19 آوریل, 2024

رنگ سال 2021 توسط پنتون انتخاب شد

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

شرکت پنتون، رنگ سال 2021 را انتخاب کرد و بر خلاف سال‌های قبل به جای یک رنگ، بلکه دو رنگ زرد روشن و طوسی روشن را به عنوان رنگ سال معرفی کرده است.

به گفته پنتون رنگ زرد و طوسی “احساس تفکر عمیق‌تری را به همراه نوید خوش‌بینانه یک روز آفتابی” منتقل می‌کنند.

رنگ سال 2021

در سال ۱۹۶۳ یک شیمی‌دان به نام لورنس هربرت شرکت پنتون به معنای رنگ‌ها، را که شاخص‌ترین فعالیت این شرکت کدگذاری رنگ‌های مختلف است ثبت کرد. از بزرگترین دستاوردهای این شرکت، ساخت جدولی چون جدول مندلیف بود که با کدگذاری هر رنگ، احتمال خطا را به حداقل رسانیده است.

هدف از انتخاب رنگ هرساله، تنوع بخشیدن به سلیقه بصری و چهره محیط پیرامون انسان می‌باشد. و این رنگ ها با توجه به رویدادهایی که در سال بر روی زندگی جهانیان موثر بوده را انتخاب می‌کند، از طرفی محققان پنتون با معرفی رنگ سال بر اساس ترندهای فرهنگ جهانی، رنگی را که هم درک حال و هم آینده انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد تعیین می‌کنند.

انتخاب این رنگ‌ها قانون و قواعدی دارد و هدف اصلی پنتون، انتخاب رنگ متناسب با شرایط حاکم در جهان به دور از هرگونه انتخاب‌های سلیقه‌ای است. به طوری که حتی به هنگام انتخاب رنگ سال، تمام جلسات در سالن‌هایی با دیوارهایی کاملا سفید برای جلوگیری از هرگونه تصمیم اتفاقی و غیرمنتظره برگزار می‌شود.

پنتون امسال در انتخاب رنگ سال سعی کرده است تا حس قدرت، آینده‌نگری و نوید سال بهتر را منتقل کند.

تنالیته رنگ زرد و طوسی

مدیر اجرایی موسسه پنتون لئاتریس آیزمن، در مورد انتخاب رنگ زرد و طوسی گفت که ترکیب این دو رنگ حس همبستگی و پشتیبانی را منتقل می‌کند و نماد همبستگی افراد در طول شیوع ویروس کرونا است. او در ادامه گفت:

دو رنگ زرد و طوسی به عنوان دو عنصر کاملا متفاوت در کنار یکدیگر، نشانگر حس قدرت، ماندگاری و امیدبخشی هستند و این فقط در مورد یک رنگ یا یک شخص نیست بلکه در مورد چیزی بیشتر است.

شرکت پنتون اگرچه امسال دو رنگ را به عنوان ترند سال انتخاب کرده، اما رنگ‌های انتخابی را مستقل از هم اعلام کرده و دنیای مد و فشن، همچنین تولیدکننده‌ها و شرکت‌های متعددی که در آینده نزدیک از این دو رنگ در محصولاتشان بهره خواهند برد لزوما نباید هر دو رنگ را به کار ببرند.

رنگ زرد نشان‌گر درخشندگی، نشاط، نیروی خورشیدی، رنگ طوسی نشان‌گر حس استقامت و اعتماد و در ترکیب یکدیگر نشان‌دهنده تاب‌آوری و امید، مقاومت، امیدواری، واقع‌بینی و یک پیام مثبت با نگاهی به آینده منتقل می‌کنند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *