20 آوریل, 2024
روتین مراقبت از پوست

چگونه روتین مراقبت از پوست داشته باشیم؟

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

برای داشتن پوست سالم و شاداب، باید روزانه و به طور مرتب به پوست خود رسیدگی کنید. روتین مراقبت از پوست، روشی است که با چند گام ساده میتوانید نیازهای پوست خود را برطرف کنید و پوست سالم، جوان و شادابی داشته باشید و از همه مهمتر جوان تر از سن خود به نظر برسید!

در این پست از مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم نیازمندی های روزانه انواع پوست به همراه نکات مراقبت از پوست را به شما آموزش دهیم. خواندن این پست را از دست ندهید.

روتین مراقبت از پوست من چیست؟

روش ها و راهکارهای زیادی وجود دارد که میتواند به شما کمک کند که چگونه باید از پوست خود مراقبت کنید و روتین پوستی خود را داشته باشید.

اما در اولین گام باید پوست خود را بشناسید و نیازهای آن را بدانید.

اگر در تعیین نوع پوست خود دچار سردرگمی و ابهام هستید، در ادامه روش ساده ای را برای تشخیص نوع پوست برای شما آماده کرده ایم که با کمک آن میتوانید تشخیص دهید چه نوع پوستی دارید.

روتین مناسب پوست من

پوست طبیعی یا نرمال

این نوع پوست نه خیلی چرب است و نه خیلی خشک. بیش از اندازه حساس نیست و به سرعت نسبت به تغییر کرم یا تغییرات آب و هوایی، واکنش نشان نمیدهد. در یک کلام، همه چیز در پوست طبیعی، متعادل است.

پوست چرب

اگر روی بینی، گونه و پیشانی شما معمولاً چرب میشود و براق است، شما پوست چربی دارید. پوست چرب معمولاً دارای غدد چربی گسترده و بزرگ بوده و به همین دلیل چربی اضافه تولید میکند. پوست چرب اغلب دارای منافذ باز است و مستعد جوش و آکنه میباشد.

پوست خشک

اگر بعد از شستشوی پوست، دچار کشیدگی و خارش میشوید، باید بگویم شما پوست خشکی دارید. این نوع پوست معمولاً حساس و به دلیل خشکی، مستعد پیری زودرس است.

از آنجاییکه پوست نه تنها در طول روز بلکه در طول شب نیز نیاز به مراقبت دارد، در ادامه نیازمندی ها و اصول مراقبت از پوست برای انواع مختلف پوست را هم برای روز و هم برای شب به شما آموزش میدهیم.

روتین روزانه مراقبت از پوست طبیعی و نرمال

در ادامه به بررسی نکاتی برای داشتن روتین روزانه مخصوص پوست طبیعی و نرمال می پردازیم

روتین صبح مخصوص پوست طبیعی و نرمال

ابتدا باید پوست خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم پاک کنید. مزیت پاک کننده ملایم اسن است که پوست شما را خشک نمیکند و باعث میشود کلیه چربی ها و آلودگی های روی پوست به خوبی پاکسازی شوند.

پس از پاک کردن پوست، استفاده از تونرهای طبیعی و بدون الکل را فراموش نکنید. تونرها مواد آرایشی و ذرات ریزی که داخل منافذ جمع میشوند و مانع تنفس پوست میشوند را پاکسازی میکند. گلاب و هر ماده آبرسان دیگری مانند هیالورونیک اسید برای این منظور مناسب هستند.

استفاده از مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن در طول روز لازم است. به یاد داشته باشید که کرم مرطوب کننده لزوما برای محافظ از پوست صورت نیست و دست ها نیز به مرط.ب کننده نیاز دارند.

استفاده از کرم ضد آفتاب با spf 30 را به عنوان یک لایه محافظ برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب، از یاد نبرید. ضد آفتاب میتواند به خوبی از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB مراقبت کند.

روتین شب مخصوص پوست طبیعی و نرمال

قبل از خواب لازم است پوست خود را بشویید تا هیچ گونه آلودگی روی پوست باقی نماند. در طول شب بهترین زمان برای نفس کشیدن پوست است.

استفاده از مرطوب کننده برای شب نیز توصیه میشود تا در طول شب، رطوبت مورد نیاز پوست شما تامین شود.

اگر تیرگی دورچشم، چروک اطراف چشم یا پف زیر چشم دارید، حتما قبل از خواب از کرم دور چشم استفاده کنید.

روتین روزانه مراقبت از پوست خشک

در ادامه به بررسی نکاتی برای داشتن روتین روزانه مخصوص پوست چرب می پردازیم

روتین صبح مناسب پوست خشک

اولین اقدام برای هر نوع پوست، پاک کردن و تمیز کردن آن در اول صبح است. اما اگر پوست شما خشک است به یاد داشته باشید که حتما یک پاک کننده ملایم حاوی مواد مرطوب کننده تهیه کنید تا پوست شما خشک تر نشود.

یک تونر ملایم حا.ی عصاره خیار و آلوئه ورا بهترین انتخاب برای پوست خشک است که در ضمن پاک کردن آلودگی ها، رطوبت پوست را نیز حفظ کند.

روتین مناسب پوست خشک

یک مرطوب کننده قوی و ترجیحاً حاوی کلاژن مناسب پوست خشک تهیه کنید و در طوب روز به طور مرتب آن را تمدید نمائید.

به یاد داشته باشید که استفاده از ضد آفتاب به ویژه برای زمان هایی که قصد بیرون رفتن از منزل را داشته بشید، بسیار لازم و ضروری است. پوست خشک در مقابل اشعه آفتاب به سرعت رطوبت خود را از دست میدهد و از سایر پوست ها آسیب پذیرتر است. پس ضد آفتاب مناسب پوست خشک با spf 30 برای پوست شما لازم است.

روتین شب مناسب پوست خشک

از همان پاک کننده ای که صبح استفاده کردید، مجددا برای تمیز کردن پوست قبل از خواب استفاده کنید.

استفاده از کرم شب کمک میکند تا پوست شما برای مدت طولانی جوان و سالم بماند. فراموش نکنید که پوست شما مستعد ایجاد چین و چروک است پس استفاده از کرم های مرطوب کننده قوی را در طول شبانه روز فراموش نکنید. کرمهای حاوی روغن گل پامچال، روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا هستند رطوبت طبیعی برای پوست ایجاد میکنند.

اگر یک توصیه مهم برای افرادی که دارای پوست خشک هستند وجود داشته باشد، آن هم استفاده از کرم دور چشم در طوب شب است. پوست اطراف چشم بسیار حساس است، برای جلوگیری از چروک اطراف چشم، از سن 25 سال، استفاده از کرم دور چشم را آغاز کنید.

روتین روزانه مراقبت از پوست چرب

در ادامه به بررسی نکاتی برای داشتن روتین روزانه مخصوص پوست چرب می پردازیم

روتین صبح برای پوست چرب

اگر پوست شما چرب است، باید از یک شوینده مناسب یا فوم برای شستن پوست خود استفاده کنید به طوری که پوست شما را خیلی خشک نکند و در عین حال چربی اضافی روی پوست را از بین ببرد.

یک اسکراب ملایم برای پوست تاثیر خیلی خوبی در تمیز شدن منافذ پوستی و کوچک شدن آنها خواهد داشت. پوست چرب مستعد ایجاد جوش های سرسفید و سرسیاه هست و اسکراب، تاثیر خیلی خوبی در جلوگیری از ایجاد این نوع جوش ها دارد. البته استفاده از اسکراب به صورت روزانه توصیه نمیشود و هفته ای دوبار میتواند مناسب باشد.

استفاده از تونر بدون الکل، بهترین انتخاب برای پوست چرب هستند. این نوع تونرها قابض بوده و بدون آسیب رساندن و خشک شدن پوست باعث پاکسازی منافذ پوست چرب خواهند شد.

مرطوب کردن پوست های چرب رو فراموش نکنید. زیرا کم شدن آب و رطوبت در پوست مهم ترین دلیل ترشح بیش از حد چربی در پوست بوده و وضعیت پوست رو بدتر میکنه. بنابراین یک مرطوب کننده بدون چربی یا ژل آبرسان باکیفیت رو تهیه کنید.

استفاده از ضدآفتاب بدون چربی و حاوی زینک رو هم نباید فراموش کنید.

روتین شب برای پوست چرب

همانطور که قبلا اشاره شد، شب ها نیز باید پوست خود را بشوئید و تمیز کنید.

از یک کرم شب که بر پایه آب ساخته شده استفاده کنید. بهتر است این کرم بدون چربی باشد. این کرم ها برای پوست های چرب ایده آل هست و احساس سبکی روی پوست داره.

استفاده از کرم دور چشم برای پوست های چرب نیز توصیه میشود. چراکه کرم دور چشم نه تنها میتواند تیرگی و پف چشم را از بین ببرد میتواند از افتادگی پوست اطراف چشم جلوگیری کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *