25 آوریل, 2024
روغن آرگان برای مو

از معجزه روغن آرگان برای مو غافل نشو!

مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

موی زیبا بدون اغراق یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای زیبایی هر فرد محسوب میشود. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، زیبایی و البته سلامت موها برای شما موضوعی مهم است. همین مساله باعث شده افراد ماهانه هزینه های زیادی را بابت داشتن موی زیبا بپردازند. خبر خوب اینکه روغن آرگان برای مو خواص شگفت آوری داره که میتواند جایگزین محصولات مختلف مراقبت از مو شود.  

با خرید روغن آرگان میتوانید با یک تیر چند نشان بزنید و موهای سالم تر، زیباتر و پرپشت تری داشته باشید. در این نوشته می‌خواهیم خواص روغن آرگان را به طور خاص بررسی کنیم. تا انتهای این یادداشت با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.  

روغن آرگان و این همه خاصیت؟!

شاید کمی دور از ذهن باشد که یک روغن با کمترین آسیب بتواند هم سلامت و رشد موهای شما را تضمین کند و هم آن را زیباتر کند و خلاصه یک تنه از پس کارهای زیادی بربیاید! اما چنین چیزی ممکن است.

این روغن مو به طلای مایع شهرت دارد که میتواند به عنوان یک اکسیر برای موی شما معجزه کند. فواید روغن آرگان زیاد است از تقویت مو و درمان مشکلات پوستی گرفته تا پیشگیری از سرطان. این روغن از میوه درختی به نام Argania spinosa گرفته می‌شود.

درخت آرگان از جمله درختان بومی کشور مراکش است. درختی بسیار مقاوم و سازگار با انواع شرایط آب و هویی که 8 متر ارتفاع دارد و در 30 سالگی میوه می‌دهد. درون میوه، هسته ای وجود دارد که روغن آرگان از آن تهیه می‌شود.

هسته میوه درخت آرگان

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان به دلیل برخورداری از مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، و آنتی اکسیدان بهترین روغن برای مو است. روغنی که میتواند علاوه بر درمان ریزش مو، شوره سر را از بین ببرد و موها را نرم درخشان کند. اما خواص روغن آرگان به همین جا ختم نمیشود. در ادامه به طور خواص این روغن شگفت انگیز را به طور مفصل توضیح داده ایم.

درمان ریزش مو

مهمترین و بزرگترین معضلی که خانم ها و آقایان در مورد موها با آن مواجه هستند، ریزش مو است. معضلی که با استفاده از روغن آرگان به راحتی قابل حل است و میتوان گفت یکی از رایج ترین کاربردهای این روغن شمار میرود. روغن آرگان نه تنها ریزش مو را قطع میکند، بلکه در صورت استفاده منظم در رویش مجدد موها نقش مهمی دارد.

درمان ریزش مو با روغن آرگان

ضد وز شدن مو

اگر از وز شدن موهایتان خسته شده اید و در آرزوی داشتن موهای صاف و ابریشمی هستید، باز هم باید بگویم روغن آرگان را به کمک بطلبید!

کافیست چند قطره از این روغن را پس از حمام، روی موهای نم دار خود بزنید تا دیگر شاهد وز شدن موهایتان نباشید. ماساژ دادن ساقه های مو با روغن آرگان، علاوه بر رفع حالت وزی مو، درخشندگی و نرمی خاصی را برای موهای شما به ارمغان می آورد.  

وز شدن مو

خداحافظی با مو خوره

اگر جزو آن دسته از خانم ها هستید که موی بلند، سالم و بدون مو خوره میخواهید، حتماً روغن آرگان را امتحان کنید. استفاده مرتب از این روغن میتواند از طریق نفوذ به ساقه موها از ایجاد مو خوره جلوگیری نماید.  

این کار به سلامت موهای شما کمک می کند و ضخامت موهایتان را افزایش می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ دهیدو برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، می‌توانید از شامپو و نرم کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان هستند.

محافظت از مو در برابر سشوار

سشوار کردن مو

معمولاً اولین کاری که خانم ها بعد از حمام انجام میدهد، سشوار کشیدن است. اما بارها و بارها شنیده ایم که حرارت مستقیم سشوار چقدر میتواند به مو آسیب بزند. اما چاره چیست؟

روغن آرگان برای این مشکل نیز راه حلی دارد! اگر قبل از استفاده از سشوار و اتو مو، کمی روغن آرگان به موهای خود بمالید و با بُرس موها را شانه بزنید تا به روغن به همه قسمت های مو برسد، در واقع یک لایه محافظ برای موهایتان ساخته اید تا در برابر حرارت مستقیم سشوار و اتو مو دچار آسیب نشوند.

چگونه اصل بودن روغن آرگان را تشخیص بدهیم؟

با توجه به خواص روغن آرگان و پرفروش بودن آن، نمونه های تقلبی این روغن در بازار زیاد است. اما چگونه روغن اصل را از غیر اصل تشخیص بدهیم؟

سعی کنید روغن آرگان را از برندهای معتبر تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه کنید تا از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید. علاوه بر این مهمترین تفاوت نمونه اصل و غیر اصل این روغن در ناخالصی هایی است که به ترکیبات روغن آرگان اضافه میشود. اما دانستن نکات زیر در انتخاب روغن آرگان اصل به شما کمک می‌کند:

شیشه نگهدارنده روغن آرگان

روغن آرگان خالص فقط در بطری های شیشه ای تیره رنگ عرضه می شود. چون اگر نور به آن بتابد، خواص خود را از دست ‌می دهد. مطمئن شوید روغنی که می خرید در ظرف های پلاستیکی نباشد، چون پلاستیک با روغن آرگان واکنش نشان می دهد و این واکنش اثرات منفی دارد.

رایحه و بوی روغن آرگان

 بوی روغن آرگان شبیه بوی ملایم فندق تازه یا مغزهای گیاهی است و چون خیلی سریع جذب پوست و مو می شود، رایحه ی آن بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. یادتان باشد، با خرید روغن های دارای رایحه مصنوعی، از داشتن روغن اصل با مواد مغذی بی بهره می مانید. پس توصیه می کنیم، روغن های آرگان با رایحه مصنوعی یا بدون بو را نخرید.

روغن آرگان چه رنگی است؟

روغن آرگان اصل که برای مصارف آرایشی استفاده می شود، رنگ طلایی روشن دارد. در حالیکه، نمونه های تقلبی آن رنگ زرد تیره تری دارند.

وجود رسوب های ابری شکل و غبارآلود

روغن آرگان با کیفیت، شفاف است. اگر در شیشه روغن آرگانی که تهیه کرده اید رسوب وجود داشته باشد، این روغن اصل نیست. فراموش نکنید که وجود ناخالصی ها ،حتی به اندازه ی خیلی کم، اثربخشی و کارایی روغن آرگان را از بین می برند.

جمع بندی

روغن آرگان یک منبع مفید برای تقویت موهای شماست که میتواند علاوه بر درمان ریزش مو، درمان موخوره و رفع شوره سر، اثرات مثبتی روی درخشندگی و شفافیت موهای شما داشته باشد. اگر به دنبال جایگزین کردن یک محصول گیاهی، بدون ضرر و چند منظوره با محصولات مختلف شیمیایی و گران قیمت پوست و مو در بازار هستید، روغن آرگان پاسخگوی نیاز شماست.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *