28 مارس, 2024
سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی برای چیدمان خانه

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

کشور فرانسه برای همه ما تقریبا تداعی کننده حس عاشقانه، ظریف و منحصر به فرد است. خانه هایی با فضای لوکس و تجملاتی و البته شیک و ظریف. سبک دکوراسیون فرانسوی با آن سقف های بلند و با شکو و ظرافت های به کار رفته در طراحی مبل ها و هارموی رنگ ها، اصالت تؤام با زیبایی را به نمایش میگذارد.

در این پست میخواهیم نگاهی موشکافانه داشته باشیم به سبک دکوراسیون فرانسوی. تا انتهای این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

دکوراسیون ظریف و اشرافی با سبک فرانسوی

اگر ظرافت، زیبایی و اشرافیت مواردی هستند که در لیست علاقمندی های شما جای دارند، باید بگوئیم اجرای دکوراسیون به سبک فرانسوی برای شما کاملاً مناسب است.

سبک فرانسوی در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و در زمان قدیم به شدت مورد توجه بسیاری از پادشاهان قاجار قرار گرفته بود.

به طوریکه میتوان گفت سبک دکوراسیون فرانسوی نه تنها توانست در میان فرانسویان جا باز کند بلکه در کشورهای دیگر نیز محبوبیت ویژه ای پیدا کرد.

در این نوشته به بارزترین اجزاء سبک دکوراسیون فرانسوی و روش های اجرای این سبک زیبا و پر طرفدار میپردازیم.

سبک دکوراسیون فرانسوی شیک

ویژگی های اساسی سبک فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی خاص

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک فرانسوی، دقت بالا در طراحی داخلی و دکوراسیون آن از مبلمان گرفته تا عناصر تزئینی کوچک است.
در این سبک تعداد زیادی پارچه مخملی و پارچه ابریشمی گل برجسته در ترکیب با شیفون و ارگانزا وجود دارد.
یکی دیگر ویژگی های بارز این سبک انواع گچبری، حاشیه زینتی و گل و بوته است.

قسمت جدا ناپذیر سبک فرانسوی در طراحی داخلی آینه ها و نقاشی ها، قاب های حک شده با طلا، نقره و یا برنز است.
علاوه بر این، چینی و کریستال اغلب به عنوان لوازم جانبی در سبک فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد.

سبک داخلی فرانسوی از وسایل روشنایی ساخته شده با شمعدان، انواع دیوارکوب و آویزهای کریستال استقبال می کند.
در این سبک وجود سقف های بلند و پنجره بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است.
از دیگر مشخصه های دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی استفاده فراوان از چوب است.
در این سبک میز ناهارخوری، میز جلومبلی و عسلی، میز آرایش و همینطور صندلی ها، مبلمان و نیز وسایل تزئینی دکوری از چوب ساخته می شوند.

چوب یکی از مهمترین آیتم‌های دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی است.

سبک دکوراسیون فرانسوی اصیل

مبلمان خاص در سبک طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی

در سبک طراحی داخلی فرانسوی قطعا باید از مبلمان ویژه ای استفاده کرد که شامل صندلی های چوبی با پایه ها و پشتی های منحصر به فرد باشد. همچنین میزهایی با پایه های باریک و گرد به همراه عناصر دکوراتیو فلزی و اثاثیه ای که با پارچه های گران قیمت آراسته شده اند.
حتما لازم نیست که تمام مبلمان خانه را به یک رنگ انتخاب کنید؛ نکته اصلی و قابل توجه هارمونی داشتن قطعات مبلمان با یکدیگر است؛ همچنین در این طراحی از اتصال اشیا با سبک ها و دوره های مختلف کاملا استقبال می شود.

انتخاب رنگ به سبک فرانسوی

سبک رنگ دکوراسیون فرانسوی

قانون اصلی در هنگام انتخاب رنگ به منظور طراحی به سبک فرانسوی، محدودیت رنگ است.
در سبک فرانسوی، اولویت با رنگ های پاستلی هستند و در بسیاری از قسمت ها نیز از سفید عاجی استفاده می شود.
(رنگ های پاستلی رنگ های روشن و ملایمی هستند که به رنگ های خنثی بسیار نزدیک اند، این رنگ ها بسیار ظریف، جذاب، لطیف و شیرین هستند)
در این سبک رنگ یاسی، سبز زمردی، سبز، خاکستری، آبی، آبی روشن و نقره ای بسیار پرکاربرد هستند.

سبک فرانسوی سبکی است که بیش از همه چیز به ظرافت توجه می کند.

اکسسوری در سبک فرانسوی

طبیعتا همانطور که انتظار می رود استفاده از عناصر دکوراتیو یا همان وسایل تزئینی در سبک طراحی داخلی فرانسوی از جایگاه خوبی برخوردار است.
برای تزئین کردن فضا می توانید از مجسمه های شیشه ای و چینی، جعبه های کوچک فلزی و حکاکی شده جواهر، پرده های کهنه، پارچه های دستبافت توری برای قرار دادن روی میز ها و کمدها استفاده کنید و سپس گلدان های کوچک با گل های زیبا و خوشبو را روی این میزها قرار دهید.

دیوارها و کفپوش در سبک دکوراسیون فرانسوی

دیوارها در طراحی داخلی به سبک فرانسوی مانند هر مکان دیگری، جلوه خاصی را در فضا ایجاد می کنند. در این سبک آن ها با رنگ مات و یا نیمه مات رنگ آمیزی شده اند؛ در اغلب موارد نیز از کاغذ دیواری استفاده می شود.
اغلب طراحان قاب های بزرگ یک ستون مخصوص روی دیوار را تزئین می کنند؛ جایی که لامپ ها، آینه ها و یا نقاشی ها را در آن جا قرار می دهند.

لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق و یا سنگ های صاف و صیقلی گزینه های ایده آلی برای کف خواهند بود.
روی این کفپوش ها معمولا قالیچه های کوچک با الگوی گیاهان را قرار می دهند. یک کفپوش ارزان تر می تواند تصویر کلی یک اتاق را به میزان قابل توجهی خراب کند.

سبک دکوراسیون فرانسوی جذاب

سخن پایانی

در بسیاری از موارد سبک ها نیاز به کشف ویژگی هایشان ندارند و با اولین نگاه خود را فاش می سازند، اما طراحی دکوراسیون به سبک فرانسوی با یک نگاه ساده قابل تشخیص نیست. بنابراین پیش از انتخاب این سبک برای منزلتان با دقت در مورد آن تحقیق کرده و باید ها و نبایدهای آن را به خوبی بشناسید.
درست است که اغلب افراد سبک فرانسوی را به تجمل آن می شناسند و تجمل مستلزم هزینه های گزاف است، با وجود آن باید به شما این نوید را بدهم که با بودجه های نه چندان زیاد نیز می توانید این سبک دکوراسیون داخلی را در خانه خود پیاده کنید، فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *