28 مارس, 2024
انواع شلوار جین

آشنایی با انواع شلوار جین زنانه

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

اگر نگاهی به تاریخ مد بیندازیم، می‌بینیم که پارچه جین تقریباً از نیمه دوم قرن 19 میلادی، پا به عرصه پوشاک گذاشت. پارچه‌ای که تا به امروز هیچ‌وقت از صحنه مد خارج نشده و همیشه در تمام فصول طرفدارهای بی‌شماری داشته و دارد.

در این مقاله نگاهی داریم به انواع شلوار جین و استایل‌های مختلف آن از گذشته تا به امروز. پس تا پایان این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

شلوار جین از گذشته تا امروز

اولین پوشاک تولید شده با جین، شلوارهایی از این جنس بودند که به خاطر مقاومت بالای جنس پارچه، به شلوار کار معروف شدند. بعدها شلوار جین به نمادی برای سرپیچی طبقه کاگر جامعه تبدیل شد. امروزه استفاده از جین به شکلی در بین فرهنگ‌ها و سنین مختلف جا افتاده که به جرات می‌توان گفت اکثر مردم دنیا در جین‌هایشان زندگی می‌کنند!!

هرچند شلوار جین در ابتدا به دلیل مقاوم بودن جنس پارچه، طرفداران بسیاری پیدا کرد و مشهور شد. اما طولی نکشید که طراحان لباس در سراسر دنیا شروع به ایده پردازی روی این پارچه کردند و مدل‌های خاصی از شلوار جین به بازار آمد.

شلوار جین مام استایل (Mom Style jeans)

شلوار جین مام استایل در دهه 80 قرن نوزدهم میلادی به عرصه مد و پوشاک معرفی شد. این نوع شلوار که در ابتدا نمادی از شلوارِ راحتی برای مادران بود، امروزه به استایلی برای جوانان و تینیجرها تبدیل شده است.

فاق شلوار جین مام استایل بلند است و کمر خانم ها را بسیار زیبا نشان می‌دهد. از طرفی این نوع شلوارها را معمولاً با تیشرت‌های کوتاه می‌پوشند تا قسمتی از کمر دیده شود. آبی روشن کلاسیک این مدل شلوار جین زنانه با تیشرت ساده تک رنگ ترکیب می‌شود و به این ترتیب یک تیپ خاص، زیبا و دخترانه شکل می‌گیرد.

اما این عضو خانواه جین نشان داده که پتانسیل هایی خیلی بالاتر از سِت شدن با تیشرت های ساده را دارد. کنار هم قرار گرفتن یک شلوار جین مام استایل و یک پیراهن نخی گل دار، میتواند بهترین ترکیب برای مهمانی در فصل تابستان باشد.

شلوار جین مام استایل

شلوار جین بوی فرند (Boyfriend Jeans)

شلوار جین بوی فرند

پیدایش شلوارهای بوی قرند به دهه 60 قرن بیستم میلادی و شخص مرلین مونر (بازیگر و خواننده مشهور قرن بیستم) برمیگردد که با پوشیدن شلواری با این سبک، تاثیر زیادی در مد شدن آن داشت.

شلوار بوی فرند، تلفیقی از مدل شلوار بَگی و راسته است که در ظاهر کمی بزرگتر از سایز واقعی شما به نظر می‌رسد.

پوشیدن شومیز گلدار، پیراهن چهارخانه، پلیور فیت و یا کت جین کوتاه در کنار شلوار جین بوی فرند، بهترین استایل را برای شما به وجود می آورد.

اما برای مناسب ترین کفشی که میتواند این استایل را جذاب تر وو البته کامل کند، باید از میان بوت ساقدار، کفش پاشه بلند و اسنیکرها انتخاب شود.

شلوار جین گرل فرند (Girlfriend Jeans)

مدل جین گرل فرند، از حالت اسپرت کمی فاصله گرفته و فرم زنانه‌تری به خود گرفت.

این مدل فاق بلندتری دارد و در قسمت پاها راسته تر است. از این بابت اگر مدل بوی فرند برای شما کمی گشاد به نظر می‌رسد، مدل گرل فرند می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

در سبک شلوار گرل فرند، قسمت کمر تنگ تر و قسمت پاها کمی گشاد می‌شوند و شما را کمی قدبلندتر از حالت واقعی نشان می‌دهند.

شلوار جین گرل فرند در کنار تیشرت سفید یا تک رنگ، کت چرم، کفش اسپرت سفید و عینک آفتابی، به یک استایل فوق العاده تبدیل می‌شود.

شلوار جین اسکینی (Skinny Jeans)

شلوار جین اسکینی

جین مدل اسکینی همانطور که از اسمش پیداست، دقیقا فرم بدن شما را به خود میگیرد. بنابراین تناسب اندام شما از کمر تا مچ پا در آن به خوبی دیده می‌شود. این مدل به قدری پرطرفدار است که در هر دود مدل زنانه و مردانه در بازار وجود دارد.

اگر بدن شما فرم ساعت شنی دارد و علاقه دارید زیبایی قسمت پاها زیباتر دیده شود، به هیچ گزینه دیگری جز مدل اسکینی فکر نکنید!

البته به نظر میرسد که داشتن یک شلوار اسکینی باید جزء لباس های ضروری در کمد هر فرد باشد چراکه این مدل تقریبا در کنار تمام لباس ها زیبا و جذاب به نظر می آید، به خصوص برای شرکت در دورهمی های دوستانه!

شلوار جین راسته (Straight Leg Jeans)

ساده ترین و البته رسمی ترین مدل شلوار جین که در قسمت پاها عرض ثابتی دارد و گشاد یا تنگ نمیشود، همین مدل راسته است. این مدل جین برای ساخت استایل های رسمی مانند محیط کار و دانشگاه بسیار مناسب هستند.

مهمترین و البته جالب ترین نکته در شلوار جین راسته این است که این مدل طوری طراحی شده که برای انواع فرم بدن مناسب به نظر میرسد. مخصوصاً اگر قد کوتاهی دارید، پوشیدن این شلوار خطای دید ایجاد میکند و باعث میشود پاهای شما کشیده تر دیده شود و قد بلندتر به نظر برسید.

این نوع جین میتواند در کنار طیف گسترده ای از لباس ها قرار بگیرد و استایل های متنوع و جذابی بسازد. از پوشیدن تیشرت و سوئیشرت برای دورهمی های دوستانه و قدم زدن در پارک گرفته تا سِت شدن با کت و بارانی برای دانشگاه و شرکت در جلسات رسمی.

شلوار جین زاپ دار

شلوار جین زاپ دار

اگرچه طرح زاپ دار به شلوار محدود نمی‌شود و پیراهن و کت و کلاه جین زاپ دار را هم شامل می‌شود، اما طرح زاپ دار از ابتدا با شلوار شروع شد.

این نوع شلوارها در قسمت های مختلف خود پارگی هایی دارند، به طوری که در آن قسمت معمولاً رنگ پا مشخص است.

در فصل پاییز فقط یک پلیور بافت تک رنگ لازم است تا یک استایل کلاسیک و البته جذاب با شلوار زاپ دار ساخته شود. در فصل زمستان نیز میتوانید این شلوار را با یک پیراهن پشمی و کت اُورسایز ترکیب کنید و این استایل را با پوشیدن بوت ساق کوتاه تکمیل نمایید.

مدلی که در ابتدا برای تیپ‌های کژوال و هنری طراحی شده بود و حالا از محبوبیت بسیار بالایی در بین جوانان و مخصوصاً تینیجرها برخودار است.

شلوار جین دمپا (Wide Leg)

شلوار جین دمپا از جمله شلوارهای پر طرفدار که در جنس های مختلفی موجود بوده و می توان از آن در هر فصلی استفاده کرد به شمار می آید. این نوع شلوار دارای مدل های متنوعی بوده که باید با توجه به سبک استایل خود یک مدل مناسب را انتخاب کرد. 

شلوار جین دمپا زنانه بیشتر مناسب دختران با پاهای لاغر است. نوع برش در این شلوار جین زنانه به صورتی است که کمر بلندی دارد و قد شلوار تا یک وجب بالای مچ پا می‌رسد. در نوع دیگر این نوع از شلوارهای جین، قد شلوار به اندازه ای است که روی کفش را کاملا می‌پوشاند.

صندل های بدون پاشنه، بهترین نوع کفش برای این نوع از شلوار جین زنانه می باشد. شلوار جین دمپا برای استایل های مهمانی و استایل کژوال بسیار مناسب است.

مدل شلوار جین دمپا
Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *