19 آوریل, 2024
استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال دخترانه چیست؟

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

کلمه کژوال به معنی غیر رسمی است و استایل کژوال یعنی لباس پوشیدن روزمره که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد. مهمترین ویژگی استایل کژوال دخترانه که باعث محبوبیت آن شده است، حس راحتی و سَبُکی لباس‌های این استایل است.

نکته جالب این است که استفاده از استایل کژوال، محدودیت سنی و جنسیتی ندارد. هرکس در هر سن و جایگاهی که باشد می‌تواند یک استایل کژوال زیبا و در عین حال راحت داشته باشد.

اما چه لباس‌هایی استایل کژوال را تشکیل می‌دهند و استایل کژوال متناسب با موقعیت‌های مختلف چگونه است؟ در این نوشته همه چیز درباره استایل کژوال دخترانه را برای شما شرح داده ایم. تا پایان این یادداشت با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

ویژگی‌های اصلی استایل کژوال

چند ویژگی اصلی در تیپ های مختلف کژوال وجود دارد. این ویژگی‌ها نقطه مشترک استایل کژوال هستند. اولین و بارزترین ویژگی این است که لباس‌های کژوال به شما اجازه می‌دهد که در عین راحتی، با مُد روز پیش برورید و از قافله مُد جا نمانید. به این شکل در مراسم‌های مختلف در کنار داشتنِ ظاهر شیک و آراسته، احساس راحتی کنید.

استایل کژوال زنانه

البته این موضوع به معنی نامرتب و ناهماهنگ لباس پوشیدن نیست. نمی‌توانید هر لباسی در کمدتان هست را بپوشید و اسمش را استایل کژوال بگذارید. برای ساختن استایل کژوال باید به فرم چهره ، اندام و جایی که قرار است بروید، دقت کنید. اما استایل کژوال برای موقعیت های مختلف چه تفاوت هایی دارد؟

انواع استایل کژوال زنانه

در طول یک هفته یا یک ماه ممکن است به جاهای مختلفی بروید و در موقعیت‌های مختلفی قرار بگیرید، خبر خوب این است که استایل کژوال برای موقعیت‌های مختلف، شما را همراهی می‌کند. انواع مختلف استایل کژوال دخترانه برای شرایط مختلف طراحی شده است که در ادامه باهم می‌بینیم.

استایل کژوال دخترانه روزمره

 

استایل‌کژوال روزمره یک نوع پوشش حرفه‌ای و بسیار راحت برای فعالیت‌ها در طول روز‌ مثل رفتن به خرید، سینما، پاساژ و … به حساب می‌آید.

این استایل یکی از ساده‌ترین استایل‌های کژوال دخترانه است که می‌تواند شامل شلوار جین یا کتان، تی‌شرت و یا دامن و پیراهن‌های پنبه‌ای باشد.

در این استایل کژوال زنانه، شما بیشترین احساس راحتی را دارید زیرا نه قرار است کفش‌ پاشنه بلند بپوشید و نه از اکسسوری‌ها یا لوازم جانبی اضافی استفاده کنید.

بدون شک با این استایل کژوال زنانه، ساده و راحت می‌درخشید.

استایل کژوال روزمره.

استایل کژوال دخترانه مناسب محل کار

استایل کژوال مناسب محیط کار

هدف از استایل کژوال زنانه برای محل کار، داشتن ظاهر موجه در عین حال راحت و متناسب با مُد روز است. فراموش نکنید که فرم کلی این استایل کاملاً به شرایط و قوانین محل کار شما بستگی دارد.

از مهمترین نکاتی که می‌توان برای داشتن استایل کژوال به ویژه برای محل کار در نظر گرفت، دوری کردن از پوشیدنِ  لباس‌های تنگ و جذب است.

یک نمونه‌ی عالی برای استایل کژوال زنانه مناسب محیط کار، پوشیدن شلوار پارچه‌ای همراه با یک مانتو رنگی و یک شال یا روسری ساده متناسب با رنگ مانتو است.

برای تنوع بیشتر، می‌توانید از اکسسوری‌هایی که با این استایل هماهنگ است، استفاده کنید.

استایل کژوال زنانه مناسب دورهمی های دوستانه

در این نوع استایل در کنار راحتی، به زیبایی و شیک بودن بیشتر از قبل نیاز دارید.  در نظر گرفتن مُد روز، سبک مهمانی و اندام شما مهمترین فاکتورها برای انتخاب لباس کژوال مهمانی است.

این نوع استایل احساس راحتی به همراه شیکی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ترکیب یک شومیز زیبا همراه با یک دامن، یا یک پیراهن میتواند استایل مناسبی برای دورهمی خودمانی باشد.

همچنین اکسسوری‌ها در این استایل می‌تواند نقش ویژه‌ای در زیباتر شدن تیپ شما داشته باشد. جواهرات، زیورآلات، دستمال گردن و سنجاق سینه مواردی هستند که می‌توانند زیبایی استایل شما را چندین برابر کنند.

استایل کژوال مناسب دورهمی دوستانه

استایل کژوال زنانه مناسب مهمانی‌های مهم

استایل کژوال برای مهمانی های خاص

در نگاه اول، استفاده از استایل کژوال برای مهمانی‌های خاص و نسبتاً رسمی، کمی غیر متعارف به نظر می‌رسد.

اما واقعیت این است که لباس‌های مراسم‌هایی مثل تولد و عروسی نیز می‌تواند  از سبک کژوال انتخاب شوند.

کافیست کمی به راحتی خودتان فکر کنید و پوشیدن لباس‌های تنگ را کنار بگذارید.

انتخاب یک لباس راحت و در عین حال شیک و زیبا، آنقدرها هم که فکر می‌کنید، سخت نیست. 

یک پیراهن  به همراه کفش مجلسی راحت و آرایش ملایم می‌تواند جلوه ای خاص به شما بدهد. نکته‌ مهمی که باید توجه داشته باشید این است که از شلوار جین در این نوع استایل اصلاً استفاده نکنید.

استایل کژوال دخترانه با حجاب

جالب است بدانید استایل کژوال به پوشش خاصی محدود نمی‌شود و خانم‌های با حجاب نیز می‌توانند استایل کژوال داشته باشند.

برای داشتن استایل کژوال با حجاب کافی است یک روسری یا شال نخی و راحت انتخاب کنید و همراه یک بلوز و دامن رنگی ساده بپوشید.به همین راحتی استایل کژوالِ شما شکل می‌گیرد.

کیف یا اکسسوری های رنگی، می‌تواند استایل شما را کمی متفاوت کند. فلسفه استایل کژوال راحت بودن شما در موقعیت های مختلف است.

پس راحتی خودتان را در نظر بگیرید و لباس و کفشی را انتخاب کنید که کاملاً با آن حس راحتی داشته باشید.

استایل کژوال با حجاب

سخن پایانی

استایل کژوال یکی از پر طرفدارترین استایل‌ها در چند سال اخیر است. چراکه این استایل در درجه اول راحتی کاربر را در نظر می‌گیرد. تک تکِ لباس‌هایی که استایل کژوال را برای موقعیت های مختلف تشکیل می‌دهند، از راحت ترین نوع ممکن انتخاب می‌شوند.

به عنوان مثال در این استایل از لباس‌های تنگ، کفش‌های پاشنه بلند و آرایش غلیظ خبری نیست. در یک کلام می‌توان گفت ترکیب راحتی در پوشیدنِ لباس و رعایت کردنِ مُد روز، استایل کژوال را به وجود می‌آورد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *