18 آوریل, 2024

پرچمداران 2021 هواوی با فناوری لنز مایع تولید خواهند شد

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

هر ساله شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند برای رقابت و خودنمایی، ترندهای به روز را برای جذب مشتریان بیشتر به بازار و کل دنیا معرفی می‌کنند. همین تجهیزات و فناوری‌های به‌کارگرفته شده در گوشی‌های پرچم‌دار با فاصله زمانی بسیاری به محصولات دیگر از جمله تبلت‌ها منتقل می‌شوند.

در گزارش رسانه‌های چینی اشاره شده که هواوی در حال سپری کردن مراحل نهایی آزمایش فناوری جدید به نام لنز مایع است. ترند محصولات اخیری که به بازار عرضه شدند ویژگی‌های مختلفی چون، صفحه‌نمایش تاشو یا ماژول‌ دوربین چندگانه داشتند، اما در سال 2021 تمرکز اصلی روی سخت‌افزار دوربین‌های مورد استفاده در پرچم‌دارها خواهد بود.

از جمله ویژگی‌هایی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده؛ کاهش زمان فوکوس روی سوژه‌ها به چند میلی ثانیه، با دقت عملکرد چشم انسان خواهد بود. همچنین گفته شده لنز مایع در ابتدا روی دوربین‌ تله‌فوتو استفاده خواهد شد.

گفته می‌شود چنین اقدامی باعث می‌شود ماژول دوربین به ‌جای حرکت دادن لنزها با اعمال ولتاژ، شکل و ظاهر مایع را تغییر دهد و امکان فوکوس روی سوژه را میسر سازد. این فناوری سبب خواهد شد ماژول دوربینی که برخوردار از لنز مایع است در برابر شوک‌ الکتریکی مقاومت بیشتری نسبت به موتورهای فوکوس فعلی داشته باشد.

به نظر می‌رسد حسگر سونی IMX782 اولین حسگرهایی خواهد بود که مجهز به لنز مایع است. و همچنین تا کنون اشاره‌ای نشده کدام یک از محصولات هواوی، به عنوان اولین گوشی‌ هوشمند برخوردار از دوربین با لنز مایع، خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد شرکت چینی از این فناوری در مدل‌های جدید سری میت یا سری پی استفاده کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *