20 آوریل, 2024
اکسسوری های منزل

اکسسوری‌ های منزل ، لوازمی که می‌توانند زیبایی خانه را چند برابر کنند!

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

این روزهای کلمه اکسسوری‌های منزل را زیاد می‌شنویم. به خصوص در ایان نزدیک عید نوروز که اکثر خانواده‌ها به فکر تغییر در دکوراسیون خانه خود هستند. اما منظور از اکسسوری های منزل چیست و این اکسسوری‌ها چه کاربردی در تزئین خانه دارند. در این نوشته می‌خواهیم پر کاربردترین و البته شیک ترین اکسسوری‌های خانه را به شما معرفی کنیم. تا پایان این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری به معنای وسایل جانبی یا فرعی است که در چیدمان قسمت‌های مختلف خانه از آن استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت اکسسوری‌های منزل، لوازمی هستند که نقش مکمل را در زیبا سازی یا حتی تفکیک فضای خانه ایفا می‌کنند.

اکسسوری‌ها، لوازم کم هزینه‌ای هستند که می‌توانند فضای داخلی خانه را چشم نواز کنند و حس و حال خانه را تغییر دهند. البته توجه داشته باشید که اکسسوری‌ها باید کاملاً اصولی خریداری شوند، چراکه اگر این لوازم متناسب با سبک سایر لوازم شما نباشند و یا از تعداد زیادی اکسسوری در فضای داخلی خانه استفاده کنید، نه تنها فضا زیبا نمی‌شود بلکه شلوغ و دلگیر به نظر می‌رسد.

اکسسوری های داخلی منزل

انواع اکسسوری‌ منزل

اکسسوری‌های منزل، انواع مختلفی دارند که بسته به سبک و متراژ فضای مورد نظر استفاده می‌شوند. برای مثال اکسسوری پذیرایی با آشپزخانه تفاوت دارد. همچنین اکسسوری‌های سرویس بهداشتی سبک خاص خود را دارد. در ادامه اکسسوری‌هایی که طراحان دکوراسیون داخلی معمولاً پیشنهاد می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

تابلوهای هنری

یکی از اکسسوری های پر کاربرد در منزل، تابلوهای هنری هستند که بسته به سلیقه و سبک فضای شما میتوانند از جنس تابلوی نقاشی، تابلو فرش، رزین یا حتی پازل های چند هزار قطعه باشند. این تابلوها با رنگ و نقوش خود، تعادل، زیبایی و هارمونی به فضا اضافه میکنند.

تابلوهای هنری، اکسسوری هایی هستند که از آنها در فضاهای مختلف خانه میتوان استفاده نمود. به عنوان مثال راهروی داخلی خانه، فضای بین دو اتاق، فضای پذیرایی و دیوار اتاق خواب را با استفاده از یک قاب زیبا میتوان تزئین نمود.

تابلوهای هنری

قالیچه و فرش

فرش و قالیچه.

یکی دیگر از اکسسوری هایی که میتواند به فضا حس آرامش و گرما ببخشد، قالیچه ها و فرش های کوچک و بزرگ هستند.

البته باید توجه داشته باشید که قالیچه ای که انتخاب میکنید از لحاظ سبک و رنگ با فضای شما متناسب باشد.

مثلاً اگر برای دکوراسیون داخلی خود سبک مدرن را انتخاب کرده اید، این سبک را در خرید فرش نیز رعایت کنید.

اشکال مختلف آینه

 

آینه یکی از تاثیرگذارترین اکسسوری در فضا سازی منزل است که باعث بزرگتر به نظر رسیدن خانه نیز میشود. وجود آینه، فضا را بزرگتر، پرنور تر و زیباتر نشان میدهد.

به طوریکه استفاده از یک آینه بزرگ در یک فضای نسبتاً کوچک، یک ترفند هوشمندانه برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا است.

میتوانید آینه را به دیوارهای داخلی نصب کنید یا آن را روی یک کنسول قرار دهید.

آینه های دکوراتیو.

لوستر، آباژور و تجهیزات روشنایی

لوسترهای سقفی یا آویز دار، آباژورهای پایه دار یا رومیزی و ریسه های روشنایی، از جمله اکسسوری های پر طرفدار منزل هستند که علاوه بر روشن تر کردن فضا، به زیبایی و روح بخشیدن به محیط داخلی خانه نیز کمک میکنند. موقع خرید این لوازم تناسب را بین اجزای خانه رعایت کنید و به یاد  داشته باشید که با استفاده از دو نوع رنگ دلخواه میتوانید زیبایی محیط را چندین برابر کنید.

گلدان‌ها، ظروف، مجسمه‌های دکوراتیو

وسایل دکوری مانند ظروف، مجسمه ها و گلدان ها میتوانند نقش مهمی در زیبایی فضای داخلی منزل داشته باشند. استفاده از این لوازم، به تعادل بصری محیط کمک میکند و آن را از یکنواختی خارج میکند. مهمترین حُسن این لوازم این است که کاملاً کاربردی هستند. به عنوان مثال یک گلدان نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه میتواند برای نگهداری گل استفاده شود. ظروف پذیرایی نیز به همین ترتیب.

شمع، ساده‌ترین اکسسوری منزل

شاید باورتان نشود اما با چند شمع ساده میتوانید جذابیت خاصی را به فضای داخلی خانه خود اضافه کنید.

این اکسسوری زیبا در اکثر فضاها کاربرد دارد. از تزئین روی میز پذیرایی نشیمن گرفته تا گوشه ای از آشپزخانه و حتی سرویس حمام و دستشویی.

کافیست چند شمع با اندازه های کوچک و بزرگ که از لحاظ رنگ با محیط مورد نظر شما هارمونی دارد تهیه نمایید.

با چیدن این شمع ها در یک سینی دکوراتیو میتوانید زیبایی محیط را چند برابر کنید.

شمع

سخن پایانی

استفاده از اکسسوری ها در منزل جنبه زیبایی دارد و انتخاب آن ها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. برای خرید اکسسوری ها، سبک دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید. همچنین از خرید بیش از اندازه اکسسوری ها خود داری کنید. چراکه استفاده بیش از اندازه از لوازم دکوری، باعث شلوغ و بی نظم دیده شدن ِ آن فضا میشود.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *