24 آوریل, 2024
تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم..

تفاوت بی‌بی کرم و سی‌سی کرم

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

احتمالاً تا بحال نام بی بی کرم ها سی سی کرم ها را شنیده اید. کرم هایی که این روزها بسیار ترند و پرطرفدار شده اند. اما کاربرد این نوع کرم ها چیست و به طور کلی تفاوت بی‌بی کرم و سی‌سی کرم در چیست؟ در این یادداشت میخواهیم به بررسی کاربردهای این دو کرم بپردازیم و تفاوت های اصلی آنها را بگوئیم. تا انتهای این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

کرم‌های چند منظوره BB و CC

بی بی کرم و سی سی کرم، از جمله کرم‌های چند منظوره‌ای هستند که در مواد به کار رفته در فرمولاسیون آنها، ویژگی‌های لازم برای آرایش و مراقبت از پوست را به طور یکجا به شما ارائه می‌دهند.

معمولاً در ترکیبات کرم‌های BB و CC، موارد زیر وجود دارند که کمک می‌کنند شما به کرم های دیگر نیاز نداشته باشید. به عبارت دیگر، یک کرم را به جای چند کرم استفاده نمائید. از این بابت نه تنها در هزینه های خرید لوازم آرایشی صرفه جویی می‌کنید، بلکهع میز لوازم آرایش خلوت تر و شیک‌تری دارید.  

  • پرایمر
  • کانسیلر
  • کرم‌پودر
  • هایلایتر
  • مرطوب‌کننده
  • مات کننده
  • ضدآفتاب
BB کرم و CC کرم

کرم‌های BB و CC کدامیک برای پوست شما بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، انتخاب بین این دو کرم در درجه اول به نوع پوست شما بستگی دارد و در درجه دوم به انتظاری که از کرم آرایشی خود دارید.

بی‌بی کرم چیست؟

BB  مخفف عبارت “Beauty Balm” است که به عنوان کرم یا بالم زیبایی نیز از آن یاد می‌شود. ترکیبات این کرم حاوی ضدآفتاب، پرایمر و ضد پیری است و بافت آن کمی سبک‌تر از کرم‌پودر می‌باشد.

بی بی کرم ها دارای پوشانندگی متوسط هستند و میتوانند لکه های پوستی را تا حدی پنهان نمایند. پس از مصرف میتوانید انتظار پوست یک دست و طبیعی و کمی درخشان را داشته باشید.

در یک کلام، بی بی کرم یک کرم آرایشی همه کاره است که با برخورداری از آنتی اکسیدان ها، از پیری و التهابات پوست جلوگیری میکند. ترکیبات این کرم در هر برندی متفاوت است اما اکثراً دارای ترکیبات زیر هستند:

بی بی کرم
  • ترکیبات محافظی پوست: ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها
  • مرطوب‌کننده: اسید هیالورونیک، گلیسیرین، پانتِنول و سِرامیدها
  • SPF  مینرال: زینک‌اکسید، تیتانیوم‌ دی‌اکسید
  • روشن‌کننده‌ها: نیاسینامید، ریشه‌ی شیرین بیان
  • عوامل سفت کننده‌ی پوست: پِپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده

بی بی کرم برای چه افرادی مناسب است؟

اگر پوست شما لک های ریز و کمرنگ دارد، چروک های زیاد ندارد، کمی چرب است و منافذ شما کمی باز است، بی بی کرم میتواند برای شما مناسب باشد.

به طور کلی هدف این کرم ایجاد رطوبت در پوست به همراه محافظت از آن در برابر آفتاب است. البته توجه داشته باشیدکه اگر بی‌بی کرمی، SPF کمتری از 30 دارد، حتماً از یک کرم ضدآفتاب در کنار آن استفاده کنید.

در نهایت، اگر می‌خواهید آرایشی سبک و طبیعی داشته باشید و در عین حال از خواص جوانسازی پوست، بسته شدن منافذ و کمی درخشندگی پوست در یک محصول بهره‌مند شوید این کرم بهترین انتخاب است.

سی‌سی کرم چیست؟

CC  کوتاه شده‌ عبارت “color correcting” به معنای اصلاح‌ کننده‌ رنگ پوست است. همانطور که از اسم این کرم پیداست، سی‌سی کرم‌ها در پوشاندن لکه‌های پوستی و بهبود تیرگی های پوست صورت شما کمک می‌کنند.

در واقع سی‌سی کرم نسخه‌ قوی تری از بی‌بی کرم با پوششی بیشتر است. فرمول استفاده شده در نوع کرم‌ها مشکلات پوستی مثل جای زخم و بافت ناهموار را هدف قرار می‌دهد تا کمتر دیده شوند و کمک می‌کند رنگ پوست متعادل‌تری داشته باشید.

به طور خاص، سی‌سی کرم برای اصلاح رنگ پوست مانند قرمز، تیرگی زیر چشم، تیرگی، لکه‌های قهوه‌ای و زخم ناشی از آکنه و جوش ساخته شده است.

از نظر ترکیبات سی‌سی کرم‌ها شباهت زیادی به بی‌بی کرم‌ها دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیبات محافظی پوست: ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها

مرطوب‌کننده: اسید هیالورونیک، گلیسیرین، پانتِنول و سِرامیدها

عوامل تسکین دهنده‌ی پوستی: چای سبز، سویا، شی باتر 

SPF  مینرال: زینک‌اکسید، تیتانیوم‌ دی‌اکسید

روشن‌کننده‌ها: نیاسینامید، ریشه‌ی شیرین بیان

عوامل سفت کننده‌ی پوست: پِپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده

سی سی کرم

سی سی کرم برای چه افرادی مناسب است؟

از آنجایی که سی سی کرم، دارای پوشانندگی بیشتری است، برای افرادی مناسب است که لک های بزرگتر و پر رنگ تری دارند، تیرگی های زیر چشم عمیق تری دارند، منفذ پوست بازتری دارند و در کل به دنبال پوشش بیشتری در میکاپ خود هستند.

تفاوت بی‌بی و سی‌سی کرم‌ها

مهمترین فرق بی‌بی کرم و سی‌سی کرم در میزان پوشش دهی و کاور کردن آن است. همچنین CC کرم دارای بافت مات است و به راحتی روی پوست پخش میشود. در حالیکه بی‌بی کرم ممکن است جلوه‌ای چرب یا درخشان به پوست شما دهد.

بی‌بی کرم‌ها اغلب دارای خاصیت آبرسانی هستند، بنابراین بهترین گزینه برای پوست خشک به حساب می آیند. اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است، سی‌سی کرم‌ها انتخاب بهتری برای شما هستند، چراکه بافت سبک این نوع کرم کمتر باعث ایجاد جوش می‌شود.

سخن پایانی

در نهایت اگر اهل آرایش با کرمپودر نیستید و میخواهید با یک تیر چند نشان بزنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از بی بی کرم یا سی سی کرم استفاده کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که صرف نظر از اینکه از چه محصولی استفاده میکنید، مهم است که نوع و نیاز پوست خود را بدانید و متناسب با آن کرم انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هر رنگ از پوست زیباییِ خاص خود را دارد و این کرم‌ها برای اصلاح رنگ پوست استفاده می‌شود و نه تغییر آن.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *