28 مارس, 2024
استایل ورزشی زنانه

استانداردهای استایل ورزشی زنانه

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

وقتی تصمیم میگیرید ورزش را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید، لباس و استایل ورزشی برای شما اهمیت پیدا میکند. چراکه انتخاب درست لوازم و پوشاک ورزشی میتواند بر سلامتی و عملکرد مناسب شما تاثیر مثبت بگذارد و بالعکس. شاید باورتان نشود اما لباسی که در طول ورزش به تن میکنید، تاثیر بالایی روی وضعیت جسمی، عملکرد شما هنگام ورزش و نیز انگیزه و اشتیاق تان برای ورزش مستمر دارد. از این رو در این مقاله از مجله اینترنتی پاساژ میخواهیم استایل ورزشی زنانه را کمی جزئی تر مورد بررسی قرار دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لباس مناسب برای استایل ورزشی زنانه

مهمترین نکته در انتخاب لباس ورزشی زنانه این است که در درجه اول راحتی خود را در نظر بگیرید و صرفاً به دنبال خرید لباس ورزشی مد روز نباشید. به یاد داشته باشید که عوامل زیادی روی راحتی لباس ورزشی تاثیر میگذارد. از جمله پارچه لباس، وزن و لطافت آن.

برخی از پارچه‌ ها، عرق بدن را به خود جذب نمی ‌کنند، اما برخی دیگر، تمام عرق را کاملاً جذب می‌ کنند و در نتیجه، سنگین می ‌شوند. برخی پارچه‌ ها هم عرق را از  بدنتان می‌ زدایند و آن را به سرعت تبخیر می‌ کنند و در نتیجه، بدنتان خنک می ‌ماند.

لباس های ورزشی با جنس پلی‌ پروپیلین، انتخاب خوبی برای ورزش و فعالیت های بدنی به شمار می آیند.

زیرا به سرعت عرق بدن را تبخیر میکنند و بدن شما را در طول ورزش خنک نگه میدارند.

اما شلوار یا تیشرت کتان، عرق را به خود جذب می‌ کند و در نتیجه کمی پس از شروع ورزشی، خیس و سنگین می ‌شود.

همچنین، هرگز لباسی را که در بافتِ پارچۀ آن، مواد مصنوعی یا پلاستکی به کار رفته،  برای ورزش نخرید؛ چرا که این پارچه‌ ها باعث می ‌شوند عرق بدنتان تبخیر نشود و در نتیجه، در طول ورزش، دمای بدنتان بالا برود و اذیت شوید.

لباس ورزشی زنانه شیک
سایز لباس ورزشی زنانه

موضوع بعدی سایز لباس است. لباس ورزشی باید متناسب با ورزشی که میکنید انتخاب شود.

به عنوان مثال اگر قصد دویدن یا دوچرخه سواری دارید، لباس باید کاملاً فیت بدن شما باشد.

چراکه اگر شلوار گشاد بپوشید ممکن است به پدال دوچرخه گیر کند و باعث آسیب دیدگی شما شود.

همچنین برای ورزش های کششی مانند یوگا و یا پیلاتس، سایز لباس باید متناسب تنتان باشد و پارچۀ آن نیز باید عرق را تبخیر کند.

به طور کلی، یادتان باشد که لباس ورزشی نباید خللی در فعالیت های شما ایجاد کند.

فراموش نکنید که متناسب با تغییر فصل، لباس ورزشی خود را تغییر دهید. به ویژه اگر در فضای باز ورزش میکنید و یا به ورزش های فصلی علاقه دارید، در فصول گرم سال، لباس ‌هایی را انتخاب کنید که به بدنتان اجازۀ تنفس بدهند و عرق را تبخیر کنند. در هوای گرم، لباس‌ های خنک و راحت بپوشید تا بتوانید به ‌راحتی ورزش و تحرک کنید.

شلوار ورزشی فاق بلند

شلوار ورزشی فاق بلند، تقریباً برای اکثر ورزش ها مناسب است. یادتان باشد که شلوار ورزشی خود را از پارچه سبک و لطیف انتخاب کنید به گونه ای که عرق بدن را تبخیر کند و به پوست شما اجازه تنفس بدهد. چنین شلواری هم برای فصل زمستان مناسب است و هم تابستان. حالت استاندارد شلوار ورزشی این است که پارچه آن متشکل از 88 درصد پلی استر و 12 درصد اسپندکس باشد.

کفش مناسب برای استایل ورزشی

از مهمترین آیتم های استایل ورزشی زنانه، کفش ورزشی است. توصیه میشود کفش ورزشی را متناسب با ورزش مورد نظر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر ورزش مورد علاقه شما دویدن است یا قرار است با تردمیل کار کنید، باید کفش مناسب دویدن یا پیاده روی بخرید.

همچنین اگر قرار است با وزنه کار کنید، باید کفشی تهیه نمایید که قوزک پای شما را به طور کامل بپوشاند و از مچ پای شما بخوبی محافظت نماید تا از آسیب دیدگی احتمالی آن جلوگیری کند.

جوراب مناسب برای ورزش

در مورد جوراب ورزشی تنها نکته قابل توجه، مناسب بودن سایز آن است. جوراب باید کاملاً سایز پای شما باشد، نه بزرگتر و نه کوچکتر. فراموش نکنید که جوراب تنگ، پاهایتان را تحت فشار قرار می ‌دهد و در گردش خون در پا، اختلال ایجاد می‌  کند و جوراب گشاد ممکن است باعث لیز خوردن شما شود

بهترین جنس جوراب ورزشی، جوراب کتان است و متناسب با سلیقه شخصی تان میتوانید جوراب ساق کوتاه یا ساق بلند برای ورزش انتخاب کنید.

رنگ مناسب برای لباس ورزشی زنانه

انتخاب رنگ لباس ورزشی، به اینکه میخواهید استایل شما کمی کلاسیک و رسمی باشد یا استایل کژوال مد نظر شماست بستگی دارد. اگر به استایل های کلاسیک علاقه دارید، بهتر است لباس تک رنگ انتخاب نمایید و لباس ‌های رنگارنگتان را برای استایل کژوال نگه دارید.

رنگ لباس ورزشی زنانه

رنگ تاپ یا تیشرت خود را با رنگ شلوار ورزشی یا کفش‌ ورزشی ‌تان ست کنید. حالت ایده آل این است که به طور هم زمان، بیش از سه رنگ در تیپتان مشاهده نشود. رنگ‌ های سرمه ای، خاکستری و مشکی، برای شلوار ورزشی مناسب هستند؛ چرا که دیرتر کثیف می شوند؛ اما در مورد تاپ و تیشرت، می‌ توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

سخن پایانی

ورزش کردن باید به عنوان بخشی از فعالیت های روزانه شما تبدیل شود. چراکه علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح و روان شما را نیز تضمین میکند. از طرفی داشتن استایل ورزشی زنانه برای تشویق هرچه بیشتر شما به انجام فعالیت های ورزشی مستمر، تاثیر بالایی دارد. نکاتی که در این مقاله مطرح شد، به شما کمک میکند برای انجام فعالیت های ورزشی، لباس مناسب تهیه نمایید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *