28 مارس, 2024

انتشار مجدد اینستاگرام لایت توسط فیسبوک

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

اینستاگرام لایت؛ نسخه کم‌حجم اینستاگرام است که علاوه بر حجم کمتر، دیتای کمتری نیز مصرف می‌کند. این شبکه اجتماعی با 2 مگابایت حجم، قابلیت اجرا روی گوشی‌هایی با حافظه ذخیره‌سازی و رم کم می‌باشد. فیسبوک که انتشار این اپلیکیشن را متوقف کرده بود، برای بار دوم به‌صورت آزمایشی در هند منتشر کرده است.

هند از جمله کشورهاییست که سرویس‌های اینترنتی در آن با سرعت بسیار زیادی گسترش دارد. به همین دلیل تمرکز اصلی فیسبوک روی این کشور بوده. همچنین مدیرعامل اینستاگرام نیز به این موضوع تاکید داشته است که این اولین محصول فیسبوک به‌طور اختصاصی و تنها برای کشور هند منتشر شده است.

کشور هند بزرگترین بازار فیسبوک از نظر تعداد کاربر و بالای 400 میلیون کاربر واتساپ دارد، فیسبوک، ویژگی‌های مختلفی چون خرید بیمه در نسخه هندی واتساپ، اضافه کرده است و در برنامه بعدی نیز قرار است پرداخت آنلاین واتساپ پی هم به این پیام‌رسان اضافه شده و با سرویس‌های پرداخت آنلاین علی‌بابا، گوگل پی و والمارت رقابت کند.

هر چند فیسبوک امید بر آن دارد تا با عرضه آزمایشی اینستاگرام لایت و گرفتن بازخورد مورد قبول از سوی کشور هند، این اپلیکیشن را در کشورهای مختلف دیگر نیز، بتواند عرضه کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *