19 آوریل, 2024

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه

مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

از همان لحظه‌ای که متوجه می‌شوید قرار است در مدت زمان بسیار کوتاه، کودکی با تمام عشق و شور و احساس وارد خانواده دوست داشتنیات شود شما بیشتر از هر لحظه دیگری منتظر خوشامدگویی به بسته کوچک شادی خود به این دنیا هستید.
مدتی در ویترین‌ فروشگاه‌ها نگاه می‌کنید و به دنبال بهترین‌ها برای فرزند متولد نشدتان هستید. اما هر چه زمان بیشتر می‌گذرد و به زمان به دنیا آمدن کودکتان نزدیک‌تر، به نظر میرسد انتخاب لباسی که شایسته کودکتان باشد برایتان سختر و سختر می‌شود. شکی در آن نیست که برای تهیه لباس بچه گانه از جمله مهمترین مسئله‌ها توجه به سلامتی و راحتی کودکتان در مرحله اول است.
کودکان با توجه به سرعت رشدشان، به لباس‌های زیادی احتیاج دارند. با وجود تعدد گزینه‌ها، مدل‌ها و سبک‌های مختلف، خرید لباس بچگانه می‌تواند سخت باشد. هر چند به نظر می‌رسد بین خرید برای نوزاد هنوز متولد نشده و کودکی که تا حدودی بزرگ شده با توجه به نیازهای هر کدام، تقریبا به یک اندازه به دقت و خرید مناسب نیازمند است.

قسمت شیرین ماجرا این است که خوشبختانه این دغدغه شیرین و لذت بخش تا زمانی که کودکتان به سن بلوغ برسد و خودش با توجه به سلیقه شخصی خود دست به انتخاب بزند همچنان دست به گریبان با شما خواهد بود.
در همین راستا پاساژ، راهنمایی متشکل از 8 گام از بهترین نکته‌ها برای خرید لباس کودک را، برای شما تهیه کرده تا شما با کمترین دغدغه، خرید برای کودکانتان را همچون یک سفر نیم روزه همراه با سرگرمی بین خود و فرزندانتان تصور کنید و بهترین خاطرات را قبل از بزرگ شدنشان با هم خلق کنید.

لطافت لباس؛ گام اول در انتخاب لباس بچه گانه

هیچ کودکی از لباس زبر و ضخیم خوشش نمی‌آید. به خصوص برای نوزادان و کودکان نوپا که دارای پوست فوق‌العاده حساسی هستند.
بنابراین حتما برای کودکانتان لباس لطیف و نرمی که پوستشان را اذیت نمی‌کند تهیه کنید، تا هر بار که با لباسی به دست، به سمت کودکتان می‌روید آن‌ها از پوشیدن لباس و یا نزدیک شده به شما فراری نباشند.
پارچه‌های جنس پنبه، بسیار نرم و خنک است و پوست را تحریک نمی‌کند. اگر پارچه گرم‌تری نیاز دارید، پشم گزینه مناسبی برای کودکانتان می باشد.

کیفیت لباس؛ گام دوم در انتخاب لباس بچه گانه

کودکان فعالیت زیادی دارند، به خصوص اگر در دوره‌ای باشند که به تازگی راه رفتن به تنهایی را یاد گرفته باشند. در این صورت نگهداری از آن‌ها کار بسیار سختی است.
هدف اصلی ما تهیه لباس با قیمت مناسب و کیفیت بالا برای کودکان است. منظور از کیفیت بالا قیمت نجومی از یک برند بسیار خاص نیست. بلکه انتخاب لباس‌هایی با کیفیت و دوام هر چه بالاتر و حس راحتی هر چه بیشتر برای کودکان است.

سایز لباس؛ گام سوم در انتخاب لباس بچه گانه

به هنگام خرید لباس برای کودکتان حتما یک سایز بزرگتر را در نظر بگیرید. کودکان سرعت فوق‌العاده بالایی در رشد بدن دارند. و معمولا لباس‌هایی که چند ماه پیش خریداری شده است ممکن است دیگر هیچ وقت سایزشان نشود.
در این شرایط از یک طرف نه می‌توانید لباسی که برای کودکتان تنگ شده و باعث آزار او می‌شود را دیگر بپوشانید. و نه دلتان می‌آید لباسی را که فقط یکبار بر تن کودکتان کرده‌اید را برای همیشه کنار بگذارید.
برای جلوگیری از این اتفاقات رایج بهتر است حتما لباس را یک سایز بزرگ‌تر از سایز دقیق کودک انتخاب کنید.

ضخامت پارچه؛ گام چهارم در انتخاب لباس بچه گانه

قبل از انتخاب لباسی که قصد خرید آن را دارید، پارچه را به سمت نور بگیرید. اگر پارچه به قدری نازک باشد که طرف دیگر آن را به راحتی بتوانید ببینید. قطعا لباس مورد نظرتان از ضخامت پارچه مناسبی برخوردار نمی‌باشد و پس از چند بار شستشو کیفیت خود را از دست خواهد داد.

دوخت لباس؛ گام پنجم در انتخاب لباس بچه گانه

به هنگام خرید لباس برای کودکتان حتما درزها و دوخت لباس را چک کنید. اگر لباس به دقت درزگیری نشده باشد و از همان ابتدا دوخت نامناسبی داشته باشد. مطمئن باشد که بعد از مدت بسیار کوتاهی تبدیل به یک لباس کاملا غیر قابل استفاده خواهد شد، و شما از خرید آن بسیار پشیمان.

استایل راحت؛ گام ششم در انتخاب لباس بچه گانه

به هنگام انتخاب لباس بچه گانه راحتی و کاربردی بودن آن را در اولویت اول خود قرار دهید. حتی اگر به قیمت پوشاندن لباسی که اصلا زیبا و جذاب نیست تمام شود. چرا که کودکتان با آن لباس، راحتی و آرامش بیشتری را احساس می‌کند.
به جای پوشاندن لباسی با یقه تنگ و یا دکمه زیاد و ریز که کودکتان را کلافه و عصبی می‌کند، می‌توانید لباسی با کمر کش و یا یقه آزاد بپوشانید. مطمئن باشید که در این سبک از لباس‌ها، صدای خنده کودکانتان را بیشتر از وقتی که لباس شیک اما ناراحتی را به تنش می‌کنید خواهید شنید.

رنگ؛ گام هفتم در انتخاب لباس بچه گانه

رنگ-لباس-بچه-گانه

از آنجای که کودکان موجودات شیرین، دوست داشتنی و به وضوح شلخته هستند. سعی کنید به هنگام انتخاب رنگ لباس حتما روی رنگ‌های تیره، سایه روشن و یا طرح‌های شلوغ که حتی الامکان لکه‌ها را نشان نمی‌دهند، تمرکز کنید.

زیپ و دکمه‌؛ گام هشتم در انتخاب لباس بچه گانه

زیپ
سعی کنید برای کودکانتان لباس زیپ‌دار تهیه نکنید. پوست کودکان به خصوص نوزادان بسیار حساس است و ممکن است با پوشاندن لباس زیپدار باعث آسیب‌دیدگی پوستشان شوید.

لباس-کودک-زیپ-دار-.

دکمه
قطعا وجود دکمه‌های رنگی در لباس بچه گانه ظاهر بسیار زیبا و دوست داشتنی دارد. اما اینکه آیا دکمه محکم است یا نه، خود جای نگرانی دارد. ممکن است زمانی که شما حواستان نیست، دکمه لباس شل شده و به راحتی جدا شود در این صورت فرزندتان در معرض خطر خفگی قرار می‌گیرد.
بنابراین ترجیحا سعی کنید برای کودکانتان لباس‌های بدون دکمه بخرید. در صورتی که لباسی دیده‌اید که به قدری چشتان را گرفته است که نمی‌توانید کودکتان را در آن تصور نکنید، بهتر است بعد از تهیه کردن آن حتما در ابتدا خود، دکمه‌ها را محکم کنید و هر چند وقت یک بار از سفت بودن آن مطمئن شوید.

آنچه باید به خاطر بسپارید

  • لباس زیر و جوراب را سایز دقیق کودکتان انتخاب کنید.
  • حتما به هنگام خرید لباس از خود کودک برای انتخاب آن کمک بگیرید.
  • به هنگام خرید لباس بچه گانه حتما راحتی لباس را در اولویت اول خود قرار دهید.
  • با توجه به رشد سریع کودک، به هنگام انتخاب کاپشن برای فرزندتان سایز آن را بزرگتر در نظر بگیرید.
  • کودکان بدن حساسی دارند. برای حفظ سلامتی آنها حتما قبل از پوشاندن لباس نو از شستن و تمیز بودن آن مطمئن شوید. 
  • از آنجایی که کودکان با پوست حساس و لطیفشان مواد مضر را بیشتر از بزرگسالان جذب می‌کنند. حتما لباس‌هایی با الیاف طبیعی و بدون دخالت مواد شیمیایی برای فرزندانتان تهیه کنید.
  • حتما برای نوزادان و کودکانتان زیرپیراهن بپوشانید که هم از سرماخوردگی محافظت شوند و هم پوستشان با الیاف مصنوعی برخورد نداشته باشد.
  • حتما نظر فرزندانتان را در اولویت قرار دهید. کودکان بین ۴ تا ۶ سالگی به اندازه‌ای که بتوانند درباره رنگ و استایل مورد علاقه‌شان نظر بدهند بزرگ شده‌اند. 
  • معمولا لباس‌ها برچسبی داخل لباس و یا پشت یقه دارند. قبل از پوشاندن لباس از نرم بودن برچسب مطمئن شوید. در غیر این صورت بهتر است آن را با یک قیچی ببرید تا باعث اذیت کودکتان نشود.
  • معمولا فروشگاه‌های آنلاین، قسمتی به اسم بخش تخفیف دارند. شما می‌توانید با توجه به سن فرزندتان لباس‌هایی باقیمت بسیار مناسب برای ماه‌های آینده کودکتان تهیه کنید.
  • سایز کودکتان را همیشه به یاد داشته باشید و موقع خرید لباس به لیبل یا راهنمای سایز برند توجه کنید. هر کشوری اندازه و شماره مختلفی برای سایز لباس در نظر گرفته است. 
  • از خرید هر گونه لباس توردار، براق و یا لباس‌های ریش‌دار خودداری کنید. کودکان نمی‌توانند با لباس‌هایی از این سبک ارتباط بگیرند. از طرفی این جنس از پارچه‌ها پوست را آزار داده و باعث قرمزی و خارش پوستشان می‌شود. پس اگر راحتی کودکتان بیشتر از هر چیزی برایتان مهم است این سبک از لباس‌ها را تا مدت‌ها از لیست خرید لباس فرزندتان حذف کنید.
  • اگر برای نوزادتان قصد خرید سرهمی دارید. حتما سرهمی که بتوانید برای تعویض کودکتان پاهایش را به راحتی از لباس خارج کنید تهیه کنید. به خصوص شب‌ها که هم خودتان خسته و خواب‌آلود هستید هم کودکتان کلافه.
  • اگر برای بچه‌های بزرگ‌تر قصد خرید سرهمی دارید. توجه کنید سرهمی که تهیه می‌کنید باید به قدری راحت باشد که کودکتان حتی به تنهایی هم بتواند لباس خود را در بیاورد و یا بپوشد.

برای مشاهده انواع پوشاک بچه گانه از فروشگاه اینترنتی پاساژ دیدن فرمائید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *