23 آوریل, 2024
گوشی تلفن همراه هوشمند

برترین گوشی‌های 2020 با بیشترین طول عمر باتری را بشناسید

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

سال 2020 از جمله سال‌های پر رونق به لحاظ معرفی محصولات‌های متنوع با قابلیت‌های ویژه و بروز بوده است. به نظر می‌رسد سازنده‌های گوشی هوشمند در سال 2020، بیشترین تمرکز را روی باتری و سرعت شارژر گذاشته و ما بالاخره شاهد برترین گوشی‌های 2020 با بیشترین طول عمر باتری هستیم.

شرکت‌های سازنده‌ گوشی هوشمند در پی تلاش‌های متعدد همه ساله ویژگی‌های جدیدی از جمله، افزایش قدرت سخت‌افزاری، بالا بردن کیفیت دوربین و  … را به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کنند و با بهبودی‌هایی راهی بازار کردند. اما در بین همه‌ این موارد، هنوز یک بخش باقی مانده که به نسبت قبل شاید روی کاغذ پیشرفت داشته اما در عمل اصلا مطابق انتظار کاربران ظاهر نشده که آن هم نگه‌داری شارژ و سرعت گوشی‌های هوشمند است که از دغدغه‌های مهم کاربران محسوب می‌شود. 

قراردادن یک باتری پرظرفیت درون گوشی‌‌ها هم هزینه های زیادی دارد و هم مشکلات را بیشتر می‌کند. در نتیجه شرکت‌ها باتری‌های پرظرفیت را با شارژرهای معمولی درون گوشی‌های میان‌رده قرار داده و از طرفی سرعت شارژر پرچم‌دارها را به شکل چشم‌گیری افزایش دادند تا حداقل کاربر بتواند گوشی را با سرعت بیشتری شارژ کند و همین باعث می‌شود ضعف گوشی در نگه‌داری شارژ هم کمتر به چشم آید.

به نظر می‌رسد دیگر دوران دغدغه‌ باتری و سرعت کم به پایان رسیده و سازنده‌های گوشی بالاخره دغدغه اصلی کاربران را متوجه شده و سعی در جبران آن در کوتاه‌ترین زمان را دارند.

مقاله آماده شده را مطالعه فرمائید و با برترین گوشی های 2020 با بیشترین طول عمر باتری آشنا شوید.

برترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۰ به لحاظ طول عمر باتری

برای کاربران گوشی هوشمند، در اختیار داشتن یک گوشی با باتری بادوام از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ با برترین گوشی‌های ۲۰۲۰ که از لحاظ طول عمر باتری گزینه ایده‌آلی برای خرید به حساب می‌آیند آشنا شده و به هنگام خریداری با شناخت کافی دست به انتخاب بزنید.

ردیف رتبه 1 رتبه 2 رتبه 3 رتبه 4 رتبه 5
برند شیائومی می ۱۰ پرو سامسونگ گلکسی S20 اولترا وان‌پلاس ۸ گلکسی S20 و S20 پلاس آیفون ۱۲ پرو مکس
عمر باتری باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری 3687 میلی‎امپر ساعتی

 

آیفون ۱۲ پرو مکس؛ رتبه‌ پنجم بهترین گوشی‌۲۰۲۰ به لحاظ طول عمر باتری 

آیفون ۱۲ پرو مکس دوام باتری در وب‌گردی دوام باتری در استریم ویدیو دوام باتری در انجام بازی
طول عمر ۱۴ ساعت و ۶ دقیقه ۸ ساعت و ۳۷ دقیقه 3 ساعت و 20 دقیقه

آیفون ۱۲ پرو مکس، به لحاظ ظرفیت باتری از آیفون 11 پرو مکس ضعیف‌تر است، اما با داشتن پردازنده‌ ۵ نانومتری و کم‌مصرف  A14، تست باتری را با عملکردی مشابه حتی بهتر نسبت به سال گذشته اپل به پایان رساند.

 آیفون ۱۲ پرو مکس تنها برای انجام بازی‌های سنگین مناست نیست، در غیر این صورت، در وب‌گردی، گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی و حتی استریم ویدیو توانایی بالایی نشان می‌دهد. عملکرد فوق‌العاده‌‌ای در نگه‌داری شارژ دارد، و وجود سیستم عامل iOS 14 در این فرآیند بی‌تاثیر نبوده است.

بهتر بود شرکت‌های سازنده، بازی‌ها را متناسب با چیپ جدید اپل بهینه کنند، همچنین مشخص نیست که آیا این مشکل با بروزرسانی نرم افزار حل خواهد شد یا نه. کاربرانی که علاقه‌ای به انجام بازی‌های سنگین ندارند آیفون ۱۲ پرو مکس گزینه مناسبی می‌تواند برای آنها باشد.

 

گلکسی S20 و S20 پلاس (مدل اگزینوس)؛ رتبه‌ چهارم بهترین گوشی‌۲۰۲۰ به لحاظ طول عمر باتری

گلکسی S20 و S20 پلاس دوام باتری در وب‌گردی دوام باتری در استریم ویدیو دوام باتری در انجام بازی
طول عمر ۱۲ ساعت و ۱۲ دقیقه ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه ۷ ساعت و ۴۳ دقیقه
۱۲ ساعت و ۴۰ دقیقه ۹ ساعت و ۵۳ دقیقه 8 ساعت و 26 دقیقه

از آنجایی که سری گلکسی S20در زمان نامناسب شیوع ویروس کرونا رونمایی و روانه‌ بازار شدند و سامسونگ آنچنان که باید نتوانست برنامه‌ریزی‌های خود را به درستی اجرا کند.

اما این دو گوشی S20 و S20 پلاس به لحاظ عمر باتری، دو پرچم‌دار بسیار خوبی هستند که در انجام بازی‌ها و به خصوص استریم ویدیو، جزء بهترین‌ها به حساب می‌آیند. هر چند قیمت بالای این محصول را هم نمی‌توان در عدم موفقیت آن بی‌تاثیر جلوه داد.

مسئله دیگر این است که این دو محصول از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند در صورتی که زمان ثبت امتیاز، رفرش‌ریت نمایشگر روی ۶۰ هرتز تنظیم شده بود، و این محصولات در لیست برترین‌ها قرار گرفته است، اما با تکرار آن روی رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، ممکن است نتیجه به دست آمده متغییر شده و به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کند.

 

وان‌پلاس ۸؛ رتبه‌ سوم بهترین گوشی‌۲۰۲۰ به لحاظ طول عمر باتری

وان‌پلاس 8 دوام باتری در وب‌گردی دوام باتری در استریم ویدیو دوام باتری در انجام بازی
طول عمر  ۹ ساعت و ۳۷ دقیقه  ۹ ساعت و ۳۷ دقیقه 10 ساعت و 16 دقیقه

وان‌پلاس ۸، به عنوان یک محصول مقرون به صرفه و با پرداخت مبلغی کمتر از ۱۰۰۰ دلار، در کنار عملکرد فوق‌العاده خوب سخت‌افزاری، از تست باتری سربلند بیرون آمده، و از بهترین گزینه‌‌ها برای کاربران خود محسوب می‌شود.

وان‌پلاس ۸ از پردازنده‌ قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ و باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، بهره میبرد و نسبت به سایر محصولات اندرویدی قیمت مناسب‌تری دارد و شرکت چینی هم به خوبی توانسته تعادل بی‌نظیری بین تمام فاکتورهای آن، ایجاد کند.

به طور کلی وان‌پلاس ۸، علاوه‌بر عملکرد موفقیت‌آمیز باتری، گزینه مناسبی، هم برای طرفداران بازی سنگین و هم طرفداران کارهای روزمره و استریم ویدیو می‌تواند باشد.

 

گلکسی S20 اولترا  (مدل اگزینوس)؛ رتبه‌ دوم بهترین گوشی‌۲۰۲۰ به لحاظ طول عمر باتری

گلکسی S20 اولترا  دوام باتری در وب‌گردی دوام باتری در استریم ویدیو دوام باتری در انجام بازی
طول عمر ۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه 9 ساعت و 12 دقیقه

یکی از پرظرفیت‌ترین باتری‌ها با حجم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، گلکسی S20 اولترا در بین گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

این محصول در تمام بخش‌های تست باتری به خصوص در استریم ویدیو که معمولا گوشی‌های سامسونگ در این بخش فوق‌العاده هستند عملکرد خوبی داشته است.

هرچند این گوشی نیز به هنگام تست باتری و ثبت امتیاز، روی رفرش‌ریت ۶۰ هرتز تنظیم شده، در صورتی که اگر تنظمیات آن، روی رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز شود، دوام باتری به شدت کاهش پیدا می‌کند.

 

شیائومی می ۱۰ پرو؛ رتبه‌ نخست بهترین گوشی‌۲۰۲۰ به لحاظ طول عمر باتری

شیائومی می ۱۰ پرو دوام باتری در وب‌گردی دوام باتری در استریم ویدیو دوام باتری در انجام بازی
طول عمر ۱۴ ساعت و ۱۲ دقیقه ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه 10 ساعت

برترن پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ به لحاظ نگه‌داری شارژ و طول عمر باتری، نماینده‌ای از سوی شیائومی است که باتری بکار گرفته شده در آن بیشترین ظرفیت را در بین رقیبان خود ندارد، اما عملکرد آن در بخش‌های مختلف تست باتری فوق‌العاده است.

شیائومی طی سال‌های اخیر محصولات با کیفیت بسیار زیادی روانه‌ بازار کرده و هر چند همچنان کاربران آمریکایی امکان خریداری آن در کشور خود ندارند، اما کاربران دیگر نقاط جهان به آن‌ها دسترسی دارند.

و از دیگر دلایلی که موجبات چنین جایگاهی را برای شیائومی می ۱۰ پرو فراهم کرده، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پردازنده‌ بهینه‌ اسنپدراگون ۸۶۵ و البته عملکرد شدیدا بهینه‌ رابط کاربری MIUI  برای دستیابی آن محصول به چنین آمار و ارقامی است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *