28 مارس, 2024
بازارهای استان لرستان

معرفی بازارهای استان لرستان از سنتی تا مدرن

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

استان لرستان، یکی از زیباترین استان های واقع در غرب ایران است. طبیعت بسیار بکر و زیبا و جاذبه های تاریخی به جا مانده از عصر ساسانیان، جلوه های بی نظیر و منحصر به فردی را برای استان لرستان رقم زده است. وجود جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی در کنار آب وهوای بسیار مطبوع و پاک، لرستان را به مقصدی برای مسافران در فصل های مختلف سال تبدیل کرده است.

اما درکنار طبیعتگردی، آنچه یک سفر را بیش از هرچیز لذتبخش و به یاد ماندنی میکند، سر زدن به بازارهای آن شهر است.بدون شک بازدید از بازار های استان لرستان نیز خالی از لطف نیست. در این نوشته قصد داریم بازارهای استان لرستان را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به استان لرستان را دارید،تا پایان این نوشته با مجله گردشگری پاساژ همراه باشید.

بازارگردی و آشنایی با آداب و رسوم مردم شهر!

یکی از جالب ترین راه هایی که میتوانید با فرهنگ، سلیقه و آداب و رسوم مردم یک دیار آشنا شوید، بازدید از بازارهای محلی آن است. در بازارهای قدیمی یک شهر میتوانید انواع سوغاتی ها، لباس های محلی، خوراکی های سنتی، سبک زندگی و مهمتر از همه نحوه تعامل مردم شهر را باهم ببینید.

خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان یکی از مهمترین و پر رفت و آمدترین شهرهای استان لرستان است. اصلی ترین بازارهای استان لرستان نیز در شهر خرم آباد واقع شده است.

بازار سنتی استان لرستان در شهر خرم آباد

اگر تنها یکبار به استان لرستان سفر کرده باشید، وقتی صحبت از بازارها به میان بیاید، به ویژه بازارهای سنتی، اولین جایی که پیشنهاد میشود به آن سر بزنید، بازار سنتی خرم آباد است. یک بازار سرپوشیده به سبک بازارهای سنتی تهران، اصفهان و یزد.

بازدید از این بازار در واقع یک تیر با دو نشان است. چراکه علاوه بر خرید میتوانید از بازار با معماری خاص و منحر به فردش دیدن کنید. بازار سنتی خرم آباد یک اثر تاریخی بسیار ارزشمند و ماندگار به جای مانده از دوره ساسانیان است. جالب است بدانید که بازار سنتی در گذشته کاربری کاروانسرا داشته است و محلی برای استراحت سوارکاران و قاصدانی که پیام را از شهری به شهر دیگر میبردند محسوب میشده.

بازار سنتی خرم آباد.

در این بازار هرآنچه مد نظر داشته باشید پیدا میکنید، از سوغاتی و لباس های سنتی گرفته تا شیرینی و خوراکی های محلی استان لرستان.  بازار خرم آباد یکی از اصلی ترین بازارهای این شهر است و اهالی معمولاً کالاهای مورد نیاز خود را از این بازار خریداری می کنند.

مجتمع تجاری، گردشگری بعثت

اما از بازار سنتی که بگذریم، به بازارهای مدرن و امروزی استان لرستان میرسیم. اگر اهل خرید هستید و بازارگردی آن هم از نوع مدرن علاقه دارید، حتما سری به مجمتع گردشگری بعثت بزنید! این مجتمع تجاری نوساز و مدرن بزرگترین پاساژ شهر خرم شهر است که 130 واحد تجاری دارد و تقریبا در مرکز شهر قرار گرفته است.

تنوع فروشگاه‌های این مجتمع تجاری بسیار بالاست. از صنایع دستی و سنتی گرفته تا مغازه‌های طلا فروشی، پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی، همه چیز را می‌توانید در میان این مغازه‌ها بیابید. علاوه بر این یک شهربازی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع برای تفریح کودکان در این پاساژ مدرن ساخته شده است.

مجتمع تجاری بعثت

اگر در طول خرید و گردش خسته شدید و خواستید کمی استراحت کنید، میتوانید در کافی شاپ مجتمع بعثت خود را به نوشیدن یک نوشیدنی خنک یا گرم متناسب با فصل دعوت کنید. همچنین اگر در مناسبت های خاص به استان لرستان سفر کنید، میتوانید از نمایشگاهی به مساحت 1000 مترمربع با غرفه های اختصاصی در این پاساژ برپا میشود، دیدن نمائید.

باید بدانید که ۱۰ لاین گله برقی فعال و دو خط آسانسور مخصوص حمل مسافر و م حمل بار در این پاساژ قرار دارند. نمای داخلی و خارجی این پاساژ واقعا دیدنی است و جزء یکی از بهترین بازارهای لرستان به شمار می‌آید.

از نظر جای پارک نیز لازم به نگرانی نیست، این مجتمع گردشگری بزرگ، فضایی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع را برای پارکینگ اختصاصی در نظر گرفته است.

مجتمع تجاری کیو

اگر بخواهیم بازارگردی را در پاساژهای مدرن استان لرستان ادامه بدهیم، باید سری به مجتمع تجاری کیو بزنیم. این بازار در مهر ماه سال نود و هفت به بهره برداری رسید.

این مجتمع زیبا و تازه ساز دارای شش طبقه است و تنوع فروشگاه‌های زیادی دارد. می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایش، عطر و ادکلن و موبایل و لوازم جانبی گوشی و حتی صنایع دستی را در این پاساژ بیابید.

مجتمع تجاری کیو دارای دو پارکینگ اختصاصی است و نیاز نیست که نگران جای پارک خودروی خود باشید.

مجتمع تجاری کیو

مرکز خرید الماس شهر

مرکز خرید الماس شهر

اگر به خیابان کاشانی خرم آباد بروید، یکی از مدرن ترین، شیک ترین و البته بزرگترین بازارهای استان لرستان را خواهید دید.

این مرکز تجاری زیبا، الماس شهر نام دارد. تنوع محصولات موجود در مرکز خرید الماس شرق بسیار گسترده است. 

از پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی تا لوازم خانگی و الکترونیکی را می‌توانید در این پاساژ بیابید.

قیمت اجناس موجود در این فروشگاه نسبت به شهر‌های بزرگی مثل تهران بسیار مقرون به صرفه‌تر است و می‌توانید از اینجا برای دوستان خود سوغات لرستان را تهیه کنید.

پاساژ آرش خرم آباد

وقتی صحبت از خرید گوشی، لوازم جانبی موبایل و تعمیر آن به میان می آید، بدون شک همه آدرس پاساژ آرش را به شما میدهند. این پاساژ نیز همانند الماس شهر درون خیابان کاشانی واقع شده. اگر ساکن تهران هستید باید بدانید که پاساژ آرش تقریبا شبیه به پاساژ علائدین یا شعب مختلف بازار موبایل است.

اگر در حین سفر تلفن همراه شما آسیب دید و به دنبال یک تعمیرکار حرفه‌ای بودید، حتما باید به پاساژ آرش خرم آباد بیایید. همچنین در صورتی که قصد خرید تلفن همراه و یا لوازم جانبی با قیمت مناسب هستید نیز این پاساژ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پاساژ آرش خرم آباد

مجتمع تجاری کسری

پاساژ کسری را میتوان بورس خرید و فروش طلا و جواهرات دانست. پاساژی که خانم ها علاقه زیادی به ان دارند!!

این پاساژ در خیابان پاستور خرم آباد واقع شده و نمای بسیار لوکس و شیکی دارد. اگر عازم لرستان هستید و به طلا و جواهرات علاقه دارید، حتما سری به این پاساژ زیبا بزنید.

در این پاساژ میتوانید انواع طلا و جواهرات بسیار زیبا را با هر بودجه ای به راحتی تهیه نمائید. تنوع فروشگاه های این پاساژ آنقدر زیاد است که سلیقه افراد مختلف را پوشش میدهد. 

مجتمع تجاری کسری

پاساژ مهر

در مجاورت پل صفوی خرم آباد و در خیابان مجاهدین اسلام، پاساژی زیبایی با نام پاساژ مهر واقع شده است. این پاساژ را می‌توان یکی از پاساژ‌های محبوب خرم آباد دانست. چراکه علاوه بر تنوع محصولات داخل این مجتمع، قیمت های اجناس بسیار منصفانه است به طوری که اگر واقعا قصد خرید داشته باشید، دست خالی از این پاساژ بیرون نمی آیید.  

سخن پایانی

اگر به استان لرستان سفر کردید، در کنار گشت و گزار در طبیعت و آثار تاریخی این استان با صفا، حتما سری به بازارهای استان لرستان بزنید. در این بازارها علاوه بر اینکه با مردم بسیار مهمان نواز و خوش روی این استان تعامل میکنید، با سبک زندگی و آداب و رسوم آنها نیز آشنا میشوید و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری میکنید.

اما اگر به هر دلیل امکان سفر به استان لرستان را ندارید اما میخواهید کالایی از خطه همیشه سرسبز لرستان خریداری کنید، سری به فروشگاه  اینترنتی پاساژ بزنید. در این فروشگاه میتوانید از فروشندگان استان لرستان کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری نمائید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *