگی های طراحی دکوراسیون به سبک اسپانیایی

اصلی ترین و بارزترین ویژگی سبک دکوراسیون اسپانیایی که در نگاه اول توجه شما را به خودش جلب میکند، استفاده از رنگ های تند در این سبک چیدمان است. پس اگر طرفدار استفاده از رنگ های شاد در دکور خانه خود هستید، بدون شک با سبک اسپانیایی ارتباط خوبی برقرار میکنید!

وقتی با دقت بیشتری به اکسسوری ها و چیدمان این سبک نگاه کنید، ترکیبی جذاب از سبک های قدیمی و جدید را در کنار هم میبینید. این ترکیب نوستالژیک، الهام بخش بی نظیری از گذشته های خاطره انگیز برای طراحان داخلی و صاحبان خانه است.

دکوراسیون اسپانیایی

در چیدمان به سبک اسپانیایی از آیتم های مختلفی برای زیباسازی میتوان استفاده کرد؛ از موزائیک های زیبا، روشن و دارای کنتراست گرفته تا چوب های تیره و رنگ های خاکی برای کف و طراحی دیوارهایی با یک پالت رنگی جسورانه و منحصر به فرد همگی کاملا امکان پذیر خواهد بود.

ترکیب عناصر در دکوراسیون اسپانیایی

یکی از ویژگی های مهم در طراحی دکوراسیون اسپانیایی ترکیب حیرت انگیز رنگ ها، سبک ها و بافت های مختلفی است که همگی در کنار هم بسیار تاثیرگذار هستند.

به عنوان مثال کنار هم قرار گرفتن مبلمان چوبی روستیک با عناصر دکوراتیو مدرن و یک شال در اتاق نشیمن که میتواند به طرز هنرمندانه ای در کنتراست رنگ باشند. 

در این سبک هرگز از ترکیب و هماهنگ کردن پارچه ها، رنگ ها و جنس های مختلف نهراسید و از این تکنیک های زیبا و جذاب برای ایجاد دکوراسیون اسپانیایی در خانه خود استفاده نمائید.

دکوراسیون خانه اسپانیایی

نکته قابل توجه بعدی استفاده از ظروف و اکسسوری های مسی در خانه های اسپانیایی است، به خصوص ظروف مسی مربوط به آشپزی. طراحان دکوراسیون اسپانیایی به این نتیجه رسیده اند که ترکیب مس با دیگر عناصر، میتواند خالق جلوه ای خاص در فضا باشد.

استفاده از کاشی در سبک اسپانیایی

یک باور نادرست در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی این است که کاشی لزوما برای طراحی سرویس بهداشتی و حمام استفاده میشود. اما طراحان دکوراسیون سبک اسپانیایی این باور را شکسته اند و از کاشی در بخش های مختلف خانه حتی نشیمن و پذیرایی استفاده میشود.

استفاده از کاشی در دکوراسیون اسپانیایی

شاید برایتان جالب باشد که در یکی از جزایر لاکچری اسپانیا با نام لانزاروته، کفپوش اتاق ها، شومینه سالن پذیرایی و بخش هایی از دیوارها یا کاشی و موزائیک های ریز و درشت زیبا تزئین میشوند. در یک کلام خلاقیت با کاشی در خانه های اسپانیایی بی حد و مرز است!

المان های چوبی تیره در سبک اسپانیایی

یکی دیگر از ویژگی های بارز سبک اسپانیایی، استفاده فراوان از چوب با رنگ تیره به ویژه چوب درخت گردو است. استفاده از تیرهای چوبی برجسته در سقف، میز غذاخوری، کابینت های آشپزخانه و سایر قسمت های خانه برای مردم اسپانیا بسیار خوشایند است.

المان های چوبی در دکوراسیون اسپانیایی

پوشش کف خانه با لمینت یا پارکت، طاقچه های چوبی، لوازم جانبی چوبی برای ایجاد نمای روستیک و قاب عکس های زیبا با فریم چوبی رنگی روش های موثری برای زیباتر کردن فضا و استفاده از چوب تیره در خانه هستند.

استفاده از ظروف سفالی در طراحی دکوراسیون

ظروف سفالی و سرامیکی یکی دیگر از لوازمی است که اسپانیایی ها به آن علاقه خاص دارند. ردپای این علاقه را در استفاده از قطعات و ظروف سفالی در دکوراسیون به سبک اسپانیایی میتوان دید.

سفال در دکوراسیون اسپانیایی

طراحی خانه با ظروف سفالی زیبا و خاص، ساده ترین و موثرترین روش پیاده سازی سبک اسپانیایی است. از کاسه های سالاد سرامیکی لعاب دار و بشقاب های آشپزخانه گرفته تا گلدان های سفالی کوچک و بزرگ، همه در زیباتر و روشن‌تر نشان دادن فضای خانه و ایجاد سبک متفاوت و جذاب اسپانیایی موثر هستند.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون اسپانیایی

شاید مهمترین بخش یک طراحی دکوراسیون داخلی را بتوان نورپردازی آن دانست. بدون شک نورپردازی نقش بسیار مهمی در زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون یک خانه دارد. نورپردازی را میتوان با ابزارهای مختلفی در خانه ایجاد کرد.

نورپردازی در دکوراسیون به سبک اسپانیایی

استفاده از فانوس، دیوارکوب، آباژور و شمعدان های فرفوژه یا برنجی میتواند دکوراسیون خانه شما را به سبک جذاب و پرنور اسپانیایی نزدیکتر کند. اکثر لوازم نورپردازی و لوسترها در این سبک، فلزی هستند. لوسترهای رنگی، از جمله لوازم نورپردازی است که در اغلب چیدمان های اسپانیایی دیده میشود. به طوریکه لوستر رنگی را میتوان امضای سبک اسپانیایی دانست!

اکسسوری ها در سبک اسپانیایی

اکسسوری این روزها جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. چیدمان به سبک اسپانیایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکسسوری هایی که در سبک اسپانیایی دیده میشود خاص و منحصر به فرد هستند.

اکسسوری در دکوراسیون به سبک اسپانیایی

استفاده از کوسن، شال مبل، گلدان، مجسمه های چوبی و یا قاب های ساخته شده از ترکیب چوب و عاج فیل از جمله اکسسوری هایی هستند که سبک اسپانیایی را از سایر سبک ها متمایز میکنند.

سخن پایانی

سبک اسپانیایی یک سبک خاص و جذاب اروپایی است که نه تنها در اروپا بلکه در بین کل مردم دنیا جایگاه ویژه ای دارد. همانطور که اشاره کردیم بارزترین ویژگی آن که در نگاه اول خودنمایی میکند؛ استفاده از تنوع رنگی بسیار بالا است. بنابراین اگر به چیدمان هایی با رنگ های متنوع و شاد به ویژه رنگ های گرم علاقه دارید، سبک اسپانیایی با آن ترکیب رنگ ها و کنتراست های رنگی میتواند برای شما جذاب و دلنشین باشد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *