20 آوریل, 2024
راهنمای خرید مانتو

راهنمای خرید مانتو اداری

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

با توجه به حال و هوایی که در ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی برقرار است، معمولا خانم هایی که در این ادارات مشغول به کار هستند، به جای پوشیدن مانتوهای معمولی، باید از مانتوهای اداری برای حضور در چنین مکان هایی استفاده کنند. البته خوشبختانه برای خرید مانتو اداری نیز گزینه های زیادی پیش روی خود دارید و می توانید از میان آن ها، بهترین مدل ها را متناسب با اندام خود انتخاب کرده و همچنان از تیپ و استایل خود رضایت داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب مانتو اداری کدام اند؟

هدف از خریدن این گروه مانتوها، حضور پیدا کردن در ادارات، سازمان ها یا به هر شکلی محیط های رسمی است و درست از طراحی مانتوهای اداری، چنین چیزی را می خواهیم. بنابراین لازم است که در تمام موارد دارای چنین شاخصه هایی باشند. برای خرید مانتو اداری، بهتر است به این موارد دقت داشته باشید تا نتیجه چیزی که از مدل مانتو در آیینه اتاق پرو می بینید، رضایت بخش باشد:

مدل یقه مانتو

معمولا در مانتوهای اداری، با یقه های انگلیسی روبرو هستیم که وجاهت و حالت رسمی قابل توجهی به این مدل مانتوها می بخشند. اما با این همه شما می توانید مدل هایی با یقه گرد یا سایر مدل های مختلف، یقه ملوانی و … در میان انواع مدل مانتوهای اداری بیابید. بیشتر افرادی که برای خرید مانتوهای اداری به این مجموعه سر می زنند، به دنبال مدل هایی با یقه های رسمی و شکیل هستند و یقه های انگلیسی معمولا این انتظار را به خوبی برآورده می سازند.

مدل یقه و آستین مانتو اداری

قد مانتو

برای خرید مانتوی اداری، قطعا قد مانتو یکی از المان هایی است که باید حتما به آن دقت کافی داشته باشید. کوتاه بودن مانتوهای این گروه معمولا از سوی شرکت ها و ادارات پذیرفته نیست. در واقع اگر شما بتوانید مانتوی کوتاه یا به هر شکلی لوکس و مدل دار برای حضور در محیط کار خود انتخاب کنید، احتمالا نیازی نخواهد بود که مانتوی فرم خریداری کنید.

 

مدل آستین

مدل آستین نیز علاوه بر آن که راحتی شما در پوشیدن و استفاده از مانتو را تامین خواهد کرد، به عنوان یک شاخصه زیبایی و شیک بودن مطرح است. در صورتی که بخواهید مدل مانتوی شما جدیدتر و به روزتر به نظر برسد، مانتوهای اداری با آستین سه ربع را پیشنهاد می کنیم.

مدل یقه و آستین

تنگی یا گشادی مانتو

برای خرید یک مدل از این گروه، نمونه هایی با تنگی و گشادی متوسط، مناسب هستند. اگر چه ممکن است شما علاقه مند به تیپ های مانتوهای اندامی و چسبان باشید، اما زمانی که برای خرید یک مانتوی فرم اقدام می کنید، چنین مواردی را به خوبی به خاطر داشته باشید. در غیر این صورت متاسفانه احتمالا مجبور خواهید شد تا دوباره برای خرید مانتوی جدید مراجعت کرده و هزینه دوباره ای از این بابت بپردازید.

رنگ مانتو

کمتر زمانی ممکن است یک مانتوی اداری به رنگ قرمز یا زرد باشد. شما برای خرید این دست مانتوها، باید به سراغ مانتوهای خاکستری، سرمه ای یا مشکی بروید. البته اخیرا سازمان ها و شرکت ها، رنگ های دیگری را نیز برای خرید این سبک مانتوهای فرم، پیشنهاد می کنند و ممکن است بتوانید به سراغ رنگ هایی چون سبز تیره، زرشکی تیره و کدر و حتی صورتی چرک بروید.

رنگ مانتو اداری

جنس پارچه

انتظار داریم که جنس پارچه مانتوهای اداری، در قیاس با سایر مدل ها، ضخیم تر باشد. این مانتوها باید به شکلی رسمی روی تن قرار گرفته و پارچه های ضخیم تر و دارای آهار، چنین انتظاری را برآورده می سازند. حتما دقت داشته باشید که آیا پارچه مانتو کشی است یا به جهت عرضی کش نمی آید؛ احتمالا این موضوع برای شما دارای اهمیت خاصی باشد. همین طور میزان لطافت یا زبری پارچه، در انتخاب شما موثر خواهد بود. یکی دیگر از نکات مهمی که حتما باید پیش از انتخاب نهایی خود مورد توجه قرار دهید، میزان چروک پذیری مانتو است. قطعا پارچه هایی که به راحتی چروک می شوند، هر روز شما را وادار به اتو کردن مانتو می کنند. اگر به راستی حوصله این کار را دارید، انتخاب این نوع پارچه های چروک پذیر منعی ندارد. اما اگر زمان روزمره خود را برای اتوکاری مرتب مناسب نمی بینید، حتما پیش از خرید مانتو، به چروک پذیر نبودن پارچه دقت داشته باشید.

همین طور بخوانید: راهنمای خرید مانتو

قیمت مانتو اداری

قیمت مانتو اداری با توجه به جنس پارچه، مدل، برند تولیدی و حتی رنگ و طرح، تعیین خواهد شد. اگر مایل به خرید مانتو اداری ارزان قیمت هستید و در عین حال نسبت به زیبایی و وجاهت آن نیز حساسیت زیادی دارید؛ توصیه می کنیم که حتما در فروشگاه پاساژ، بهترین مدل های جدید را دنبال کرده و در میان آن ها نمونه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مدل های جدید مانتو اداری

ست مانتو شلوار اداری

یکی از گزینه های محبوب میان خانم هایی که قصد خرید از این گروه محصولات را دارند، مانتو شلوارهای اداری است. به این شکل شما می توانید یک ست اداری عالی برای خود ترتیب داده و از جلوه و ظاهر به مراتب شیک تری برخوردار باشید.

سوالات متداول

بهترین رنگ مانتوهای اداری کدامند؟

معمولا رنگ های طوسی، مشکی و سرمه ای پیشنهاد می شوند.

بهترین مدل یقه مانتو اداری کدام است؟

یقه انگلیسی، محبوب ترین مدل یقه در این گروه است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *