19 آوریل, 2024
جوش زدن بعد از اصلاح صورت

معضلی به نام جوش زدن بعد از اصلاح صورت

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

اصلاح صورت یکی از روتین های روزانه بسیاری از آقایان است که پس از با دردسری به نام جوش زدن مواجه میشوند. از آنجاییکه این موضوع به یک دغدغه تبدیل شده است، تصمیم گرفتیم یک پست از مجله اینترنتی پاساژ را به آن اختصاص بدهیم و دلایل جوش زدن بعد از اصلاح صورت را بیان کنیم و در ادامه راهکارهایی برای خلاص شدن از این دردسر را به شما آموزش دهیم. پس تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. برای آشنایی با روش های درمان و پیشگیری انواع جوش صورت نیز می توانید مقاله پاساژ در این خصوص رو مطالعه کنید.

چرا بعد از اصلاح صورت، پوست دچار قرمزی میشود؟

به طور کلی جوش بعد از اصلاح صورت، دو دلیل میتواند داشته باشد. اولین و مهمترین عامل این است که به دلیل باز شدن منافذ پوست در هنگام اصلاح صورت، زمینه نفوذ باکتری و میکروب فراهم میشود.

این مساله خودش زمینه ساز بروز التهابات و قرمزی و در نهایت جوش صورت میشود.

دلیل دوم این است که فولیکول های مو دچار عفونت شده و باعث میشوند مو به صورت زیرپوستی رشد کند. همین موضوع التهاب و جوش را به دنبال دارد.

قرمزی صورت بعد از اصلاح

راهکارهای جلوگیری از ایجاد جوش

اما برای جلوگیری از این دو عامل به وجود آورنده جوش، چه راهکاری وجود دارد؟ در ادامه راهکارها را به شما معرفی میکنیم.

استفاده از تیغ یا ژیلت باکیفیت و استاندارد

بسیاری از آقایان برای اینکه صورت خود را به طور یکدست اصلاح کنند، از تیغ یا ژیلت استفاده میکنند. اما در این بین باید توجه داشته باشید که تیغ یا ژیلتی انتخاب کنید که با کیفیت و استاندارد باشد. چراکه استفاده از ژیلت های بی کیفیت و نامرغوب علاوه بر اینکه به دلیل کُندی تیغ، باعث ایجاد التهابات و قرمزی پوست میشوند، ممکن است باعث ایجاد خراش یا بریدگی روی پوست شما شوند.

از طرف دیگر به دلیل نامرغوب بودن جنس فلز تیغ، جوش زن بعد از اصلاح صورت را به دنبال خواهد داشت. بنابراین حتماً از ژیلت‌های باکیفیت و استاندارد برای اصلاح صورت خود استفاده نمایید.

استفاده از خمیرریش یا فوم‌های مخصوص اصلاح صورت

استفاده از خمیر ریش

اگر بخواهید در حین اصلاح صورت، از پوست خود مراقبت کنید و کوچکترین خراش یا آسیبی به پوست تان وارد نشود، باید از خمیر ریش یا فوم استفاده کنید.

خمیر ریش باعش میشود صورت شما کاملاً لیز شود و فرآیند اصلاح صورت به سرعت و با کمترین اصطکاک انجام شود.

هیچ‌وقت بدون استفاده از خمیرریش یا فوم مخصوص، اقدام به اصلاح صورت با تیغ نکنید.

فراموش نکنید که خشک بودن صورت در هنگام برخورد با تیغ تیز سبب می‌شود پوست شما آسیب ببیند و امکان بروز جوش روی صورت بالا می‌رود.

تیغ یا ریش تراش را محکم بر روی پوست نکشید!

پوست صورت یکی از حساس ترین اعضای بدن است که در صورت برخورد محکم چیزی مثل تیغ یا ریش تراش دچار آسیب دیدگی میشود. پس به یاد داشته باشید که در هنگام اصلاح صورت، کمترین فشار ممکن به پوست صورت وارد شود. همانطور که اشاره شد میتوانید برای نرم شدن صورت از خمیر ریش یا فوم استفاده نمایید.

پس از اصلاح صورت، پوست خود را مرطوب نگه‌دارید!

استفاده از کرم مرطوب کننده یا کرم بعد از اصلاح که به آن افتر شیو گفته میشود، میتواند یک راه حل سریع برای پیشگیری از التهاب و قرمزی و بروز جوش صورت بعد از اصلاح باشد. کافیست مقداری از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را بعد از اصلاح روی صورت بزنید.

 اگر صورت شما دچار قرمزی شده باشد، به سرعت این التهاب و قرمزی از بین خواهد رفت. همچنین میتوانید از افترشیوها که با فرمولاسیون تخصصی برای بعد از اصلاح صورت طراحی شده اند، استفاده نمایید.

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت با ماسک

یکی از توصیه های بعد از اصلاح صورت این است که به صورت خود دست نزنید. چراکه اگر دستان شما آلوده باشد، باکتری و میکروب های ذره بینی به پوست شما منتقل شده و باعث بروز جوش روی صورت میشوند.

پس اگر بعد از اصلاح صورت شما دچار کمی خارش یا سوزش خفیف شد، به جای دست زدن به پوست صورت و تحریک بیشتر ان،کافیست از یک ماسک ورقه ای استفاده کنید.

ماسک مرطوب کننده میتواند گزینه مناسبی برای بعد از اصلاح صورت باشد. این ماسک علاوه بر آبرسانی به پوست و جلوگیری از جوش صورت، باعث روشن شدن و شفافیت پوست شما میشود.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *