18 آوریل, 2024
اپل 45 ساله شد

اپل 45 ساله شد!

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

شرکت اپل در یکم آوریل 2021 (12 فروردین 1400) رسماً 45 ساله شد. در آستانه 45 سالگی اپل، تیم کوک مدیرعامل این شرکت، علاوه بر پیام تبریک و قدردانی، یادداشتی برای کارمندانش ارسال کرده است. کوک در این یادداشت نوشته است که او و دیگر اعضای تیم اپل به دنبال خلق داستانی هستند که ارزش بازگو کردن داشته باشد!

تیم کوک یادداشت خود را با این جمله آغاز کرده است که:

«در یکم آوریل ۱۹۷۶ (۱۲ فروردین ۱۳۵۵) شرکتی در کوپرتینو بنیان‌گذاری شد تا محصولاتی تحول‌آفرین تولید کند که می‌توانند دستاوردهای حوزه‌ی فناوری را به شکل ویژه ای تعریف کرده و به مردم برای زندگی راحت‌تر کمک کنند». 

۴۵ سال بعد، ما دوباره خودمان را وقف این مأموریت می‌کنیم و به ‌جای اینکه مأموریت را به‌عنوان چیزی در گذشته بشناسیم، آن را تا مدت‌زمانی طولانی زنده نگه می‌داریم».

مدیرعامل شرکت اپل نوشته است: اوضاع اپل در سال‌های گذشته تغییرات زیادی کرده است؛ اما تمرکز این شرکت روی «تنظیم سرعتی که دیگران در تلاش برای رسیدن به آن هستند» دست‌خوش تغییر نشده.

تیم کوک مدیرعامل اپل

تیم کوک در بخشی از این یادداشت با اطمینان می‌گوید اپل هیچ‌گاه تا این حد پتانسیل و نیروی متخصص برای انجام کارهای بزرگ نداشته است. اما این موضوع نباید باعث شود دست از تلاش بکشد. کوک می‌گوید پتانسیل بزرگ برای عملی شدن به آدم‌های بزرگ نیاز دارد. او همچنین به چالش‌های سال اخیر برای اپل اشاره کرده و گفته است روزهای روشن‌تری در راه هستند.

کوک در ادامه می‌گوید، سال گذشته همه ما به شیوه‌ای که حتی تصورش هم سخت بود مورد آزمایش قرار گرفتیم. سال 2020 ما را ملزم به تطبیق پیدا کردن با شرایط جدید و پیچیده کرد.

البته می‌دانم دستاوردهای یکایک ما در این دوران باید باعث شود که بسیار به خود افتخار کنیم. در چالشی که هر نسل یک بار اتفاق می‌افتد، چیزهایی که خلق می‌کنیم و نحوه‌ خلق آن‌ها، منابع ارزشمند و بادوام جدیدی در دسترس مردمی قرار داده است که دوستشان داریم و روی آن‌ها حساب باز می‌کنیم. می‌دانیم در بسیاری از حوزه‌ها روزهای روشن‌تری در راه هستند.  

 تیم کوک یادداشت خود را با جمله‌ای از استیو جابز پایان می‌دهد. او می‌گوید استیو جابز سال‌ها قبل در ایمیلی برای گرامی‌داشت تولد اپل گفته است: «سفر شگفت‌انگیزی بود؛ اما مسیرمان را تقریبا هنوز شروع نکرده‌ایم!»

کوک می‌گوید این گفته امروز نیز حقیقت دارد و ادامه می‌دهد: «هیچ ‌یک از ما برای پایان داستان، اینجا نخواهیم بود. اما تمام تمرکز خود را به کار می‌بندیم داستانی خلق کنیم که ارزش بازگو کردن داشته باشد».

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *