19 آوریل, 2024
اشتباهات رایج در خرید گوشی

اشتباهات رایج در خرید گوشی موبایل

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

خرید گوشی یک فرآیند هیجان انگیز است اما در هنگام خرید ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که باید از آنها آگاه باشید. در این مقاله میخواهیم اشتباهات رایج در خرید گوشی را به شما یادآوری کنیم تا آنها را تکرار نکنید. تا انتهای این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

برای خرید گوشی موبایل گزینه های زیادی در بازار وجود دارد. اما برای اینکه بهترین گزینه را انتخاب کنید، لازم است یک سری نکات را بدانید. از طرفی هزینه خرید گوشی کم نیست، از این رو لازم است هنگام خرید، دقت کافی داشته باشید. چراکه قرار است حداقل یکی دو سال از گوشی جدید استفاده کنید.

اما در فرآیند خرید گوشی، چه خطاهایی ممکن است رخ دهد؟ در این مقاله به آنها میپردازیم.

خرید گوشی، بدون توجه به نیازها

یکی از مهمترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید، این است که بدون در نظر گرفتن نیازهای خود و صرفا بر اساس مدل های پیشنهاد شده از طرف دوستان یا فروشندگان، تصمیم به خرید یک گوشی بگیرید.

واقعیت این است که هیچ کس به اندازه خودتان نمیداند که شما چه انتظاراتی از گوشی موبایل دارید.

اگر اهل عکاسی با گوشی هستید و دوربین موبایل برایتان مهم است، بهتر است یک گوشی با دوربین با کیفیت انتخاب کنید.

اگر هم اهل وب گردی و سر زدن به شبکه های اجتماعی باشید، صفحه نمایش بزرگ یکی از اولویت های شماست. 

پس اول به این سوال پاسخ دهید که از موبایل خود بیشتر چه استفاده ای میکنید؟

عکس گرفتن با گوشی

خرید گوشی گران قیمت

گران بودن یک کالا، لزوماً نشان دهنده بالا بودن کیفیت آن نیست. بلکه ممکن است یک گوشی گران قیمت، پاسخگوی نیازهای شما نباشد. به عبارت دیگر با خرید گوشی گران قیمت برای امکاناتی هزینه کرده باشید که اصلاً از آنها استفاده نمیکنید. پس باز هم پیشنهاد میکنیم بر اساس نیازهای خود برای خرید گوشی تصمیم گیری کنید نه بر اساس قیمت.

بودجه برای خرید گوشی

از طرف دیگر ببینید برای خرید گوشی، چه بودجه ای میتوانید در نظر بگیرید. بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید و امکاناتی که احتیاج دارید، گوشی انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شرکت های تولید کننده گوشی تلفن همراه برای بودجه های مختلف، گوشی های به صرفه ای به بازار عرضه کرده اند. پس با هر بودجه ای میتوانید گوشی مورد نیاز خود را بخرید.

خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی

یکی دیگر از اشتباهات در خرید گوشی، انتخاب گوشی های ارزان قیمت چینی است. این روزها در بازار موبایل، گوشی های بی کیفیت چینی با اسامی مشابه برندهای معتبر دیده میشود.

این گوشی ها که در واقع کپی از یک نسخه واقعی هستند و با نصف قیمت به مشتریان عرضه میشوند، کیفیت بالایی ندارند و از قطعات نامرغوب ساخته شده اند.

بنابراین خرید این گوشی ها نه تنها امکانات مورد نیاز را در اختیارتان قرار نمیدهد، بلکه دردسری به نام تعمیر گوشی را پیش روی شما قرار میدهد.

پس یادتان باشد، هیچ ارزانی بی حکمت نیست! بنابراین گوشی خود را ترجیحاً از بین برندهای معتبر و شناخته شده انتخاب کنید.

تعصبی بودن روی یک برند خاص

تعصبی رفتار کردن در خرید گوشی، یک اشتباه بزرگ است. واقعیت این است که بعضی از افراد روی یک برند خاص تاکید و تعصب خاصی دارند. در نتیجه بدون توجه به ویژگی های آن گوشی و صرفاً بر اساس نام برند، تلفن همراه خریداری میکنند.

تعصب روی برند خاص

این در حالی است که در بسیاری از موارد شرکت‌هایی که نان تجاری آنها خیلی معروف نیست، در مقایسه با غول‌های بازار، گوشی‌های باکیفیت اما باقیمت بسیار کمتر ارائه می‌دهند. در هنگام خرید گوشی ذهن خود را باز نگه‌دارید و در خصوص یک برند تعصب نداشته باشید.

نادیده گرفتن گوشی‌های قدیمی

ممکن است یک گوشی سال گذشته تولید شده باشد، اما به خوبی بتواند نیازهای شما را پوشش دهد. پس اینکه گوشی های سال گذشته قدیمی هستند و نمیتوانند پاسخگوی نیاز شما باشند، یک تفکر اشتباه است.

به علاوه اینکه ممکن است گوشی های جدید باگ هایی داشته باشند، اما گوشی های قدیمی امتحان خود را پس داده اند. به عبارت دیگر هنگام انتخاب میتوانید با بررسی نظرات کاربران، از وضعیت عملکرد گوشی مطلع شوید در حالیکه عملکرد گوشی های بسیار جدید با ابهاماتی مواجه است.

معمولاً گوشی‌های جدیدتر خیلی بهتر از نسخه‌های قبلی خود نیستند. در بعضی موارد تنها اتفاقی که رخ می‌دهد، بهبود نسبی عملکرد گوشی و تغییر طراحی است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *